Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
 Navigatie valt plotseling uit 
Auteur Bericht
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Op een reis van een maand door heel Italië en Sicilië in mijn een jaar oude C5 Tourer THP 155 Automaat Exclusive, viel de navigatie iedere dag een of meerdere keren uit. Het systeem startte wel opnieuw op, maar niet altijd meteen.
Constant werden foutieve aanwijzingen gegeven, bijv. om bij iedere afslag de autosnelweg te verlaten.
Het wonderlijk is dat de eindbestemming wel steeds klopte, maar de aanwijzingen, de afstand en de aankomsttijd nooit.
Op de laatste rit van Freiburg naar Groningen werkte alles naar behoren.

Dit probleem begon vlak voor de vakantie al te spelen. De Citroen garage in Groningen dacht het probleem te hebben opgelost, maar erg zeker kwamen ze niet over.
Het lijkt er sterk op dat het op zwart gaan van het navigatiesysteem een structureel probleem betreft.

09 jun 2015 10:35
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Welke Navi zit er bij jou in?
Is dat al de RT6/eMyWay, of nog de MyWay dan wel de NG4?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

09 jun 2015 10:39
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
RT6'en gaan bij bosjes stuk, wij zijn met onze derde unit bezig , auto is uit 2012 ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

09 jun 2015 10:44
Profiel
In mijn C5 Tourer THP 155 Automaat Exclusive bouwjaar 2014, zit een eMyWay.

09 jun 2015 11:52
Mijn garage in Groningen heeft bij het uitlezen van het navigatiesysteem geen foutmeldingen gekregen.
Zij hebben een eMyWay uit een auto in de showroom gehaald en in mijn auto gemonteerd, met de bedoeling om te testen wat er zal gaan gebeuren.
Op de eerste rit naar huis ging het scherm op zwart, maar startte vrijwel onmiddellijk ook weer op.
Wat mij betreft zijn er nu twee oplossingen, een dure en een betaalbare. De kostbaarste is om de Citroën in te ruilen voor een ander merk.
De betaalbare en meest adequate oplossing is, om een reservesysteem aan te schaffen. Een veel toegepaste methode, zoals in vliegtuigen.
Dat wordt dan wel een TomTom op de voorruit. Omdat de C5 zo'n prachtige auto is, zal ik ook de mooiste en beste TomTom uitkiezen.
Misschien dat Citroën het reservesysteem onzichtbaar kan inbouwen.

12 jun 2015 08:54
Met de aanschaf van een reservesysteem wacht ik nog even tot alles is getest. De telefoon (in mijn geval een Nokia Lumia 1020) en de USB zouden nog voor storingen kunnen zorgen.

12 jun 2015 09:28
De USB die ik gebruik is een SP D33629 16 GB en werd afgespeeld op de modus "willekeurig op het medium".
De muziek op de USB is afkomstig van iTunes.

Overigens mankeert er niks aan de USB en de muziek. Ook als ik andere afspelers gebruik is er niks aan de hand.

12 jun 2015 10:40
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Dat laatste begrijp ik niet, wat bedoel je daarmee?

Mijn suggestie zou zijn om je Navi een poosje te gebruiken zonder aangekoppelde USB en Lumia.
Als dat wél goed werkt dan de twee systemen om en om, een voor een aan te koppelen, en te kijken wat er dan gebeurt als je er een poosje mee rijdt.

Overigens, als je overweegt een losse Navi te kopen, kijk dan eens naar de Garmin 2597LMT.
Heeeel veel waar voor je geld, gratis kaart updates en gratis TMC Pro.
Mijn broer heeft hem nu in gebruik, gisteren kreeg ik daarover een enthousiasts mailtje uit Frankrijk waar hij nu op vakantie is.
Zelf gebruik ik z'n voorganger 2545LMT in het C-Eendje. Prima systeem :smt038

Groet,
JW

12 jun 2015 12:54
Profiel
Het voelt niet goed dat ik nu de tester ben.
Ik zal de USB SP D33B29 16 GB (mijn computer leest "SP UFD U2 met 7,64 GB van 14,4 GB beschikbaar") aan de garage geven om te testen.
De tekst "SP D33B29 16 GB" staat op de USB zelf.

12 jun 2015 16:27
Een lastige bijkomende factor is dat ik voor een "second opinion" niet kan uitwijken naar een andere Citroën garage. De garages in Assen, Emmen, Heerenveen, Drachten, Leeuwarden etc. zijn allemaal in een hand.

12 jun 2015 17:39
Voor het goede begrip: er is niks mis met de USB wat betreft de weergave van de muziek in de auto en op de computers thuis.
Als er iets mis is met de USB, dan zit dat in de verstoring van het navigatiesysteem, mogelijk omdat de USB te "dik" is. Mogelijk is er niet genoeg capaciteit om de USB af te spelen op de afspeelmodusmodus "willekeurig op het medium".
Als.
De garage beschikt nu over de USB en kan de testen uitvoeren.

16 jun 2015 11:29
Ik vergeet te vermelden dat in het instructieboekje van de auto geen enkele beperking wordt gesteld aan de USB.
De garage zegt dat ze dit probleem nog nooit hebben meegemaakt. Ze hebben het probleem tot nu toe ook niet kunnen detecteren.
Maar ik kan niet geloven dat ik in Nederland de enige ben.
Mijn twijfels zijn groot.

16 jun 2015 11:47
Nog steeds niks gevonden, ook niet bij het testen van de USB.

20 jun 2015 17:16
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Wat bedoel je daarmee?
Is het uitvallen als de USB gebruikt wordt niet meer aanwezig nu die in de garage staat?

In m'n geheugen gravend herinner ik me dat ik ook een keer zoiets gehad heb bij mijn RT4.
We waren onderweg in Zuid Duitsland, en speelden wat muziek af die op de USB staat. Tegelijkertijd stond de navigatie aan.
Plotseling hield het afspelen op, en het systeem ging op zwart.
Een DARK Reset hielp toen niet, het systeem bleef op zwart als ik me goed herinner.
Ik heb er toen de USB stick uitgehaald en vervolgens opnieuw een DARK Reset gedaan. Daarna startte het systeem weer op en kon ik verder navigeren.
De USB heb ik er toen even uit gelaten, de Navigatie en TMC info waren op dat moment belangrijker ;)
Een dag later heb ik de USB er weer in gestopt, dat ging goed.

Groet,
JW

20 jun 2015 17:28
Profiel
Ben dan tich niet de enige. Heb het 4 x voorgehad met mijn
2 x dat hij gewoon niet wil opsarten. Kreeg wel muziek, maar zwart scherm. Enen uitstappen wagen sluiten, sigaretje roken en terug proberen. En dan lukte het.

De andere 2 x was tijdens het rijden. Start na een tijdje opnieuw op. 1 x tijdens terugrit van Italië. Wilde binnendoor in duitsland ergens de file vermijden, maar daar ging het net mis. Gelukkig hadden we de iphone bij :D

Sinds een jaar niet meer voor gehad.

Ben dus benieuwd wat de oorzaak kan zijn.
De C5 heeft nu wel een nieuwe infotainment met touchscreen.

20 jun 2015 18:54
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende