Auteur |
Bericht |
Redduck
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 okt 2018 21:39 Berichten: 20 Woonplaats: joure
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 claxon probleem
Wel een klik in de BSM van het relais maar geen uitgangsspanning. De draad naar en de claxon ok. (blauw op de middelste stekker van de 3) Zekering ok. (vervangen). Heeft iemand een schema voor mij. Of weet welke schakeldraad de BSM in gaat die eventueel aan een nieuw relais gekoppeld kan worden?
Gr Jan
|
12 aug 2022 10:43 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
Is het een massageschakeld contact? Is het misschien tijd voor een nieuwe bsm?
|
12 aug 2022 12:18 |
|
 |
Redduck
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 okt 2018 21:39 Berichten: 20 Woonplaats: joure
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
ja denk dat het inderdaad tijd voor een nieuwe BSM is. Er zijn op dit moment geen nieuwe verkrijgbaar. Alleen 2e hands.
De claxon wordt + geschakeld. Geen weerstand te meten tussen massadraad en chassis. Hoe het relais geschakeld wordt vanuit de bsi weet ik niet.
|
12 aug 2022 12:36 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
Ook niet bij Bart Ebben?
|
12 aug 2022 14:33 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
Kijkend op Service.Citroën zie ik dat BSM's nog nieuw verkrijgbaar zijn. Ze kosten ca. € 275.
Als je de laatste 8 posities van je VIN geeft zal ik de juiste opzoeken voor je.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 aug 2022 15:15 |
|
 |
Redduck
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 okt 2018 21:39 Berichten: 20 Woonplaats: joure
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
AL565204 al vast bedankt.
|
12 aug 2022 17:25 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
Daar zit de BSM #1 in: Die staat niet op NFP en is nog leverbaar, voor die prijs van € 275 die ik hierboven noemde. Vast ook wel bij BE of de Vos te vinden. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 aug 2022 17:41 |
|
 |
Redduck
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 okt 2018 21:39 Berichten: 20 Woonplaats: joure
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
probleem opgelost.
Eerst even een andere Bsm geprobeerd. Zelfde resultaat. Alleen een klik van een relais. (zwarte bij zekering F3 ). Op de blauwe draad geen spanning. Met de stekker los ( bruine) direct spanning op de die blauwe draad wel een toeter.
Op de zekering F2 gemeten wel spanning tijdens het indrukken van de claxon op het het stuur.
Dus een stekker in de zekering voet, op een losse zekering aangesloten, en die direct op de blauwe draad naar de claxon.
Rara waar zit de fout? Gaat de stroom eerst een (in dit geval kapot )blokje om? Moet er nog iets anders ook geschakeld worden dan alleen de claxon?
Gr Jan.
|
15 aug 2022 19:48 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
Werkt de claxon wel aan een gezekerde plus?
|
15 aug 2022 20:21 |
|
 |
Redduck
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 okt 2018 21:39 Berichten: 20 Woonplaats: joure
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: claxon probleem
Doet het nu uitstekend. Heb de min draad van de claxon gemeten en deze is 0 ohm t.o.v de massa. De + draad zat geen spanning op en de zekering was nog heel. Alleen tijdens het claxonneren komt er spanning op de zekering.
|
16 aug 2022 10:12 |
|
 |
|