Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Navigatie valt plotseling uit 
Auteur Bericht
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Het kan niet gekker.
Meteen na het schrijven van mijn vorige reactie heb ik weer een adres in het navigatiesysteem ingevoerd. Prompt kreeg ik de melding “Niet in kaart gebrachte zone”.
Dat was vorige week de reden om de dummy antenne te plaatsen.

Natuurlijk wil ik nu graag van de (hoofd) directie van Citroën in Groningen weten wanneer ik de definitieve oplossing tegemoet kan zien.

08 jul 2015 13:28
Zojuist reed ik van het centrum van Groningen naar Zuidlaren.

Bij de parkeergarage Boterdiep week ik even af van de geplande route om een foto te maken en prompt verscheen de tekst “Niet in kaart gebrachte zone”.

Dat doet mij nu denken aan het op zwart gaan van het systeem toen ik vorige week terugreed van Wilhelminaoord naar Zuidlaren en ook even afweek van de geplande route.

Toen en nu was er geen USB stick aangesloten.

Nu wel mijn telefoon Nokia Lumia 1020.

De garage laat mij nu het volgende weten: "Het systeem kan geen goede navigatie uitvoeren als er info van diverse bronnen komt....Een aangesloten USB-stick kan invloed hebben op de werking van het navigatiesysteem, soms geen invloed, soms ook wel, onvoorspelbaar".

Het advies van Citroën Nederland is om USB en/of telefoon niet te gebruiken als de navigatie wordt gestoord.

Zij bevestigen nu wat mijn indruk ook is, nl. dat de rekencapaciteit van het systeem ernstig tekort schiet.

Er is gewoon sprake van een gebrekkig product gelet op de verwachtingen die Citroën zelf heeft gewekt. Ik doe niets dat afwijkt van de gebruiksaanwijzing.

Ik wil niets anders dan dat Citroën alsnog een deugdelijk product levert, dan wel dat Citroën mij financieel schadeloos stelt.

Over het grote ongemak tijdens onze reis door Italië en Sicilië heb ik het dan nog niet.

08 jul 2015 15:13
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Wat is de softwareversie die er nu op staat?

Hobbyauto: Burton Classic zie website

09 jul 2015 15:12
Profiel
Ik weet niks van software in de auto.
Mijn C5 Tourer THP 155 Automaat Exclusive heb ik vorig jaar mei nieuw gekocht en is op 8 april j.l. voor een babybeurt in de garage geweest. Op 1 mei j.l. is nog een update van het navigatiesysteem uitgevoerd toen het systeem op die dag vijf keer achter elkaar op zwart ging, vier keer kort en een keer lang. De update was bedoeld voor deze fout, zo werd mij verteld.
Er lag ook nog een update klaar voor de kaarten, maar de garage vond het niet verstandig om die ook nog uit te voeren.
Op 5 mei vertrok ik naar Italië en Sicilië, via Basel en Milaan, met een weinig gerust gevoel. Ik heb nog het grapje gemaakt door de monteur uit te nodigen om mee te gaan op vakantie.

09 jul 2015 15:26
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
mmh,
juist de kaartupdate zal verbetering geven m.i.

09 jul 2015 18:07
Profiel
Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, m.i.

09 jul 2015 18:12
De directie van mijn garage in Groningen laat mij vandaag weten dat zij mij thans "geen pasklare oplossing kunnen aanbieden".

Zij tillen het over de vakantie heen, maar alle narigheden met het navigatiesysteem speelden tijdens onze grote reis door Italië en Sicilië.
Tijdens onze vakantie ontving ik wel een vrolijke mail van Citroën Nederland: hallo, de zon begint te schijnen, de vakanties komen er aan, laat uw mooie auto klaar maken voor een zorgeloze vakantie.
Dat had ik gedaan.
Mijn 1 jaar oude C5 Tourer THP 155 Automaat Exclusive was op 8 april j.l. voor een babybeurt in de garage geweest. En op 1 mei j.l. was nog een update van het navigatiesysteem uitgevoerd toen het systeem op die dag in Assen vijf keer achter elkaar op zwart ging, vier keer kort en een keer lang. De update was bedoeld om deze fout te verhelpen, zo werd mij verteld.
Er lag ook nog een update klaar voor de kaarten, maar uw garage vond het niet verstandig om die ook nog uit te voeren.
Op 5 mei vertrok ik naar Italië en Sicilië, via Basel en Milaan, met een weinig gerust gevoel. Ik voelde nattigheid.
Ik heb nog het grapje gemaakt door de monteur uit te nodigen om mee te gaan op vakantie.

Het navigatiesysteem heeft de stresstest niet doorstaan.

Nu is duidelijk dat het navigatiesysteem over onvoldoende rekencapaciteit/werkgeheugen beschikt.
Het systeem kan niet doen wat het moet doen als er simultaan muziek wordt afgespeeld met de USB en de telefoon is aangesloten.

We zijn nu meer dan twee maanden verder.

Ik vertel dit allemaal in alle openheid op deze site op internet omdat mijn vertrouwen is geschokt.
Citroën zal wel behoefte hebben aan downplaying, maar ik wordt daar niet wijzer van.
En veel andere klanten met mij.
Het is een structureel probleem, ook voor Peugeot rijders, zo is inmiddels gebleken.

10 jul 2015 10:57
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Ik denk dat het beter is om dit met Citroen te bespreken ipv op een forum.
Ik weet dat er veel van deze problemen zijn opgelost dmv een update in een enkel geval is een complete Unit vervangen.
Erg vervelend allemaal dat begrijp ik best. Maar gelukkig gaat het om een navigatiesysteem en niet om een motorprobleem ;)

10 jul 2015 11:21
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Idd, zoals eerder aangegeven, in onze peug met zelfde unit is het na zoveelste maal vervangen nu prima , gaat iig al lange tijd goed ...
Is dan misschien een probleem, wordt iig onder garantie opgelost

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

10 jul 2015 11:22
Profiel
Iemand schrijft: "Ik weet dat er veel van deze problemen zijn opgelost dmv een update in een enkel geval is een complete Unit vervangen". "Veel van deze problemen". Een "enkel geval".
Als dit feitelijk waar is, geef dan ook de feiten en de bron.
Volgens mij is het een mooi voorbeeld van downplaying.

10 jul 2015 11:36
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Als iemand dat weet is BJG dat wel !!!
Genoeg credits op dit forum om niet alles met linkjes te moeten onderbouwen

10 jul 2015 11:38
Profiel
Iemand schrijft: "na zoveelste maal vervangen, nu prima". Hoeveel?

10 jul 2015 11:40
Beheerder
Beheerder

Naar boven
3

10 jul 2015 11:41
Profiel
Iemand die goed geïnformeerd is, moet ook heel eenvoudig kunnen vertellen hoeveel "veel" is, en hoeveel "een enkel geval" is, en uit welke bron hij/zij put.

10 jul 2015 11:45
Bij u drie en op deze site is sprake van vier (http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1578)

Zo'n grote uitval wijst op een structureel probleem.

10 jul 2015 11:51
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende