Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

veerbol_project
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=23298
Pagina 2 van 2

Auteur:  jantje1948 [ 06 maart 2023 11:40 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

Hij heeft de hoekbollen gelaten zoals ze zijn.

Auteur:  kees05 [ 06 maart 2023 13:26 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

@Jansr:

Ik heb inderdaad de hoekbollen gelaten, maar in het verleden heb ik achter i.pv. de standaardbol een C550RH geplaats, dus die is 50 bar.
Ik wil daar verder niets aan veranderen, omdat wanneer hij vanwege de situatie overschakelt naar de stug mode, dit zo blijft en niet te zacht wordt.

Groet,
Kees.

Auteur:  citrohanc5 [ 13 jun 2023 18:33 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

Heb je met deze verhoogde druk in de Hydractief bollen een verbetering opgemerkt mbt body roll?

Auteur:  c5jan [ 13 jun 2023 19:20 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

Welke invloed verwacht je, van de middenbol?

Auteur:  kees05 [ 13 jun 2023 20:42 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

@citrohanC5:

Over de body roll kan ik eigenlijk niet iets vertellen.
Die verhoogde druk v.d. midden bollen heb ik gedaan, omdat
ik de auto softer wilde hebben.

Ik rijd er nu nog steeds mee, het bevalt me goed.

Binnenkort ga ik wel even de druk opnieuw meten, om
te zien, of de druk niet terug loopt.

Groet,
Kees.

Auteur:  Rene [ 13 jun 2023 21:42 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

Erg leuk dat je je hier in verdiept.

Ik volg je topic met veel plezier. :smt193

Auteur:  kees05 [ 08 maart 2024 20:25 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

Ik wil weer eens een update plaatsen van de laatste aanpassing, die ik gedaan heb.
Het is wel in het Engels, omdat ik iemand op het franceforum.uk antwoord heb gegeven.

het komt erop neer, dat de stugheids regelaars niet meer werken, dus ik heb nu een HA3+ systeem, zonder de +

Last time i checked how the stiffness regulator works, i did this with a led.
The conclusion of this is, with almost every thing you do he changed from soft to hard and keep this sometimes longer than a second.
For example, if you accelerate, brake's and also if there is a bump in the road.
When you apply the sport stand it all happens sooner.
So, i disconnected both stiffness regulator's and because you get an error i fool the system now with a 10 Ohm/10 watt resistor.
This means that my car is always soft.
So you can say, i have a car with HA3 + system but now without the +.
I also machined the sphere's, so i can refill them, and also vary the pressure.

Greetings,
Kees.

Auteur:  citrohanc5 [ 11 maart 2024 16:34 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

c5jan schreef:
Welke invloed verwacht je, van de middenbol?


Weet het niet 123 precies meer Jan, zou daar weer in moeten duiken vanuit XM verleden.
Faint notion: het zou iets te maken kunnen hebben met dat de LHM, of LDS van links naar rechts stroomt (of andersom) bij draaien om de lengte-as, en dat dit dan wordt genivelleerd doordat er een klep op de stugheids regelaar in het midden open gaat waardoor het wiel dat niet in veert hoger wordt gezet waardoor de roll wordt tegengegaan.
Een beetje zoals het Ackerman (?) principe bij de voor- en achterwielen van de 2Cv (maar dan hydraulisch ipv mechanisch)

Auteur:  kees05 [ 11 maart 2024 16:43 ]
Berichttitel:  Re: veerbol_project

@citrohanc5:
Dat klopt, dat de XM die voorziening had.
De C5X7 met HA3+ heeft dat niet meer.
Groet,
Kees.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/