Re: Waarschuwing bij update verkeersinfo
harold schreef:
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb inderdaad een MyWay. Hoe kan ik instellen dat er een alternatieve route voorgesteld wordt. Dat heb ik namelijk ook nog nooit ervaren.
Heb je al wel eens gezien dat het pictogrammetje (van een weg) links onder in het scherm geel/oranje wordt? Dat is een indicatie dat er ergens in de buurt of op de route (net wat je hebt ingesteld) een "verkeersbelemmering" is. Dat kan een file zijn. maar ook een snelheidscontrole of een aanduiding van wegwerkzaamheden. Het verkleuren van dat pictogram geeft aan dat er ergens op de route iets aan de hand is. Of je al dan niet een voorstel krijgt om om te rijden (dynamsich de route aanpassen - zoals bij TomTom die steeds de snelste route berekend - is er helaas niet bij) hangt af van of er inderdaad alternatieven zijn. Je krijgt zo'n voorstel enkele kilometers voordat je het - eerste -punt bereikt waarvandaan je zou kunnen omrijden.
Het instellen gebeurt via een menu dat je bereikt via de knop "Traffic" op de MyWay. Ik heb ingesteld dat ik route-aanpassingen "semi-dynamisch" in beeld wil krijgen. Via die knop kun je ook zien welke TMC-zender door de MyWay gebruikt wordt voor het ophalen van verkeersinformatie. Gek genoeg (?) werkt dat ook als je de radio hebt ingesteld op een AM-zender (TMC-info wordt alleen via FM-zenders uitgezonden), maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de dubbele tuner waarover MyWay beschikt.