Aanjager en airco prima, verwarming koud
Auteur |
Bericht |
jgvanloo
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jan 2016 17:51 Berichten: 9
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 177000
Kleur: donker grijs
Naar boven
|
 Aanjager en airco prima, verwarming koud
Hi, Mijn verwarming is langzaam maar zeker volledig koud geworden... Aanjager en airco werken wel! Betekent dit vervanging kachelmodule?? Zou kunnen betekenen dat ik de wagen wegdoe, want nog meerdere (potentieel dure) reparaties (koppeling en terugkerende emissiestoring...) Hoor t graag! Dank van Guus T gaat om een tourer uit 2010
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
|
27 dec 2019 09:32 |
|
 |
Genem
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
Ben inderdaad bang dat de mengkleppen niet goed meer werken. Deze heb ik van de zomer laten vervangen en de warm/koud regeling werkt nu perfect...
|
27 dec 2019 11:33 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
Is dat bij de PH3 een gevolg van hetzelfde probleem met brekende assen als bij jouw PH2?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
27 dec 2019 11:41 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
zou altijd eerst even uitlezen of bv de temp sensor wel een goed signaal geeft.
|
27 dec 2019 12:26 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
Eerst een paar vragen: Wat is de koelvloeistof temperatuur? Is de koelvloeistof op peil? Is het plotseling ontstaan? Heb je verschil tussen max koud en max warm qua uitstroom temperatuur? Verschil links rechts? Wat is de uitstroom temp bij de voeten? Is er al eens kvs ververst en doorgespoeld?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
27 dec 2019 13:46 |
|
 |
jgvanloo
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jan 2016 17:51 Berichten: 9
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 177000
Kleur: donker grijs
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
Dank Boes en BJG, Kan ik verder mee. Tav de vragen: koelvloeistof temp meten is lastig denk ik, want warm kan ik de radiatordop niet verwijderen. Maar ik ga t proberen! Guus
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
|
28 dec 2019 10:44 |
|
 |
jgvanloo
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jan 2016 17:51 Berichten: 9
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 177000
Kleur: donker grijs
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
BJG schreef: Eerst een paar vragen: Wat is de koelvloeistof temperatuur? Is de koelvloeistof op peil? Is het plotseling ontstaan? Heb je verschil tussen max koud en max warm qua uitstroom temperatuur? Verschil links rechts? Wat is de uitstroom temp bij de voeten? Is er al eens kvs ververst en doorgespoeld? #schaamrood op den wangen...: koelvloeistof was gewoon HELEMAAL leeg... na bijvullen weer verwarming... Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
|
05 jan 2020 10:43 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
Dát probleem is opgelost Maar er is wel een tweede: heb je ontdekt waardoor die kvs verdwenen is? Dat moet een oorzaak hebben. En hopelijk is er niet een gevolgschade: oververhitting van de kop. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 jan 2020 11:43 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
Zit dáár dan geen temperatuursensor voor?
|
05 jan 2020 12:22 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
Hoe dat bij de C5 zit weet ik niet, maar bij mijn CX destijds zat die voeler in het koelwater zelf. Toen ik zonder koelwater gereden heb (en mijn kop dus stuk ging) gaf het oververhittingswaarschuwingslampje (  ) geen melding omdat de voeler niet in het koelwater zat (want leeg  ).
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
05 jan 2020 16:58 |
|
 |
jgvanloo
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jan 2016 17:51 Berichten: 9
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 177000
Kleur: donker grijs
Naar boven
|
 Re: Aanjager en airco prima, verwarming koud
JW-C5 schreef: Dát probleem is opgelost Maar er is wel een tweede: heb je ontdekt waardoor die kvs verdwenen is? Dat moet een oorzaak hebben. En hopelijk is er niet een gevolgschade: oververhitting van de kop. Groet, JW Ja dat vroegen wij ons ook al af! Iig nu weer bijgevuld en t peil blijft constant... afwachten maar! Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
|
07 jan 2020 23:40 |
|
 |
|