Sinds een tijdje kan ik de radio/navigatie alleen nog maar aanzetten als ik op de SOS-knop druk.
Vervolgens werkt de radio en de navigatie naar behoren.
systeem: RT3ev
Alleen moet ik elke keer de tijd en datum opnieuw instellen.
Iemand een idee, waar het probleem zit.
En hoe het opgelost kan worden?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2017 09:25
Auto: C5 Tourer 2.0 Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 334000
Kleur: donkerblauw
Citroen verleden: C5 PH1 2.0L LPGG3 2002 Ligne Prestige, C5 PH1 1.8 LPGG3 2002 Ligne Prestige.
Citroen huidig: C5 PH3 2.0L LPGG3 2008 Exclusive. DS21m model 1968 in winterslaap
Citroen huidig: C5 PH3 2.0L LPGG3 2008 Exclusive. DS21m model 1968 in winterslaap
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als de radio aan staat terwijl de motor loopt, en je zet het contact uit en daarna weer aan, blijft de radio dan weer uit?
Mocht dat zo zijn, dan lijkt het er op dat de permanente voeding verdwenen is, dat verklaart dan ook dat je de datum en tijd elke keer opnieuw moet instellen.
Kijk dan even in de zekeringtabel welke zekering hiervoor verantwoordelijk is, en of er op die zekering nog meer zaken zitten die het al-dan-niet doen.
Als die dan wel werken moet de RT4 er even uit, om te meten op de stekker. HIER kun je zien welke pin dat is op deel A punt 12.
Groet,
JW
Mocht dat zo zijn, dan lijkt het er op dat de permanente voeding verdwenen is, dat verklaart dan ook dat je de datum en tijd elke keer opnieuw moet instellen.
Kijk dan even in de zekeringtabel welke zekering hiervoor verantwoordelijk is, en of er op die zekering nog meer zaken zitten die het al-dan-niet doen.
Als die dan wel werken moet de RT4 er even uit, om te meten op de stekker. HIER kun je zien welke pin dat is op deel A punt 12.
Groet,
JW

