Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
regeling rijhoogte hydroliek-vering https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=11985 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | wero [ 05 aug 2012 20:13 ] |
Berichttitel: | regeling rijhoogte hydroliek-vering |
hallo,had even vraagje; weet iemand of je de rijhoogte voor/achter kan veranderen van een c5 III ,met hydrauliek? vroeger met een xantia en bx kon je dat mechanisch dacht ik,bij deze niet zeker?(electronisch?) m.vr. groet ramon, ![]() |
Auteur: | exroosje [ 05 aug 2012 21:32 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
knopjes tussen de voorstoelen bij de (el) handrem voor omhoog en omlaag (en om de vering in sportstand te zetten) Heb je die niet, dan heb je een C5-3 op conventionele vering |
Auteur: | GW-tje [ 05 aug 2012 21:33 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
Waarom zou je dit willen, Wero? |
Auteur: | Ploffie [ 05 aug 2012 21:53 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
Ik denk dat hij bedoelt of zijn rijhoogte tijdens het rijden kan worden veranderd, exroosje. En dan, inderdaad, waarom zou je dat willen? |
Auteur: | wero [ 05 aug 2012 22:02 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
hoi,ja er zitten nu 19inch met 245/40 banden op ,en in rijstand vindt ik met name aan de achterkant dat er nogal wat ruimte tussen band en rand achterscherm zit,bandenmaat is juist dacht ik . geparkeerd in laagste stand ziet het r 'natuurlijker'uit vindt ik,enfin.... vanmiddag op de fiets ,stond we voor de brug te wachten en daar stond ook een c5 III,zwart en die stond een stukje lager aan achterzijde . maar msschien was dat een conventioneel geveerde? we hebben m net een paar dagen,vandaar. ben ook nog op zoek naar nwe velgen voor winterbanden,maar deze velgen hebben wat parkeer-schade. kan deze dr ook voor gebruiken ,en dan mooie nwe 19inch zoeken voor zomerbanden. ![]() grt,ramon |
Auteur: | XortioN [ 05 aug 2012 22:17 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
Laagste stand is inderdaad een mooi zicht, ik durf 'm soms zo parkeren (zeker met die 20" is het totaal plaatje dan af) ![]() Ik heb al gelezen dat je elektronisch de rijhoogte kan laten aanpassen, maar bij wie je daarvoor terecht moet dat is een andere vraag. Ik zou ook graag de "autosnelweg rijhoogte" combineren met de sportstand (-3cm?), tenslotte veert hij dan ook iets stroever dus dat zou de sportstand alleen maar ten goede komen (lager middelpunt en strakkere vering). Dan kan je zowel 'normaal' als 'iets lager rijden'. Ik deel dus een beetje dezelfde vraag als jou, enkel zou ik het graag combineren met de sportstand ![]() Ik weet ook dat veel C5-fanaten daar tegen zijn want een C5 is puur voor comfort. Ik begrijp/respecteer jullie mening, maar begrijp ook de mening van mensen die liever ook het oog wat geven ![]() ![]() *edit* Welkom trouwens ![]() |
Auteur: | exroosje [ 05 aug 2012 23:09 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
In elk geval staan conventioneel geveerde C5's juist hoger op de poten. Wil je eea ietsje lager hebben, dan kun je 1cm zakken onder het afstelminimum door de hoogteregelaars te verdraaien. Zo laag als de laagste stand zal niet lukken omdat je dan geen vering meer hebt. Een beetje lager kan echter best. BEvalt het niet, dan draai je ze weer terug. |
Auteur: | EvilTwin [ 06 aug 2012 08:21 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
Hoogteregelaars verdraaien gaat niet op een C5-3/C6 omdat die vier sensoren hebben: eentje per draagarm. |
Auteur: | exroosje [ 06 aug 2012 10:32 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
ahh, dit was inderdaad ph1/ ph2 info Dan moet je hopen dat je het in de compu kunt afstellen (en dat zal wel als je het mechanisch niet kan) |
Auteur: | JW-C5 [ 06 aug 2012 10:39 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
Lager afstellen van de vering heeft als consequentie dat de invering minder wordt, en dat 'ie dan eerder op z'n aanslagen terecht komt bij drempels en dergelijke. Je verandert namelijk niks aan de veerwerking zelf, de bollen blijven hetzelfde. Oftwel: niet doen zou ik zeggen. En als je 'm dan voor het zicht wat lager wil hebben als 'ie voor je deur geparkeerd staat, wel, dan moet je even de knop bedienen. Niet vergeten 'm weer in de normale stand te zetten vóórdat je wegrijdt ![]() Groet, JW |
Auteur: | Ronald [ 06 aug 2012 16:37 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
Nooit langzamer dan 110 km/u rijden ![]() gr. Ronald |
Auteur: | wero [ 06 aug 2012 17:43 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
hallo, bedankt voor jullie reactie's ben langs de garage geweest,ff gevraagd ......de rij-hoogte regeling is instelbaar mechanisch en electronisch. de monteur vond m ook aan de hoge kant aan achterzijde (heb n foto opgezet bij de sectie waar je je voor moet stellen,was nie zo eenvoudig .) enfin ,is inderdaad zo dat boven 90/100km per uur de wagen lager gaat,(13mm?). en er zijn idd grenzen,m.b.t. rij-hoogte,maar de veerwerking in rij-stand wijzigt in principe niet. dus we gaan m voor en achter wat lager zetten,met de wijziging van het zakken op snelheid in mn achterhoofd houdend. wil ook graag iets meer vermogen(chiptunen,uitlaat,luchtfiter?iemand ervaring?),is jammer dat r tussen 2.0l en 3.0l motor geen keuze is,volgende 1.6thp? ik ga weer werken,dan ben ik nie zo vaak meer online. tot volgende bericht,m. vr. groet ramon ![]() |
Auteur: | Menno [ 06 aug 2012 17:44 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
1.8 / 2.0 benzine chiptunen heeft weinig effect ... viewtopic.php?f=54&t=11916 |
Auteur: | Herman [ 06 aug 2012 17:46 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
Hebben ze niks voor was het commentaar wat ik kreeg. ![]() |
Auteur: | EvilTwin [ 06 aug 2012 21:11 ] |
Berichttitel: | Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering |
XortioN schreef: Ik zou ook graag de "autosnelweg rijhoogte" combineren met de sportstand (-3cm?) De twee hebben niks met elkaar te maken; sportstand maakt de auto niet lager, lager op snelheid heeft geen effect op de variabele veerkarakteristiek. exroosje schreef: ahh, dit was inderdaad ph1/ ph2 info Dan moet je hopen dat je het in de compu kunt afstellen (en dat zal wel als je het mechanisch niet kan) Een aantal zaken van de Ph.I/II geldt wel, bijv dat op het oog weinig te zeggen is, het omhoog gaan bij slecht wegdek (+15nmm), en het zakken op snelheid (15mm voor 10mm achter?). Maar er zitten meer complicaties achter, bijv de multi-link ophanging en de bijbehorende sporing/cupping problemen, helemaal met 245 bandjes. Ik zou er niet zo maar mee gaan klooien. De basis is wel dat de C5-3 op bollen lager staat dan eentje op wokkels (leeg), maar dat de bollenbak uiteraard niet zakt. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |