Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Hydraulische pomp trekt te veel stroom 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Sinds enkele maanden heb ik problemen met de hydraulische vering. Eerste 'storing vering, Max 90 km/u' bleek de hoogtesensor achter defect. Na die te hebben laten vervangen bij de dealer heb ik 2 maanden geen probleem meer gehad, tot plots weer dezelfde storing. Nu bleek enkel de zekering van de pomp gesprongen. Vervangen, maar een maand later (nu) weer dezelfde storing.
Ook nu blijkt de zekering gesprongen, maar als ze vervangen wordt, springt ze telkens de pomp enkele seconden draait, opnieuw..
Volgens de dealer trekt de pomp veel te veel stroom en adviseert hij om de pomp te vervangen, maar prijs incl. werkuren zou op een kleine 1.500 eur komen + de pomp is momenteel niet in voorraad en de levertermijn is onbekend, dus dat kan makkelijk 2 a 3 weken duren, wist hij me te zeggen.

Nu las ik hier dat dit mogelijk veroorzaakt wordt door koolgruis in de HD pompmotor. Is dat iets dat ik makkelijk zelf kan controleren, uitkuisen (mss eventueel link naar foto's/filmpje :-)) ?

Of andere raadgevingen ?

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


13 nov 2019 16:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Ik heb het al eerder gemeld.
pomp uitbouwen en de elektromotor laten reviseren,zullen ook nwe koolborsten in moeten.
Dan is tie weer als nieuw.
kosten ongeveer 80€
grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


13 nov 2019 18:59
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Bedankt voor het advies.. Ik ga op zoek naar een bedrijf dat dat kan en wil in de buurt van Antwerpen.
En dan nog het avontuur om de pomp te uit te bouwen...

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


19 nov 2019 11:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
T uitbouwen ervan de is redelijk makkelijk.
Slangen in het rechter spatbord los maken (achter het binnenscherm) daar kon je hem ook leeg laten lopen.HD reservoir eraf
Alle verdere leidingen los maken. 4 boutjes los halen en daar sta je met je pompje.
Nu kan je de motor van de pomp scheiden.
Voorzichtig wat hij zit vast met een rubber/membraam.wat heel moet blijven.
Dan de motor na iemand brengen die startmotoren en dynamo,s repareert.
Als je hem terug hebt begin je onderaan te lezen.
Denk aan het rubber/ membraam.
Dit is wel sneller geschreven dan gedaan.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


19 nov 2019 12:57
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Ik heb dit filmpje teruggevonden: https://www.youtube.com/watch?v=0OPTlXJtHgU
Het is wel een C5 I, maar ik vermoed dat dit op mijn C5 II gelijkaardig zal zijn.
Alleen zie ik dat hij de auto eerst in laagste stand zet, en hier lees ik dat de auto in hoogste stand moet staan en vervolgens de druk moet aflaten via Diagbox. (zakt die dan niet als de druk afgelaten wordt ?)

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


19 nov 2019 13:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Zet m in de hoogste stand en dan op blokken bij alle wielen.n laat m op de blokken zakken.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


19 nov 2019 13:25
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
En hier vond ik een filmpje waarin de pomp ontleed wordt: https://www.youtube.com/watch?v=2RduCJL70qU
maar ik zie zo meteen niet het membraan waarover je spreekt ?

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


19 nov 2019 13:32
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Frans 99 schreef:
Zet m in de hoogste stand en dan op blokken bij alle wielen.n laat m op de blokken zakken.
Grüß

Aangezien de zekering momenteel steeds quasi meteen springt, is het 'veilig' om deze te overbruggen om de auto omhoog te krijgen ?

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


19 nov 2019 13:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Hoe groot is de zekering die er nu in zit?
Je zou dan een iets zwaardere kunnen proberen, maar overbruggen zou ik nooit doen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 nov 2019 13:36
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Onnodige quote verwijderd , op antwoord drukken volstaat




De standaard van 40A.. Tot hoeveel zou je durven gaan?

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


19 nov 2019 13:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Ik zou een 50A proberen, groter zou ik niet doen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 nov 2019 14:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
4.23 min nadat hij de rotor heeft verwijderd.
Grüß
Ik heb hem niet zo ver uit elkaar gehaald, alleen de motor eraf.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


19 nov 2019 14:32
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Bedankt voor de raadgevingen Frans 99 en JW-C5! .. ik begin me zelfzeker genoeg te voelen om de klus te klaren :smt190 en zal er een van de komende dagen eens aan beginnen!

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


19 nov 2019 15:37
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Ik heb de pomp er redelijk makkelijk uit gekregen, en de elektromotor open gekregen. Die ziet er vanbinnen wat vettig uit. Het lijkt me dat daar olie in is geraakt..
Maar nu vroeg ik me af, hoort het hydraulische gedeelte normaal vlot te kunnen draaien? want dat gaat hier zeer stroef.
Eens ik de elektromotor er af heb gehaald, draait die zelf wel heel vlot. Maar voor het hydraulische gedeelte moet ik redelijk wat kracht zetten om het gedraaid te krijgen.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


21 nov 2019 13:28
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 00:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Intussen ben ik langs een elektromotoren specialist gefietst, maar die zag niets mis aan de elektromotor zelf. Hij vond het zelf ook wel verdacht dat die pomp zo moeilijk draait. Dus weer naar huis en gestart met de demontage van de pomp zelf.
Echter halfweg kon ik er plots vlot aan draaien met amper weerstand..Ook nu ik ze weer dicht gevezen heb, blijft ze vlot draaien..
Zou ik ze zo terug in de wagen monteren? of zou ik ze best toch helemaal uit elkaar halen en eens uitspuiten met remreiniger ? Wat denken jullie? (Ben een beetje terughoudend gezien de gevoelige aard van het beestje.. als een rubbertje beschadig ofzo...)


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


21 nov 2019 19:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.