Mijn C5 tourer Ph3 heeft Michelins 225/55-17 eronder liggen. De sticker in de deurstijl adviseert echter over de 215/55-17. Dit advies luidt 2.3/2.3 of 2.3/2.5 bij volle belasting. Vergeleken met mijn vorige Ph1 is dit lager. Komt dat door de bredere banden? Dien ik het advies voor de 215 te volgen of moet ik een andere druk gebruiken voor de 225? Prettig weekend, Paul
Die druk is door Citroën bepaald, en zoekt daarmee een optimum in de verschillende eigenschappen. Bij een maatje bredere band moet je dezelfde druk aanhouden, dat is geen reden om daar wat aan te veranderen.
Dat gezegd zijnde, experimenteren met een iets hogere druk levert vaak verrassende veranderingen op. Zo zet ik mijn banden altijd 0,2 bar hoger dan wat Citroën voorschrijft, en dat bevalt me prima. Wat strakker en stabieler sturen, met nauwelijks verlies op het punt comfort. En het slijtagepatroon is keurig vlak.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum