Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5/3 sensor ventielen onbetrouwbaar ?
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 apr 2010 15:31 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Of een onderdeel wel of niet door Citroen gemaakt is vind ik eigenlijk niet relevant. Duizenden onderdelen van velen auto's worden door derden gemaakt, maar Citroen blijft eindverantwoordelijk voor keuze en kwaliteit. In het verleden hebben we natuurlijk al eerder dingen gezien die bij de één wel goed zijn en bij de ander niet en niet direkt te relateren zijn aan ouderdom of km-stand. Twee dingen die me te binnen schieten zijn de doorzakkende bestuurderstoel en de afslijtende knopjes op de AB, maar er zijn er zeker meer.
Gr. Ronald Ps. Blij Alcoan terug te zien vandaag, gelukkig geen hit&run dus.
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
05 apr 2010 16:13 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Ronald schreef: Of een onderdeel wel of niet door Citroen gemaakt is vind ik eigenlijk niet relevant.
Helemaal mee eens; sowieso maakt citroen bijna geen componenten (laat staan delen van componenten danwel ruwe materialen of halffabrikaten); het is voornamelijk eindontwerp en assemblage.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
05 apr 2010 16:18 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Inderdaad, geen "hit and Run", daar ben ik ook blij om. Zeker ook voor de kwaliteit van het forum. Johan
|
05 apr 2010 16:27 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Mij maakt het in dit geval wel uit, omdat de sensor volgens mij van Pacific komt, de zelfde fabrikant als die het onvolprezen Toyota gebruikt voor hun sensoren. Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
05 apr 2010 16:51 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Citaat: Of een onderdeel wel of niet door Citroen gemaakt is vind ik eigenlijk niet relevant. Qua aansprakelijkheid op zich juist, maar componenten met exact dezelfde qualiteit vind je dus terug in een scala aan auto's en merken. Dus ja een fabrikant kan zich niet achter een toeleverancier verschuilen, maar tegelijkertijd moet je ook niet doen alsof de ene fabrikant beter is dan de ander. Dat kán simpelweg niet omdat de componenten dezelfde oorsprong hebben. En het gaat er hier jusit om dat al deze sensoren, ongeacht hun afkomst last hebben van galvanische corrosie en brosheid. Vandaar dat alle fabrikanten dezelfde waarschuwingen afgeven. Dat maakt opmerkingen als nooit meer een merk X, of de volgende keer weer gewoon merk Y, vrij nutteloos en daar begon dit topic mee. Ik zeg het ook altijd meer als een grapje, maar het blijkt wel iedere keer te kloppen. Ik heb het nog even opgezocht en ze komen van Siemens/VDO op de C5-3/C6 en ook de C5Ph.II. Op de C5ph.I zijn ze nog wel "Frans": http://www.schrader.fr/2008/?lg=enCitaat: Helemaal mee eens; sowieso maakt citroen bijna geen componenten (laat staan delen van componenten danwel ruwe materialen of halffabrikaten); het is voornamelijk eindontwerp en assemblage. tja het is maar hoe je het bekijkt, met eigen motoren (al dan niet uit JV) eigen gieterijen voor motorblokken (behalve V6HDi), versnellingsbakken (uitgz. BVA6) eigen ophangingsdelen (helaas geen HP delen meer, nu Japans  ) of bijvoorbeeld een meerderheidsbelang in de fabrikant van de interieurs, bumpers en stoelen (Faurecia) zit er nog wel een aardig aandeel "eigen" componenten in. Sowieso is de stalen/alu koets eigen en laat men geen auto's elders assembleren. Alle C5s komen uit Rennes le Janais. Da's met Japanse fabrikanten duidelijk anders. Citaat: Voor de garage was het toen een zeldzaam probleem en niets structureel. Dat zeggen ze altijd en meer dan eens om hun eigen incompetentie te verbergen. Of ze hebben het nog nooit gezien of het is een producteigenschap... 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
05 apr 2010 16:55 |
|
 |
Alcoan
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
GuidoK schreef: Ligt dat nou aan mij of lijkt het dat het corrosievlak van de afgebroken ventiel vrij vlak conisch naar binnen loopt  (lastig te zien op de foto) Dat is namelijk geen corrosiebeeld an sich (het zou hier dan moeten gaan om spleetcorrosie), maar wellicht een overgang van verschillende materialen? (waar corrosie tussen is gekomen). Dat vlak loopt idd conisch naar binnen.....
