Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Welke kaartversie heb ik ?
Auteur |
Bericht |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Welke kaartversie heb ik ?
chathanky schreef: EvilTwin schreef: Kaarten zijn sowieso niet auteursrechtelijk te beschermen, omdat het gaat om:
a) overheidsgegevens, b) satellietdata (door machine gemaakt dus geen menselijke auteur)
Maar dat wil dus niet zeggen dat je er op mp geld voor mag vragen, in tegendeel! Klopt ook daarvoor heb je geen auteursrecht maar is er een copyright in het leven gebracht. copyright bestaat niet in NL (of menig ander EU land, waaronder FR), dat heet hier/daar auteursrecht. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 jan 2013 04:12 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Ik kwam dit stukje nog tegen: Citaat: Is een verzameling gegevens auteursrechtelijk beschermd?
Een verzameling feitelijke gegevens kan auteursrechtelijk beschermd zijn wanneer uit de selectie de persoonlijke visie van de maker blijkt (HR 4 januari 1991, NJ 1991, 609, Van Dale/Romme). Een bundeling van alle gedichten van een bepaalde dichter is dus niet auteursrechtelijk beschermd, maar een bloemlezing met de mooiste gedichten van die dichter wel.
Een ietwat apart onderdeel van het auteursrecht is de geschriftenbescherming, welke auteursrechtelijke bescherming geeft aan onpersoonlijke geschriften, zoals telefoonboeken. Hiermee kan de samensteller enkel anderen verbieden uit het onpersoonlijke geschrift over te nemen, maar niet om zelf de feiten uit het geschrift te verzamelen en bijeen te brengen.
Databankrecht Sinds juli 1999 bestaat in Nederland de Databankenwet,, welke bescherming biedt tegen het kopiëren van gegevens uit databanken. In artikel 10 lid 4 van de Auteurswet 1912 (opgenomen als gevolg van het aannemen van de Databankenwet) wordt bepaald dat werken die te kwalificeren zijn als "databanken" niet voor geschriftenbescherming in aanmerking komen.
Databanken met informatie zijn sinds een aantal jaar beschermd via het zogeheten databankrecht. Dit beschermt tegen overnemen en ontlenen uit een databank, mits er substantieel geïnvesteerd is in het maken van die databank.
Door ICT-jurist Arnoud Engelfriet (blog, contact).
Databankenrecht (databaserecht) is een relatief nieuw fenomeen. Tot enkele jaren geleden kon de inhoud van een databank als zodanig juridisch niet worden beschermd. Als de producent van de databank geen auteursrechtelijke bescherming kon claimen (bijvoorbeeld omdat de databank alleen feitelijke gegevens bevatte), dan was het niet mogelijk om op te treden tegen derden die de inhoud van de databank kopieerden of hun eigen front-ends voor de databank aanboden.
Richtlijn 96/9/EG schept een nieuw intellectueel eigendomsrecht inzake het opvragen van gegevens uit databanken en het beschikbaar maken van de databank zelf. Wie substantieel investeert in een databank, krijgt tien jaar bescherming tegen overnemen en ontlenen daaruit. In de Verenigde Staten is de bescherming van databanken veel beperkter: een database moet daar origineel en creatief zijn.
Gerelateerd: Intellectueel eigendom
Uit het feit dat de keuze van weer te geven objecten des kaartmakers is lijkt me dus dat deze hiermee onder genoemde bescherming valt en dus wel degelijk beschermd is (echter maar 10 jaar). Een VDO CD uit 2002 mag dus gerust ter kopiering hier aangeboden worden.
03 jan 2013 16:36 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Een cd uit 2002 is dan ook zo goed als onbruikbaar, ...
