
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Als ik dat zo lees ben ik toch blij dat de Franse dealer de veercylinder voor mij gedaan heeft, voor zo'n 450 euro all-in 

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Tja.. of een paar tientjes voor een gebruikte poot en wat vrije tijd opofferen. Zonder de veerpoot was ik denk ik anderhalf uur minder lang bezig geweest.
Maar EUR 450 voor een nieuwe poot + monteren en alle oliezooi opruimen die al die tijd door de aandrijfas is rondgeslingerd? Alleen het onderdeel kost al EUR 340 inclusief BTW. En dan komen er ook nog nieuwe borgmoeren, LDS en wat boutjes bij. Goede deal. Hoef ik bij de dealer hier om de hoek niet mee aan te komen.
Maar EUR 450 voor een nieuwe poot + monteren en alle oliezooi opruimen die al die tijd door de aandrijfas is rondgeslingerd? Alleen het onderdeel kost al EUR 340 inclusief BTW. En dan komen er ook nog nieuwe borgmoeren, LDS en wat boutjes bij. Goede deal. Hoef ik bij de dealer hier om de hoek niet mee aan te komen.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Om maar eens een oud draadje nieuw levven in te blazen. Ook ik hoor bij de ongelukkigen met een lekke linker voorpoot.
@ JW : Graag had ik ook de genoemde documenten. Heb je mijn gegevens nog ?
en een paar bijkomende vragen: waar kun je het beste de LDS aftappen, want die ga ik uiteraard gelijk vervangen en moet het systeem drukloos zijn als je de bol eraf draait of zoals "vroeger" onder druk ?
@ JW : Graag had ik ook de genoemde documenten. Heb je mijn gegevens nog ?
en een paar bijkomende vragen: waar kun je het beste de LDS aftappen, want die ga ik uiteraard gelijk vervangen en moet het systeem drukloos zijn als je de bol eraf draait of zoals "vroeger" onder druk ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Er wordt hier waarschijnlijk verwezen naar:Paljas schreef:......... en moet het systeem drukloos zijn als je de bol eraf draait of zoals "vroeger" onder druk ?
Onder druk kwartslag (of minder) los en dan wanneer drukloos verder eraf draaien, zo gaat dat het gemakkelijkst.
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Vandaag begonnen aan de klus en omdat Roel Bouwman in zijn post hierover een probleem met de bevestiging boutjes boven in de poot heeft gesignaleerd ben ik daarmee begonnen. Roel bedankt !!
En zo waar : hier dus ook één vastgeroest en dankzij het ondiepe gat voor de torx bit draaide ik de kop verrot.Dus eerst een 8 mm kobaltboor halen.
Overigens meldde diagbox " geen communicatie met electronische vering" toen ik hem drukloos wilde maken. Dus dan maar in laagste stand zetten.
En zo waar : hier dus ook één vastgeroest en dankzij het ondiepe gat voor de torx bit draaide ik de kop verrot.Dus eerst een 8 mm kobaltboor halen.
Overigens meldde diagbox " geen communicatie met electronische vering" toen ik hem drukloos wilde maken. Dus dan maar in laagste stand zetten.
C5 Break 2.0i exclusive 2002

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Graag gedaan. En mooi dat het gelukt is!

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Gelukt is ?? Onder moet alles ook nog los !!!
C5 Break 2.0i exclusive 2002

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
@ Roel, welke handleiding heb je gebruikt ? De korte 111PO of die waar "alles" los wordt gemaakt (119PO) ?
En hoe voorkom je het meedraaien van de bout waarmee de verbindingsstang naar de stabilisatorstang vast zit ? Dat is die moer met sw 24
En hoe voorkom je het meedraaien van de bout waarmee de verbindingsstang naar de stabilisatorstang vast zit ? Dat is die moer met sw 24
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Onbegrijpelijk die te ondiepe gaten. Ik liep daar ook tegen aan bij de demontage van de motorsteun van mijn C4.Paljas schreef:Vandaag begonnen aan de klus en omdat Roel Bouwman in zijn post hierover een probleem met de bevestiging boutjes boven in de poot heeft gesignaleerd ben ik daarmee begonnen. Roel bedankt !!
En zo waar : hier dus ook één vastgeroest en dankzij het ondiepe gat voor de torx bit draaide ik de kop verrot.Dus eerst een 8 mm kobaltboor halen.
Overigens meldde diagbox " geen communicatie met electronische vering" toen ik hem drukloos wilde maken. Dus dan maar in laagste stand zetten.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Euhh.. dit is enkele jaren geleden, zo goed is mijn geheugen niet meer. Als ik er zelf voor zou staanPaljas schreef:@ Roel, welke handleiding heb je gebruikt ? De korte 111PO of die waar "alles" los wordt gemaakt (119PO) ?
En hoe voorkom je het meedraaien van de bout waarmee de verbindingsstang naar de stabilisatorstang vast zit ? Dat is die moer met sw 24
en het zou zien weet ik vast weer, maar zo achter een scherm heb ik echt geen idee meer.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Oh, dat is jammer. Maar als je wilt mag je komen kijken,als je in de buurt bent. Zover is het niet



C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@PALJAS:
Die bout v.d. verbindingstang, er zit een imbus in, daarmee kun je hem tegen houden, om de moer (24 mm) los te draaien.
Verder hoeft er aan de onderkant niet zoveel los, je kunt de onderste draagarm loskoppelen ven het Fusee en daarna de aandrijfas uit de bak trekken, er komt geen olie uit de bak!!
Als je dan het Fusee naar achter trekt heb je voldoende ruimte om de veerpoot ertussen uit te halen.
Groet,
Kees.
Die bout v.d. verbindingstang, er zit een imbus in, daarmee kun je hem tegen houden, om de moer (24 mm) los te draaien.
Verder hoeft er aan de onderkant niet zoveel los, je kunt de onderste draagarm loskoppelen ven het Fusee en daarna de aandrijfas uit de bak trekken, er komt geen olie uit de bak!!
Als je dan het Fusee naar achter trekt heb je voldoende ruimte om de veerpoot ertussen uit te halen.
Groet,
Kees.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Dag Kees. Net voor ik jouw bericht zag, vond ik het op yuotube
https://www.youtube.com/watch?v=_iOETSPjjoU" onclick="window.open(this.href);return false;
Die doet het op een alternatieve manier
https://www.youtube.com/watch?v=_iOETSPjjoU" onclick="window.open(this.href);return false;
Die doet het op een alternatieve manier
C5 Break 2.0i exclusive 2002

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Je kunt de as toch beter uit de naaf drukken en in de bak laten zitten ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002