Re: Electrische achterklep
Hierbij een paar foto's zoals ik het destijds heb gedaan.
Haal eerst de klemlijst bovenaan de achterruit eraf. Deze zit met 8 clips vastgeklikt. Het kan zijn dat de clips afbreken, zet er dan gewoon een nieuwe in, deze kosten iets van € 0,25 bij de Citroën dealer.
Er bestaan 2 uitvoeringen, de originele heeft een zwarte rubber rand, de nieuwe hebben alleen een kunststof rand. Voor de werking maakt het niet uit, voor de fabrikant weer net 0,weinig goedkoper...
Daarna kun je de onderkant van de klep eraf halen. Deze zit in de onderrand met 4 torxschroeven vast, deze eruithalen met een magnetisch bitje. Daarna zit de klep alleen nog vast met dezelfde clips als hierboven. Probeer dit voorzichtig los te trekken, net zolang tot je ze allemaal hebt gehad.
Doe dit niet met vrieskou, dan breken de clips erg snel. Let wel op, de bedrading van de schakelaar zit er nog aan, deze kun je losklikken als je de klep los hebt.
Op dit moment kan ik even niet bij de officiële handleiding, maar die mail ik je wel als ik erbij kan. Heb je mailadres ontvangen via een PB.