Auteur |
Bericht |
Loosy
C5club Newbie
Geregistreerd: 04 nov 2024 16:19 Berichten: 1
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 295000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Hydrauliek pomp
Goedendag, Nieuw op dit forum dus hoop dat ik het goed doe.
Ik heb een C5 Tourer 2008 Kreeg foutmelding vering en de hydrauliek pomp draaide niet. Mijn “ eigen” vakgarage gaf aan van de vering geen verstand te hebben dus verwees mij door naar Citroën garage ( van Mossel Hoorn)
Daar de auto heengereden met vering in de laagste stand rijdt niet fijn maar klein stukje gaat wel. Na diagnose (€150,-) kreeg ik te horen dat de pomp en de daarbij behorende zekering stuk was en reparatie €2700,- kost. Ik vroeg of hij er toch een nieuwe zekering in wilde zetten want ik vond de reparatie te duur. maar dat had volgens hem geen zin. Toen ik de auto ophaalde lag deze echter helemaal op straat en was feitelijk niet mee te rijden. Ik vroeg toen of er een mogelijkheid was om hem toch omhoog te krijgen. Een andere zekering zou kunnen maar dan moest hij weer eea uitbouwen (half uur arbeid )dat moest ik dan weer betalen??? Ik had toch gevraagd om er een nieuwe zekering in te zetten toen hij nog open lag !! Maar goed ik heb de auto toch meegenomen en heel voorzichtig naar huis gereden. Aldaar ( nu ik wist waar de zekering zat ) de accu eruit kastje naast accu omhoog zekering vervangen klaar ( bij elkaar 4 minuten)
Nu mijn vragen; Hoeveel ampere trekt zo’n hydrauliek pomp? Wordt dat meer bij zware belading? Draait hij constant?
Bij voorbaat bedankt, John
|
05 nov 2024 11:52 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek pomp
Op je vragen heb ik geen antwoord. Ik weet wel dat je pomp aan het overlijden is, zekering zal vaker doorbranden. Je kan proberen het koolborstel gebeuren schoon te maken, dat schijnt vaak te helpen. Of op zoek naar een nwe of 2e hands pomp. En een tip: mocht de zekering er weer uit gaan blijf van de knoppen af en zeker die van naar beneden. Groet
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
05 nov 2024 12:10 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek pomp
bij van Mossel moet je weg blijven , die schrijven x2 en x3 voor de rekening , hier ook in belgie , die vragen wel 800 € voor gas op de airco te doen .
voor de pomp zie Frans 99 .
|
05 nov 2024 13:25 |
|
 |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4842 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek pomp
€ 800 om de AC te vullen, zelfs voor 1234YF is dat absurd, laat staan voor 134A 
|
05 nov 2024 14:23 |
|
 |
kees05
V.I.P.
Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01 Berichten: 504 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek pomp
Ik zou eerst maar proberen, om de plaat en koolborstels schoon te maken!! Waarschijnlijk is deze bevuild geraakt met LDS en koolstof. Vaak is daarmee de pomp te redden. Het is niet verstandig om de 40A zekering steeds te vervangen en zeker niet een zwaardere te gebruiken. Groet, Kees.
|
05 nov 2024 14:27 |
|
 |
kees05
V.I.P.
Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01 Berichten: 504 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek pomp
Op je vragen nog een antwoord. 1: de pomp draait alleen, als er vraag is, om de auto op hoogte te zetten, of de druk te laag is. 2: hij wordt electronisch aangestuurd door een PWM signaal. Dit is een blokvorm signaal, dus geen constante 12V gelijkstroom. Bij Rutte in de Velserbroek staat zo'n tourer met HD pomp. Groet, Kees
|
05 nov 2024 14:41 |
|
 |
|