Ophangingslawaai rechts achter
Sedert enige tijd maakt de C5 (met nu bijna 30000 Km's op de teller) soms een klokkend geluid rechts achteraan en enkel als je aan geen te hoge snelheid (zo'n 50 Km/u) over een vrij abrupte oneffenheid rijdt met de rechtse wielen. Alsof er iets los ligt in de kofferruimte dat opspringt en dan terug neer valt. Ik heb dan ook alles er al uit genomen incl. het reservewiel met toebehoren en ben dan al rijdend eens in de kofferruimte gaan liggen, met natuurlijk iemand anders aan het stuur

.
En het lijkt van buiten de wagen te komen, ben dan eens gaan zoeken op Planet-Citroën en daar was iemand die een gelijkaardig probleem gehad heeft. Bij hem was het de kabel van de handrem die niet liep zoals het hoorde en na correctie daarvan was het geluid verdwenen. Dat ben ik dus zelf ook eens gaan nazien en de kabel liep idd zeer kort tegen de brandstoftank en had deze al geraakt (blinkende aftekening te zien op tank). Ik heb het oog waar de kabel doorloopt dan een beetje verbogen zodat de kabel er verder af blijft en de kabel op die plaats omwikkeld met een zelfklevende tape in zachte stof zodat hij minder hard is, alles lijkt nu goed te zitten en ik zie geen redenen meer waarom er daar nog iets lawaai zou maken.
Maar toen ik deze namiddag in Antwerpen over een erg slecht wegdek reed was het geluid er terug

, als je met de linker wielen over een bult rijdt is er niks aan de hand, enkel met de rechter wielen is er dat klokkend geluid te horen alsof er ergens spelling opzit of de rechtse demper zijn werk niet naar behoren doet.
Iemand van jullie ervaring mee?