Auteur |
Bericht |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
JW-NHS schreef: Klaverblaadje schreef: EW schreef: Waren er niet meerdere automaten die niet eens starten als je je voet niet op de rem hebt? Ik ben het regelmatig tegengekomen en ken het in ieder geval van diverse Chrysler producten. In Amerika is een handbak niet zo gebruikelijk, bij veel merken en uitvoering moet je daar eerst de koppeling intrappen voor je kunt starten. Ook in de VS heb ik regelmatig met auto's gereden, uiteraard automaten. De laatste was in de jaren 80, toen was die vergrendeling er nog niet. Wellicht is dat er op gekomen toen er die problemen waren met Audi's, die naar men zei zomaar uit zichzelf gingen rijden. Bij mijn weten is dat niet het geval in Europa, of is de geïmporteerde Chrysler 300 daar een uitzondering op? En hoe zit het dan bij andere import ami's? Dit is al heel lang gebruikelijk (idd door het audi unintended acceleration debacle/hoax) Ook bij handbakken! (Jaguar S-type V8 5bak en X-type V6 5bak, USA versies) Voor mij maakt het niks uit, mij is geleerd ALTIJD met de voet op de rem te starten en op de koppeling: kom je ook niet in de verleiding om op het gas te trappen. Sterker nog, ik ga zelfs in een stilstaande auto op de rem staan als ik ingestapt ben, je kunt nooit weten... Als je echte HP auto's gewend bent leer je wel de remmen in de gaten te houden. Het kan vreemde situaties opleveren, een auto (VW) met startknop start alleen met de voet op de rem, omdat ik dus altijd op de rem trap, deed ik dit ook bij VW op de stand (IAA) er stapte een dame in van VW met de keycard en om iets te laten zien, vervolgens drukte ze de startknop in, zich niet realiserend dat ik op de rem stond en de auto dus kon aanslaan, wat hij dus prompt deed Citaat: het vermoeden dat de remblokken ook niet helemaal in orde zijn (geluid bij afremmen); zou eigenlijk nog niet mogen met 32000 km.
Dat kan prima. 30 à 35dkm hoort bij grote Citroënen (voorremmenblokken uiteraard). De C5 Ph.I/II is de uitzondering. Op de Xm kon ik de klok erop gelijk zetten: 33dkm eerste geluid (diep grommen), 34dkm verklikkerlampje aan voor de remblokken.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
18 okt 2010 15:01 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
We zijn inderdaad van een andere generatie, da's duidelijk Bij HP geveerde en geremde auto's is het dan oppassen geblazen. Die remmen vaak niet als je op de rem trapt en gaat starten. Daar moet de handrem aangetrokken zijn, dan wel de automaat in P totdat het lampje uit gaat, dat leer je wel als je je auto op een hellinkje geparkeerd hebt. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 okt 2010 15:13 |
|
|
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
de discussie gaat verder over het gebruik van een automaat maar de vraag was toch echt wat nu het probleem met de remmen kan veroorzaken Maar goed in mijn geval is het een automatisme geworden om mijn voet op de rem te houden bij het starten. Misschien vanwege de sterk voorwaartse neigingen in D bij koud weer omdat de motor dan hoger stationair draait. Daar zou eigenlijk een soort van knop in het rempedaal moeten zitten die de bak een soort van ontgrendelt (bij stilstand) zodat de auto niet zo kruipt en duwt. Maar goed nu het probleem van de rem weer.
|
18 okt 2010 17:36 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
Daar ben ik me destijds met de Xantia inderdaad wezenloos van geschrokken....
Die ging me er vandoor bij het starten.
En inderdaad: ik heb ook geleerd te starten met voet op rem en koppeling.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
18 okt 2010 17:37 |
|
|
RobBob
|
Re: C5 remproblemen
Maar weten we ondertussen aan wat het ligt ? TS meldt het probleem in dec. 2009. We zijn sebiet een jaar verder en ondertussen hebben 3 of 4 andere forumleden hetzelfde gevaarlijke gedrag ook aan de hand. Maar ik heb nog nergens gelezen wat de oorzaak nu is en of het oplosbaar is ? Al deze personen hebben hun wagen vrijwel onmiddellijk naar de dealer gebracht om dit te laten controleren ... wel ? Wat zijn de resultaten daarvan ?
|
19 okt 2010 07:54 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
antwoord is met de kerst vorig jaar al gegeven: viewtopic.php?p=219585#p219585Bij smisse hebben ze idd een vacuümklep vervangen. Hij zei in eerste instantie dat het niet gewerkt had maar we hebben hem niet meer teruggezien dus ik denk dat het gewoon opgelost is...
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
19 okt 2010 11:11 |
|
|
RobBob
|
Re: C5 remproblemen
Er staat idd dat er een vacuümklep is vervangen ... zonder resultaat echter ! Hopelijk heb je gelijk dat het verder afwezig blijven van dit topic gelijkstaat met dat het een goede oplossing is gebleken.
|
20 okt 2010 07:56 |
|
|
ebo441
C5club Newbie
Geregistreerd: 14 feb 2010 14:06 Berichten: 5
Auto: Sedan HDI LIgne business 138pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
hoofdremcilinder defect volgens de dealer, fout is geconstateerd, drukverlies waarneembaar.
nu afwachten!
automaat 2.0 HDI PH3
|
26 okt 2010 19:51 |
|
|
ebo441
C5club Newbie
Geregistreerd: 14 feb 2010 14:06 Berichten: 5
Auto: Sedan HDI LIgne business 138pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
automaat 2.0 HDI PH3
na hoofdremcilinder vervangen 26 okt nu weer rem problemen, voelt zo hard als een plank, dus geen resultaat! auto staat weer in de garage.
tot 3 keer toe vanmorgen. betrouwbaarheid daalt naar 0.
afwachten, ik wil deze leaseauto pas terug bij 100% garantie op reparatie
|
29 nov 2010 22:34 |
|
|
ebo441
C5club Newbie
Geregistreerd: 14 feb 2010 14:06 Berichten: 5
Auto: Sedan HDI LIgne business 138pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
na remproblemen, uiteindelijk vacuüm klep/slang vervangen. hoofdremcylinder was al vervangen maar leverde geen resultaat op. blijft nu goed
groet
|
13 dec 2010 21:34 |
|
|
ebo441
C5club Newbie
Geregistreerd: 14 feb 2010 14:06 Berichten: 5
Auto: Sedan HDI LIgne business 138pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
hallo , vacuumslang met terugslag klep is vervangen. lijkt nu (winterweer) ok.
|
25 dec 2010 13:02 |
|
|
toon133
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 jan 2011 02:37 Berichten: 3 Woonplaats: Balen B
Auto: Hatchback
Opties: Exclusief
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143.000
Kleur: Profond rood
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
Ook ik heb dit probleem geconstateerd bij mijn 2.0 HDI automaat PH2. Sinds een 2 tal weken heb ik twee maal voorgehad dat ik geen remmen had bij koude start. Hopelijk is het met die vaacumslang plus terugslagklep te vervangen opgelost, ik ga dit toch melden bij mijn garagist van zodra ik wat meer tijd heb.
|
06 jan 2012 00:23 |
|
|
toon133
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 jan 2011 02:37 Berichten: 3 Woonplaats: Balen B
Auto: Hatchback
Opties: Exclusief
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143.000
Kleur: Profond rood
Naar boven
|
Re: C5 remproblemen
Twee weken terug terugslagklep laten vervangen en tot heden geen problemen meer gehad.
|
27 jan 2012 23:56 |
|
|
|