|
05 apr 2010 17:01 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
EvilTwin schreef: Citaat: Of een onderdeel wel of niet door Citroen gemaakt is vind ik eigenlijk niet relevant. tja het is maar hoe je het bekijkt, met eigen motoren (al dan niet uit JV) Ze maken dan altijd nog maar een deel van de motor. Dynamo, startmotor, ontsteking, pakkingen, schroeven, o ringen, riemen, kogellagers, turbo's, compressors, gloeipluggen/bougies enz enz enz komen allemaal weer van toeleveranciers van over de hele wereld. En dat geldt dus voor bijna elk samengesteld onderdeel.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
05 apr 2010 17:09 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Citaat: Dat vlak loopt idd conisch naar binnen..... Dat is typisch het bezwijkpatroon bij compressie, dus de kracht die erop zet als je een luchtnippel erop duwt. Citaat: En dat geldt dus voor bijna elk samengesteld onderdeel. ja en ze beschikken ook niet over hun eigen rubberplantages of bauxietmijnen Ik vind het nog heel wat dat ze nog steeds eigen gieterijen hebben, of hun eigen versnellingsbakken maken. Deste jammerder dat ze geen eigen Hydropneumatiekonderdelen maken. Maar vwb zoiets sufs als bandenspanningssensoren kan ik daar echt geen traan om laten.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
05 apr 2010 17:26 |
|
 |
Alcoan
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
ja en ze beschikken ook niet over hun eigen rubberplantages of bauxietmijnen Whahaaa  , die bauxietmijnen die hebben we dan weer bij Alcoa. Dadelijk kan ik mijn eigen club aan gaan pakken voor mijn ventielen probleem... meesterlijk
|
05 apr 2010 17:41 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Ik vind het toch een rare manier van afbreken. Op 1 of andere manier krijg ik de indruk dat het bij fabricage 2 losse onderdelen zijn geweest, al dan niet later aan elkaar gelast/verlijmd oid, en dat het toch een zwakte in het ontwerp is (al dan niet versneld door corrosie) Lastig te zien op de fotos...
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
05 apr 2010 17:53 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Dit draadje gaat nu al 6 bladzijden over afbrekende ventielen. Als die Ph2 al zo slecht was, waarom neem je dan weer een Ph3? Zeker als het een leasewagen is, dan heb je toch ook wel keus uit betere Duitse merken. Dat gezeur over die afbrekende ventielen, een paar jaar geleden zat het nog helemaal niet op auto's en niemand miste het. Laat dan eenvoudig 5 normale ventielen monteren en de drukmeting uitschakelen in de BC. Bij andere merken zijn er ook wel van die wonderaccesoires die je na een paar maanden uit laat schakelen omdat ze alleen perfect werken op de auto van de ingenieur die het uitgedacht heeft. Als je altijd uitgaat van het standpunt "het zit erop dus het MOET werken" dan maak je alleen jezelf gek.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
05 apr 2010 19:42 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Alcoan schreef: . De vorige C5/2 was een volstrekte ramp. Waarom dan toch weer in een C5? Omdat de dealer erkende dat het vorige type te veel problemen had en dan vooral de eersten die van de band kwamen en die had ik dus. . zo ene heb ik ook gehad, en 4 jaar en 90000 km met heel veel plezier ingereden.. denk toch dat je bevooroordeeld aan het avontuur met de ph3 bent begonnen... en elk minpuntje wordt nu super groot uitgesmeerd.. het gaat idd al 6 blz over afbrekende ventielen... je bent de eerste hier..
|
05 apr 2010 19:49 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Heb je een probleem met een Duitser of Japanner: "ach, kan gebeuren elke auto heeft wel een keer wat, gewoon pech" Heb je precies hetzelfde probleem met een Franse auto: ""waarom koop je dan ook zo'n Frans roestend baggerbak? Dan weet je toch dat je een en al ellende hebt".... 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
05 apr 2010 19:56 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
tja zo is het nu eenmaal, en je hebt van die malloten die niet willen luisteren en steevast franse ondingen kopen... 
|
05 apr 2010 20:14 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|