Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 WM phone en BT connectie (MyWay) 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht WM phone en BT connectie (MyWay)
Op verzoek vanuit een ander draadje, hierbij wat tips en trucs voor verbinding van een WM toestel met een BT carkit.

Bij mijn aanschaf van mijn C5 had ik meteen problemen met mijn BT verbinding. Telefoon maakte verbinding...... en verbrak 'm weer na een paar minuten.

Nu blijkt het een redelijk standaard probleem te zijn met BT carkits, oorzaak zit in het WM toestel.

Na wat surfen had ik een oplossing, nl de installatie van het pakket Jetware. Deze vervangt de BT statck in het WM toestel.

Nu heb ik een goede verbinding, echter mijn Treo 750 moet ik wel om de dag resetten daar er wel een verbinding is maar geen gesprek overgedragen wordt.

Mooie van Jetware is dat ook het adresboek van het WM toestel overgezet kan worden, zelfs per categorie kun je het aangeven!

Als je meer achtergrond info wil, moet je maar eens zoeken op www.xda-developers.com, staat vol met BT verbindingsproblemen in relatie met WM toestellen.

Mochten er mensen zijn die andere tips hebben, laat het hier weten!

20 sep 2009 20:27
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: WM phone en BT connectie (MyWay)
Top van je om hier een apart draadje voor te maken :smt023 , hopelijk verzamalen we hier een hoop tips en truks :smt038 .

21 sep 2009 22:05
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik ben ondertussen weer wat verder. Ik heb mijn WM6 toestel aan de kant gezet en een toestel in gebruik genomen met Windows Mobile 6.1.

Deze werkt als een zonnetjes op mijn carkit, zonder extra software. Ik heb alleen moeten instellen dat de carkit SIM operaties mag uitvoeren om het adresboek te lezen.

De verbinding is stabiel en ik heb ook iedere keer verbinding zonder dat ik de telefoon moet resetten.

Kortom, WM6.1 is een duidelijke verbetering!

05 okt 2009 17:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik rijd nu ongeveer 6 weken met mijn C5 met myway en sony ericsonn WM6.1 toestel en ik heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad. Vrijwel onmiddelijk na het starten heb ik verbinding. Het enige nadeel is dat ik op de myway niet op eenvoudige wijze nummers uit mijn adresboek kan zoeken. Ik heb ook een enkele keer mijn (prive) iphone3g aan de carkit hangen en dan gaat het zoeken naar nummers uit het adresboek een stuk makkelijker. Ook hier eigenlijk geen problemen met verbinding of iets dergelijks.

08 okt 2009 20:12
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Herman_P schreef:
Ik rijd nu ongeveer 6 weken met mijn C5 met myway en sony ericsonn WM6.1 toestel en ik heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad. Vrijwel onmiddelijk na het starten heb ik verbinding. Het enige nadeel is dat ik op de myway niet op eenvoudige wijze nummers uit mijn adresboek kan zoeken. Ik heb ook een enkele keer mijn (prive) iphone3g aan de carkit hangen en dan gaat het zoeken naar nummers uit het adresboek een stuk makkelijker. Ook hier eigenlijk geen problemen met verbinding of iets dergelijks.

Gaat dat zoeken gemakkelijker omdat de iPhone minder adressen heeft of is de structuur wezenlijk anders?

Ik zoek nooit uit het adresboek op de MyWay omdat dat niet handig is, ik gebruik altijd mijn telefoon voor de selectie.

09 okt 2009 16:01
Profiel
Antwoord met een citaat
Op mijn iphone staan bijna net zoveel adressen als op de xperia dus het zal wel aan de indeling liggen. Ik heb zojuist ook de mijn oude tytnII kunnen koppelen (die gebruikt mijn vrouw nu) en dit is nu ook gelukt! tytnII met WM6.1. Ik heb de xperia gekoppeld door de myway te laten zoeken, bij de tytn lukte dat niet. Het is nu wel gelukt, door de telefoon te laten zoeken en eerst een code in de telefoon in te geven. De myway vraagt dan vervolgens om invoer van dezelfde code, dat gedaan en voila! Nu nog afwachten hoe stabiel de verbinding is.

09 okt 2009 21:24
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Herman_P schreef:
Op mijn iphone staan bijna net zoveel adressen als op de xperia dus het zal wel aan de indeling liggen. Ik heb zojuist ook de mijn oude tytnII kunnen koppelen (die gebruikt mijn vrouw nu) en dit is nu ook gelukt! tytnII met WM6.1. Ik heb de xperia gekoppeld door de myway te laten zoeken, bij de tytn lukte dat niet. Het is nu wel gelukt, door de telefoon te laten zoeken en eerst een code in de telefoon in te geven. De myway vraagt dan vervolgens om invoer van dezelfde code, dat gedaan en voila! Nu nog afwachten hoe stabiel de verbinding is.

Zal wel stabiel zijn met WM6.1. Dat gezoks met de verbinding als je de carkit laat zoeken is om gek van te worden. Heb het ook via de telefoon gedaan. Als je de carkit laat zoeken heb je 30 sec voor de code te toetsen, ben je er net aan begonnen op de telefoon is ie weer weg....

10 okt 2009 17:15
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
jasa schreef:
Zal wel stabiel zijn met WM6.1. Dat gezoks met de verbinding als je de carkit laat zoeken is om gek van te worden. Heb het ook via de telefoon gedaan. Als je de carkit laat zoeken heb je 30 sec voor de code te toetsen, ben je er net aan begonnen op de telefoon is ie weer weg....

Dat met die code hoef je toch maar één keer te doen!?! Daarna geeft je in je telefoon aan dat je de "Citroën" (zo heeft de MyWay via BT) altijd vertrouwd en klaar is Kees. De telefoon van mijn vrouw en mij staan zo ingesteld en de MyWay detecteert vanzelf welke telefoon beschikbaar is. Alleen als mijn telefoon als laatste gekoppeld is geweest en we daarna allebei in de auto zitten en mijn vrouw rijdt moet ze haar telefoon ff met de hand verbinden (kan via het menu van de MyWay) omdat MyWay dan (net al bijna alle andere BT systemen) automatisch koppelt met de laatst gekoppelde beschikbare telefoon. Maar ook dan hoeft ze geen code in te voeren. Het koppelen van de telefoons gaat (na dus de initieële koppeling) verder helemaal automatisch. Maar wij hebben geen WM.

13 okt 2009 21:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Henk2304 schreef:
jasa schreef:

Dat met die code hoef je toch maar één keer te doen!?! Daarna geeft je in je telefoon aan dat je de "Citroën" (zo heeft de MyWay via BT) altijd vertrouwd en klaar is Kees. De telefoon van mijn vrouw en mij staan zo ingesteld en de MyWay detecteert vanzelf welke telefoon beschikbaar is. Alleen als mijn telefoon als laatste gekoppeld is geweest en we daarna allebei in de auto zitten en mijn vrouw rijdt moet ze haar telefoon ff met de hand verbinden (kan via het menu van de MyWay) omdat MyWay dan (net al bijna alle andere BT systemen) automatisch koppelt met de laatst gekoppelde beschikbare telefoon. Maar ook dan hoeft ze geen code in te voeren. Het koppelen van de telefoons gaat (na dus de initieële koppeling) verder helemaal automatisch. Maar wij hebben geen WM.

Wat je schrijft klopt helemaal, ook voor WM. na de eerste koppeling die veel pogingen vergde, werkt het verder vanzelf. Alleen ben ik de afgelopen maand drie keer van telefoon gewisseld, en dan blijf je klooien met de initiele koppeling.....

14 okt 2009 12:06
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]