03 jan 2013 16:53 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Ter aanvulling Omzeilen van kopieëerbeveiliging verboden. Daarin is ook te lezen: Citaat: Uitzonderingen: van welke werken mag geen thuiskopie worden gemaakt Er is een aantal categorieën werken waarvan geen thuiskopie mag worden gemaakt. Ook zijn aan sommige categorieën beperkingen gesteld. Van de volgende categorieën mag geen thuiskopie worden gemaakt:
--Elektronische databanken (zie artikel 10 lid 3) - van papieren databanken mag dus wel een thuiskopie worden gemaakt; --Bouwwerken (zie artikel 16b lid 7); --Computerprogramma’s (zie artikel 45n) - op grond van artikel 45k mag de rechtmatige verkrijger wel een reservekopie maken van het programma. Kaart DB's van Navteq en andere aanbieders vallen onder die eerste categorie: Citaat: ..... het moge duidelijk zijn dat een CD/DVD met kaartgegevens wordt beschouwd als een elktronische databank met alle bepalingen en restricties die daarop van toepassing zijn. Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 jan 2013 16:55 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Da's wel grappig want op het navigatieforum lees ik van ene JW (dat ben jij toch?) de volgende post uit 2004!: Citaat: Hallo Forumleden, De vorige week ontstane commotie rond het kopiëren voor eigen gebruik heeft inmiddels geleid tot een definitieve stellingname van TeleAtlas, bij monde van z'n bedrijfsjurist Mr. J. Ruhaak. Mr Ruhaak heeft de volgende bijdrage geschreven op het prikbord, waar ook de eerste reactie stond: Citaat: Auteur: jeroen ruhaak (213.31.193.---) Datum: 09-04-2004 12:19
Geachte lezers,
Tele Atlas bezoekt met regelmaat deze en andere sites om na te gaan hoe het illegaal kopieren tegen gegaan kan worden, in technische en in juridische zin.
Met interesse heb ik de discussie gevolgd op mijn ironisch gestelde bericht naar aanleiding van een persoon die zich afvraagt hoe hij een origineel label kan bemachtigen voor een reservekopie. Blijkbaar iemand die geheel te goede trouw dolgraag een reservekopie wil hebben identiek aan het origineel....objectief gezien merkwaardig, het is een persoon die slechts de schijn van illegaliteit tegen zich heeft.
Voor de duidelijkheid: het maken van een reserve kopie voor eigen gebruik is toegestaan, men dient dan wel een licentie tot gebruik van de data op het origineel te hebben verkregen. Een vergoeding aan Tele Atlas is niet vereist voor het (persoonlijk) gebruikmaken van de reservekopie.
Overigens is Tele Atlas in samenwerking met andere marktpartijen bezig met ontwikkeling van een technische beveiliging tegen misbruik .
Jeroen Ruhaak Vanmorgen heeft collega moderator Han nog telefonisch kontakt gehad met Mr. Ruhaak, waarin hij bevestigde zelf deze bijdrage geschreven te hebben, waarmee elke twijfel aan de authenticiteit weggenomen is. Wij denken dat dit een prettig bericht is voor de forumleden. Groet, JW Dus van teleatlas mag het wel (voor zover er natuurlijk geen kopieerbeveiliging mee omzeild wordt natuurlijk). Bij de RT3/4/5/6 is daar overigens geen sprake van. Maar die heeft dan weer uitsluitend navteq kaarten natuurlijk. Of de jursit van Navteq zich ook zo vergevend opstelt weet ik niet.
03 jan 2013 17:11 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
De "Thuiskopieregeling" gaat niet over het maken van een reservekopie van iets waarvan jij al rechtmatige eigenaar/licentienemer bent, maar over het maken van een kopie van iets dat een ander bezit. Daar is met die nieuwe Richtlijn duidelijkheid in verkregen: het maken van een kopie van een Navi-kaart is niet toegestaan als jij zelf niet de rechtmatige licentienemer bent. Ruhaak heeft het over de situatie dat je een reservekopietje maakt van je eigen CD/DVD. Da's geen probleem dus. En inderdaad, díe JW ben ik Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 jan 2013 17:36 |
|
 |
|