Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Hydraulische pomp trekt te veel stroom 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
is dat een pomp van een PH 1of een PH2 die je ze proberen aan te smeren.
ik zal straks nog een pb sturen als ik straks alles gelezen heb.


31 aug 2020 16:28
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 01:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Edit Mod: quote verwijderd.

Ik vermoed van een PH1 inderdaad.

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


31 aug 2020 16:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
En die zou dan gebruikt moeten worden in een PH3 :smt017

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


31 aug 2020 17:34
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 01:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Ik vroeg hen nog of ze dan zelf zo geen stuk kunnen fabriceren en meesturen. Maar dat blijkt enkel mogelijk als ze de pomp zelf kunnen inbouwen, wat natuurlijk niet mogelijk is aangezien de wagen momenteel drukloos op blokken staat.
Ik vermoed dat die C5 pompen in wezen allemaal wel redelijk inwisselbaar zullen zijn. Maar als er natuurlijk extra in- en/of retour-leidingen nodig zijn wordt het mijn inziens toch wat lastig.

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


31 aug 2020 17:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
ik lees ook dat je onderdelen gekuist hebt met rem reiniger wat je NOOIT mag doen is rubber kuisen daar mee.
wie vertelde dat met dat T stuk.


31 aug 2020 17:50
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 01:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Oei. Dat wist ik niet, dat rem reiniger niet op rubber gebruikt mag worden. Tot daar dus mijn "deskundigheid" :-/
Maar dat heb ik dan bij deze weer bijgeleerd. Dat heb je natuurlijk als je alles op jezelf leert :-)
Over het T-stuk; zie pb.

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


31 aug 2020 19:45
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13
Berichten: 1214
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Al eens gevraagd op https://www.onderdelenlijn.nl?
Als je je VIN nummer meestuurt krijg je zeker de goede.
Meestal krijg je vrij snel een aantal concurrerende offertes.
Ik heb zeer goede ervaringen met www.VENauto.nl

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


31 aug 2020 20:44
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 01:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Bedankt. Ik heb intussen een adres gekregen van Willy waar ik momenteel aan het horen ben. En heb ook herbruik.be gevonden met zowel Nederlandse als Belgische bedrijven op. Dat lijkt me iets te zijn net als onderdelenlijn.nl. Dus daar heb ik intussen ook een aanvraag gelanceerd. Benieuwd of daar iets uitkomt.
Venauto.nl was ik apart ook al tegen gekomen via Google, maar volgens hun zoekfunctie hebben ze momenteel geen in voorraad.
Ik ben benieuwd..

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


31 aug 2020 21:53
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Ik herinner me deze ook nog:
https://www.rekup.net/formulier


31 aug 2020 23:41
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 01:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Net een mailtje gekregen van een ander autodemontage bedrijf dat ze een pomp hebben aan 300 eur, maar dat deze volgens het chassisnummer van mijn auto niet de juiste pomp is, hoewel die uit een C5 III Tourer van 2009 komt. En natuurlijk de waarschuwing dat moest blijken dat de pomp niet (correct) werkt bij me, ik ze niet kan terugsturen.

Zit er dan nog een verschil op de pompen van een Tourer en een Berline ?
Dus nu zit ik met een die een Ph1 pomp aanbied met de opmerking dat er een extra retour opzit die ik dan maar middels een T-stuk moet afleiden. En een andere die een Ph3 pomp heeft, maar volgens zijn gegevens niet zou overeenkomen met mijn wagen, dus geen garantie op succes kan geven.. :|

Is hier iemand die me de exacte partnummers kan doorgeven van de pomp (incl. elektromotor) die ik nodig zou hebben voor mijn specifiek chassis-nummer?
Ik dacht voldoende te hebben aan het nummer 9654068680 00 dat hier op de elektromotor zelf kleeft. Het nummer dat deze laatste firma heeft voor zijn pomp is echter 5277P0 ..

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


01 sep 2020 08:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
ik zet de electronica altijd over.
op de pomp staan 2 nummers , van de pomp en eentje van de electronica.


01 sep 2020 08:36
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 01:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Ik vind er maar 1 nummer op, en dat is een sticker met barcode op de elektromotor van de pomp. Op de pomp zelf, of op de zwarte plastic van de elektronica behuizing staan geen nummers (meer?).. Ik zie wel op foto's op google dat er bovenop de zwarte doos die op de hydraulische pomp zit gevezen (de ECU vermoed ik) ook regelmatig een sticker kleeft, maar dat is bij mij dus niet het geval.
Ik vermoed niet dat er daar iets mis mee is bij mijn pomp, dus die zou ik inderdaad moeten kunnen overzetten op een andere pomp.

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


01 sep 2020 10:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Wat zijn de laatste 8 cijfers/letters van je VIN?
Dan zal ik kijken welke er bij jou af fabriek ingezet is.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


01 sep 2020 11:16
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 dec 2013 01:09
Berichten: 65
Woonplaats: Hoboken (Antwerpen) - België
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Bedankt! Ik heb ze je via pb doorgestuurd.

_________________
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.


01 sep 2020 11:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Via je VIN:
Bijlage:
HD pomp PH3.jpg

In dit overzicht is te zien dat er veel verschillende uitvoeringen zijn:
Bijlage:
HD pomp overzicht.jpg

Dat zal veelal te maken hebben met verschillende elekronica, zoals Willy al schreef.

De eerder door jou genoemde 5277P0 blijkt afkomstig uit een handgeschakelde THP (INJECTIE EP6CDT EN HYDRAULISCH VERING).

Overigens, of de elektronica die op je oude pomp zit zomaar weer gebruikt kan worden, daaraan twijfel ik.
Er is iets uitgefikt in je huidige motor, of dat niet ook iets kapotgemaakt heeft in die aansturing, dat weet je niet zeker.

Groet,
JW

PS Ik bleek je VIN al te hebben, zag ik nu in mijn DB ;)


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


01 sep 2020 11:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.