Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
 My Way navigatie systeem 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: My Way navigatie systeem
basbecks schreef:
Ik sprak net een medewerker van Citroën en dit systeem is volgens zijn zeggen net zo betrouwbaar als die van Magneti Marelli (de vorige nav).

dat klinkt dan niet zo best ;)

ik heb er toch wel vertrouwen in dat het Harman Kardon apparatuur wat beter/ en betrouwbaarder is dan het magmar spul

09 jun 2009 17:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Nee, qua betrouwbaarheid doen ze niets voor elkaar onder. Je mag van die club zelfs verwachten dat ze beter zijn. MagMar maakt namelijk ook een hele hoop meuk voor in de dashboards van oa Ferarri en dergelijke (ook F1).

Maar Harman Kardon is ook echt niet verkeerd.

10 jun 2009 14:08
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Denk dat je de ironie van axl niet helemaal begrijpt. Hij ziet "vergelijkbaar met magmar" niet als een compliment.

Wat is overigens HDU?

Heb je wel een video ingang bij de myway? En werkt die ook niet tijdens het rijden ? Heeft Axl ook weer een uitdaging (maar eerst de RT3 Axl....)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

10 jun 2009 14:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Mijn excuus,

ik sta niet bekend als een kenner van humor :-). Een HDU of HDD is een harddisk. HDU = Hard Disk Unit en HDD = Hard Disk Drive. Heb toevallig net nog even gezocht en kwam de volgende teksten tegen op internet.

Citaat:
Meer nieuws is er in de vorm van een nieuw type navigatiesysteem. We kennen NaviDrive al van de Franse fabrikant, maar nu gaan ze daarnaast een goedkoper MyWay-systeem leveren. (bron: Autovandaag)

Citaat:
In de praktijk blijkt dat het klantvoordeel van de Business is gewijzigd van €3.900 naar €1.750. (door onder meer een veel eenvoudiger navigatiesysteem)(bron: citroen forum)

Verder kom ik overal Mio tegen als fabrikant van het MyWay systeem. Maar goed als compensatie krijg je dan half lederen bekleding.

Ik ben erg tevreden over mijn navigatie systeem maar zie er ook de nadelen van. Zelf even wat naar de SD kaart kopieren is makelijker dan het updaten van de software op de harddisk. Daarnaast heb ik een duo kaart en als mijn vrouw mijn auto meeneemt en ze per ongeluk de pincode intoetst ben ik direct onbereikbaar.

Dus ieder voor heb zun tege.

10 jun 2009 17:00
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
basbecks schreef:
Er zijn wel wat zaken die nu ontbreken op het systeem (oa HDU en dual tuner mogelijkheid) maar die zijn gecompenseerd door half leder en parkeer sensoren aan de voorkant in de ligne bus.
:smt023

Volgens de uitrustingspecificaties in de prijslijst van april 2009 wordt de Exclusive geleverd met MyWay én bi-tuner. Is er dan verschil tussen MyWay in LB en MyWay in Excl.

11 jun 2009 20:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
EP73 schreef:
Ik ben inmiddels 3 weken de trotse bezitter van een nieuwe C5 Tourer met een My Way systeem. Ik ben erg tevreden. Het systeem werkt snel en de TMC is erg betrouwbaar, ook in het buitenland.

Hoe werkt dat, kun je zelf een TMC zender kiezen?
Het maakt nogal wat uit welke TMC zender je hebt, in NL hebben de Via-zenders (Q-Music, 538 en BNR) mobilele flitsinfo, maar de TMC van NOS-ANWB via Radio 1 is betrouwbaarder, Sky is hopeloos slecht op dit moment. En dus de vraag: kun je dat zelf kiezen?

Ook in het buitenland is er groot verschil tussen de aanbieders.
In België is er maar één goede TMC zender in Vlaanderen, dat is TIC-VL via Radio 2, de rest is veeeel minder. STU-BR zit tegenwoordig achter de decoder, die is niet te pakken dus.
En in Duitsland zijn de verschillen nog groter, daar ben ik inmiddels wel achter na vele trips naar en door Duitsland.
Met mijn huidige systeem (VDO MS 5500 met MT 5010/01) kan ik die zenders zelf kiezen, dat zou ik graag zó houden als ik een C5-3 aanschaf ;)

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

12 jun 2009 21:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
basbecks schreef:
Mijn excuus,

ik sta niet bekend als een kenner van humor :-). Een HDU of HDD is een harddisk. HDU = Hard Disk Unit en HDD = Hard Disk Drive. Heb toevallig net nog even gezocht en kwam de volgende teksten tegen op internet.

Citaat:
Meer nieuws is er in de vorm van een nieuw type navigatiesysteem. We kennen NaviDrive al van de Franse fabrikant, maar nu gaan ze daarnaast een goedkoper MyWay-systeem leveren. (bron: Autovandaag)

Citaat:
In de praktijk blijkt dat het klantvoordeel van de Business is gewijzigd van €3.900 naar €1.750. (door onder meer een veel eenvoudiger navigatiesysteem)(bron: citroen forum)

Verder kom ik overal Mio tegen als fabrikant van het MyWay systeem. Maar goed als compensatie krijg je dan half lederen bekleding.

