C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Hoi Brinkfilter., heb je iets aan deze video waarin je kunt zien hoe de pomp precies in elkaar zit?

https://youtu.be/U4Aam5ymyf4
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
@WilC5

Hartelijk bedankt voor deze video!!
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ben benieuwd of je er wat aan hebt, succes met de klus. :cit4
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Als gevolg van geklungel van mijzelf ben ik op zoek naar een koolborstel plaatje voor de HD pomp van mijn C5.

3 weken geleden kreeg ik de bekende fout melding "Ernstige storing veersysteem niet harder dan 90 Km", ANWB en garage (universeel) geraadpleegd, beiden kwamen tot de conclusie dat de pomp motor defect was.

De laatste gaf aan niet aan deze klus te willen beginnen, dan de handen zelf maar vuil maken.

Inmiddels ligt de pomp op de werkbank, niets bijzonders kunnen vinden, dan maar schoonmaken en testen.

Ik heb, tijdens het schoonmaken, in mijn "oneindige handigheid" kans gezien een koperen koolborstel houder los te trekken.

Helaas begin ik sterk het vermoeden te krijgen dat niet de pomp maar de voorste hoogte sensor het probleem veroorzaakt, alle pomp ellende dus waarschijnlijk voor niets op mijn hals gehaald :smt089

Ik zou dus enorm geholpen zijn als iemand nog een afgedankte pomp heeft liggen en zo'n plaatje voor mij heeft.

Op de achterkant staat onderdeel nummer 826.01257/7

Voor zo ver ik weet is dit plaatje in alle pompen gelijk (2001 tot 2012, de oudere typen hebben echter nog een gele condensator, dat is geen probleem, die kan ik eruit knippen.
Als de condensator kapot is, dan is dat dus geen probleem.

Als de kool borstels een soort kuifje hebben, is dat ook geen probleem.

Laat even weten wat je er voor wilt hebben.
Verzend kosten worden uiteraard vergoed.
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@carelv: De kans, dat je deze los kunt vinden is klein denk ik, diverse demontage bedrijven hebben een complete pomp denk ik liggen.
Wat je in de gaten moet houden is dat de pomp wel hetzelfde kan zijn, maar de BHI (black box) bovenop is afhankelijk van o.a. type motor.
Dus je moet dan jouw BHI overzetten.
De kans, dat je motor defect is geraakt vanwege een hoogte sensor is klein, dan zou de wagen hoogte niet kloppen waardoor de pomp blijft draaien en daarom defect is geraakt, maar nogmaals die kans is erg klein.
Je hebt in je bericht niet vermeld of je de 40A zekering gecontroleerd helften ook het LDS niveau, er kunnen meerdere oorzaken zijn, waarom je deze storing heb gekregen.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
@kees05: Dank voor je reactie kees.

De zekeringen zijn in orde, de motor krijgt 12 volt en het LDS niveau klopt.

Maar er was een storingsmelding t.a.v. de voorste hoogte sensor, vandaar mijn vermoeden.
Dit ook op basis van andere draadjes waarin word aangegeven dat een defecte hoogte sensor ook kan leiden tot het niet lopen van de pompmotor.

Helaas zijn de monteur en ikzelf niet op het idee gekomen die sensor eerst te vervangen.

Ik denk inderdaad dat ik zoek moet naar naar een complete pomp.
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Was er dan een probleem met de wagenhoogte?
Ik zou overigens niet naar een universele/algemene garage toegaan met een C5 met hydraulisch veersysteem, behalve als men gedegen kennis hiervan heeft.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
De monteur is daar redelijk goed in thuis, heeft er al eerder aan gewerkt.

Is overigens de laatste in mijn directe omgeving.

Maar inderdaad, in de toekomst naar de specialist.

Nee er was geen probleem met de wagen hoogte, de pomp stopte spontaan met werken.
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Weet iemand overigens of ik de motor van een phase II over kan zetten op een pomp van een X7
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Lees de post even, over die achterklep, deze auto gaat naar de sloop.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Terechte reactie en mijn fout, ik bedoelde anker i.p.v. motor.
Ofwel heeft het anker van de phase II pomp dezelfde afmetingen als die van een X7 pomp.

De reden van de vraag is dat ik waarschijnlijk een koolborstel plaatje gevonden heb voor een acceptabele prijs.
De rest van de pomp krijg ik er gratis bij :D
Dus mocht blijken dat er iets mis is met het anker dan kan ik kijken of ze gelijk zijn en zo mogelijk over zetten.

Maar het risico van naar de sloop afvoeren blijft natuurlijk aanwezig als ik nog meer blunders maak.
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Ik denk, dat je mijn bedoeling niet begrijpt, probeer van deze auto de pomp te bemachtigen.
Zover ik weet, zit er wel verschil in die koolborstel plaatjes, omdat er later geen condensator inzit, die zit nu aan de voorzijde van dat zwarte kastje.
Van het anker kan ik je geen uitsluitsel geven, maar om andere problemen te voorkomen zou ik gaan voor een pomp van een X7 en dan de BHI overzetten als hij niet uit een ander type auto komt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
https://www.jdgor.nl/nl/auto-onderdelen ... 9636713880

Deze heeft er een, welliswaar ouder type.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Mocht je de pomp uit de link gaan gebruiken, neem dan ook het reservoir mee!
I.v.m de retour aansluiting die werkt hier anders dan bij de X7.
Groet.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
@kees05 Dank voor je inspanningen, ik heb je bericht inderdaad verkeerd begrepen.
Ik heb inmiddels een pomp besteld van een phase II, als het goed is krijg ik hem morgen binnen.

@frans 99 In principe blijf ik het pomphuis van de originele X7 pomp gebruiken waardoor het probleem met de retour leiding niet ontstaat.

@kees eerder zei je :
Wat je in de gaten moet houden is dat de pomp wel hetzelfde kan zijn, maar de BHI (black box) bovenop is afhankelijk van o.a. type motor.
Dus je moet dan jouw BHI overzetten.


Dat klopt voor phase I en II, ik heb begrepen dat bij X7 de BHI PER AUTO geprogrammeerd is en dat je altijd de originele BHI moet gebruiken.
Als je bij Ebben kijkt zie je bij de X7 pompen de opmerking "ECU Moet Ingeleerd Of Overgezet Worden Van De Oude Pomp".
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
Plaats reactie