Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
ldebruin
C5club Rookie
Geregistreerd: 18 aug 2012 17:25 Berichten: 15 Woonplaats: Den Bosch
Auto: C5 Sedan 1.6 e-hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 43000
Kleur: Gris Shark
Naar boven
|
 HP probleem
Sinds vorige week zaterdag geniet ik dagelijks van mijn C5 2.0 hdif automaat, met bollen dus.
Nu gedraagt het Hydractive III+ systeem zich een beetje vreemd:
- de auto veert de eerste paar honderd meter na een koude start nogal hard, alsof je in een hogere stand rijdt - in vergelijking tot andere C5's reageert ze soms onverwacht stug op verkeersdrempels - de auto schommelt wat over de (denkbeeldige) diagonaal van rechtsvoor naar linksachter; dit is heel duidelijk merkbaar bij verkeersdrempels: het oprijden met de voorwielen gaat dan normaal, maar zodra de achterwielen de drempel opgaan, en de voorwielen de drempel afgaan, duikt de auto rechtsvoor veel sneller naar beneden dan links. - ook in snel genomen klaverblad bochten naar links lijkt de auto enigszins op de rechtervoorkant te hangen - op de snelweg schommelt de auto ook heel lichtjes over de diagonaal rechtsvoor-linksachter
Alle (buitenste) veerbollen lijken bij het indrukken van de carrosserie normaal te veren.
Bij controle van het LDS niveau bleek dit te laag. Er is direct een liter bijgevuld, waarmee het niveau weer goed was. Dit heeft verder geen verandering in het veergedrag gebracht.
Iemand een idee?
|
08 sep 2012 15:47 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: HP probleem
Een laag niveau kan duiden op een lekkage, of een inwndig geknapte bol. Daarnaast leidt een laag niveau vaak tot willekeurig schakelen tussen HARD en ZACHT.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
08 sep 2012 20:13 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: HP probleem
Ik denk dat je het beste even naar de dealer kunt gaan voor een beoordeling van het veersysteem. Heb je de wagen bij een dealer gekocht en heb je garantie?
Er zijn een aantal mogelijkheden die zulk gedrag kunnen veroorzaken. Het heeft niet zoveel zin deze allemaal te benoemen, want ze zijn slechts door een aantal controles uit te sluiten.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
08 sep 2012 20:31 |
|
 |
ldebruin
C5club Rookie
Geregistreerd: 18 aug 2012 17:25 Berichten: 15 Woonplaats: Den Bosch
Auto: C5 Sedan 1.6 e-hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 43000
Kleur: Gris Shark
Naar boven
|
 Re: HP probleem
Ik heb de auto gelukkig bij een Citroën dealer gekocht en ga uiteraard een afspraak maken om het probleem op te laten lossen.
Ben zelf echter heel nieuwsgierig naar wat dit veergedrag zou kunnen veroorzaken. En wellicht heeft iemand zoiets al een keer meegemaakt en kan dat de dealer helpen in de zoektocht naar de oorzaak.
Hoe het niveau zo laag kan zijn zo kort na aflevering is voor mij ook nog een raadsel. De auto heeft voor aflevering een grote beurt gehad en op het formulier is 'controle niveau vloeistof vering' keurig afgevinkt.
Wellicht is er toch één van de bollen geknapt, linksachter zou dan de logische kandidaat zijn. Past echter niet bij het gegeven dat de auto bij indrukken links op het kofferdeksel normaal lijkt in te veren....
|
08 sep 2012 22:44 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: HP probleem
Zo zie je maar weer dat een "afleverbeurt" waar je vaak ook nog vorstelijk voor moet betalen, gewoon een ripp-off is. Puur om de prijs van de voiture wat te kunnen drukken. Afleverbeurten stellen niets voor.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 sep 2012 12:24 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: HP probleem
Die discussie ga ik niet opnieuw voeren, dat ligt puur aan de garage, de verkoopprijs, en de afspraken die gemaakt zijn. Verder denk ik dat TS gewoon even de dealer moet laten kijken, met zijn allen mogelijke oplossingen roepen voordat we iets gezien hebben lijkt mij verwarrend. Als ze er niet uitkomen mag je rustig een pb-tje sturen. 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
09 sep 2012 14:20 |
|
 |
ldebruin
C5club Rookie
Geregistreerd: 18 aug 2012 17:25 Berichten: 15 Woonplaats: Den Bosch
Auto: C5 Sedan 1.6 e-hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 43000
Kleur: Gris Shark
Naar boven
|
 Re: HP probleem
De C5 is inmiddels onderhanden genomen door de dealer. De linker veerbol voor bleek stuk en vol met LDS. Om een gelijkmatig veergedrag te verkrijgen, is de rechter veerbol voor ook vervangen. De auto rijdt hiermee weer heerlijk...
Iedereen bedankt voor het meedenken.
|
20 sep 2012 21:40 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: HP probleem
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
22 sep 2012 00:41 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|