Ik ben erg tevreden over mijn navigatie systeem maar zie er ook de nadelen van. Zelf even wat naar de SD kaart kopieren is makelijker dan het updaten van de software op de harddisk. Daarnaast heb ik een duo kaart en als mijn vrouw mijn auto meeneemt en ze per ongeluk de pincode intoetst ben ik direct onbereikbaar.

Dus ieder voor heb zun tege.

Volgens info via een franse Forum zou het een Harmann-Becker systeem zijn, met 3 tuners aan boord. Twee daarvan zouden voor de radio zijn, de derde voor de TMC. Zie een gedeelte uit een PPT presentatie

Groet,
JW

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

12 jun 2009 21:41
Profiel
Antwoord met een citaat
weet iemand of de USB box aan te sluiten is op het My way systeem?

15 jun 2009 09:38
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Een aanvullende vraag mbt tot de Navi-bediening van de MyWay: is dit mogelijk tijdens het rijden?
In de instructie wordt ergens geschreven dat dit alleen mogelijk is als de auto stilstaat, maar dat zou ook op het Multi-Media gedeelte kunnen slaan.
Vandaar m'n vraag.

Groet,
JW

15 jun 2009 12:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik heb zojuist een mannetje gesproken dat een mannetje kent ;) .

De Myway in de LB uitvoering is inderdaad een Bi tuner. Dit maakt het mogelijk om tijdens het rijden naar een andere zender te luisteren dan naar de TMC zender. De Tri tuner uitvoering is volgens hem inderdaad alleen leverbaar in Nederland in de Exc uitvoering omdat daar achterin de radio appart af te stemmen schijn te zijn. Dus ouders voorin Qmusic en de kids achterin 538 met een koptelefoon. Maar dat is dan weer een optie heb ik begrepen.

Ik hoop dat we hier wat verder mee komen. Het apparaat schijnt wel te bedienen te zijn tijdens het rijden heb ik van een collega hier begrepen. Die heeft hem vandaag gekregen en we hebben het direct getest.

16 jun 2009 14:08
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 III Sedan Business GPS
Opties: 1.6HDI Airdream, MyWay
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Organummer: 11837
Productienummer: 10112
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 37000
Kleur: Rouge Sanguine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Sinds een week rijd ik rond met een Belgische Erythrée sedan 16HDI FAP Airdream 'Business GPS' uitvoering.
A real beauty! :smt038
Daarin zit ook de MyWay. Voor mijn dealer was het ook de eerste MyWay die hij uitleverde (vandaar misschien de lange wachttijd, besteld in week 4).
De SD-kaart waarmee de software geladen wordt is gemarkeerd Harman-Becker Edition 1.0
Navigatie start snel op en de radio-ontvangst is prima.
Op originele muziek-cd's toont hij ook de tracknummers, dat had ik niet verwacht, is een primeur voor mij.
Al bij al werkt dat ding goed... ook al zijn de knopjes niet altijd logisch...

Enkele mankementen en zaken die ik nog niet aan de praat heb gekregen:
- Ik was gewend aan een touch-screen (TomTom PocketPc, Garmin) en dat mis ik wel
- TMC zender is niet te kiezen, je kan wel lezen welke het is : op dit moment 4FM :?
- Nog geen manier gevonden om mijn 'Thuis' adres in te stellen
- Nog niet gevonden hoe je het adresboek bewerkt. Toevoegen en selecteren gaat wel, maar wijzigen/verwijderen niet
- De NAV kaart (Europa) staan op een 4GB SD-HC kaartje. Nog 500MB over. De dealer zei dat ik daar nog muziek bij op kan zetten maar de Myway ziet die muziek dan helemaal niet. Ook andere SD-kaartjes met muziek erop (MP3) worden niet herkend.
- MP3-cd's werken wel goed behalve dat het systeem het lastig heeft als de bestandsnamen over de eerste 20 karakters hetzelfde zijn (zo tag ik mijn muziek: artiest - album - nr - song). Dan speelt ie gewoon 10 keer als het moet het eerste nummer van dat album af. Bizar... Ik ga hier nog wat mee experimenteren.
- De Bluetooth kit synchroniseert het adresboek en gesprekshistoriek van mijn Sony-Ericsson foon maar draait de entries achterstevoren : eerste woord wordt voornaam, daarna familienaam. Bizarre constructies: zo wordt 'Marieke GSM' op mijn telefoon op de display van de auto 'GSM, Marieke'. Maar als ik haar bel vanop mijn telefoon, wordt wel 'Marieke GSM' aangegeven aangegeven in de gesprekshistoriek. Als zij mij belt is het 'GSM, Marieke'. Niet erg logisch... De Parrot in mijn vorige auto (Xantia Ph2 Break 2.0 HDI break) deed dat heel wat beter, maar daar had ik geen stuurbediening ;-)
- Scrollen door de telefoonnummers is lastig. Je moet de up-down toetsen gebruiken om een letter in het alfabet vooruit of achteruit te springen, en dan de draaiknop om in die letter de juiste correspondent te kiezen.
- Géén flitspalen in de POI lijst.
- Geen waarschuwing voor maximumsnelheid op trajecten. Een gemiste kans, ik had graag mijn snelheidsbegrenzer gekoppeld aan de maximumsnelheid op de weg waar ik rijd. Zou superhandig zijn.
- Geluidskwaliteit van het audio-systeem is niet goed. Zonder Loudness is de klank veel te vlak, mét Loudness moet je de bass helemaal naar beneden draaien of je hele auto gonst mee.
- Eén stem voor de navigatie: een mevrouw met een Noord-Nederlandse tongval. Ik heb ze het zwijgen opgelegd.
- Handleiding is wel erg summier...
- Niet duidelijk wat het verschil is tussen 'snelste route' en 'geoptimaliseerde route'
- Irritante waarschuwing voor je de routekeuze kan maken dat 'de bestuurder verantwoordelijk blijft'. Dat MOET je wegklikken of je raakt niet door de schermen om een traject te plannen.
- Ik weet niet of dit enkel in de MyWay is, maar je hebt op het centrale display 2 trajecttellers. Het is de nummer 2 die de dagteller is, die altijd in het overzichtsscherm getoond wordt. Opletten wat je nulstelt!

20 jun 2009 04:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
zurru schreef:
.....Enkele mankementen en zaken die ik nog niet aan de praat heb gekregen:
....
- TMC zender is niet te kiezen, je kan wel lezen welke het is : op dit moment 4FM :?
....
- De NAV kaart (Europa) staan op een 4GB SD-HC kaartje. Nog 500MB over. De dealer zei dat ik daar nog muziek bij op kan zetten maar de Myway ziet die muziek dan helemaal niet. Ook andere SD-kaartjes met muziek erop (MP3) worden niet herkend.
....
- Géén flitspalen in de POI lijst.
....
- Irritante waarschuwing voor je de routekeuze kan maken dat 'de bestuurder verantwoordelijk blijft'. Dat MOET je wegklikken of je raakt niet door de schermen om een traject te plannen.
....

---Dat je zelf geen TMC zender kunt kiezen is een groot nadeel. Je zit nu op 4FM, en da's geen beste in België, Radio2 met TIC-VL is heeeel veel beter.
Hopelijk komt er nog eens een SW update die het mogelijk maakt de zender zelf te kiezen. Zó heb ik het ook bij mijn VDO 5500, en daar maak ik zeeeeer veel gebruik van.

---In het manual staat dat je geen muziek op de SD kaart kunt zetten, die moet op een aparte kaart, maar dan kun je niet navigeren. Zó heb ik dat gelezen...

---De flitspalen zijn nog niet geïmplementeerd. Binnenkort moet je die bij Citroën (of Peugeot) kunnen aanschaffen en er op zetten.

---Die waarschuwing zie je tegenwoordig bij alle systemen. Dat is een disclaimer, en die is niet uit te schakelen. Ik ben daar al jaren aan gewend, het is een automatisme geworden om door te klikken.

Groet,
JW

20 jun 2009 10:51
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
zurru schreef:
- Nog geen manier gevonden om mijn 'Thuis' adres in te stellen

Ik heb ergens gelezen dat je eerst je thuisadres in het adresboek moet opnemen en dat je vervolgens van dat adres kunt aangegeven dat dat het thuisadres is. Overigens heb ik ergens anders het advies gelezen om dat niet letterlijk te doen maar om een kruispunt bij je in de buurt te selecteren als thuisadres, dit om -in geval van diefstal van de auto- het de dieven niet al te gemakkelijk te maken om ook je huis met een bezoek te vereren.

BTW. In het manual van MyWay heb ik zien staan dat je geen wijzigingen aan de SD-kaart met de navigatieinformatie mag aanbrengen. MP3 kan alleen afgespeeld worden van een andere SD-kaart.

20 jun 2009 11:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Sinds eergisteren m'n nieuwe C5 ontvangen met GPS Myway.
Voorheen pocketpc met tomtom...
Het meest vervelende vind ik dat de map steeds met het noorden naar boven gericht blijft....
Weet iemand of je dit kan aanpassen? (bovenkant scherm = rijrichting)

Bedankt.
Bart

21 jun 2009 22:24
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 III Sedan Business GPS
Opties: 1.6HDI Airdream, MyWay
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Organummer: 11837
Productienummer: 10112
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 37000
Kleur: Rouge Sanguine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nog eens goed gekeken.
Dat van dat thuisadres heb ik ook gelezen in een andere thread maar dat ging om de NaviDrive.
Ik vind op de MyWay geen enkele manier om het thuisadres in te stellen of om entries in het adresboek te raadplegen/wijzigen/verwijderen. Zeer vreemd. v1.0

SD-kaartjes: tot nu toe géén succes, geen enkele combinatie van SD-capaciteit, formattering, muziek, bestandsnaam wordt herkend.
Is voor mij nu niet zo belangrijk (ik heb een hele collectie MP3-cd's) maar toch...
Ik denk dat de functie gewoon niet actief is.

21 jun 2009 22:30
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende