Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Nieuwe 2.2 HDI met 200pk 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00
Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe 2.2 HDI met 200pk
giodalborgo schreef:
Thanx Henk, naar deze grafiek was ik op zoek. Curven zijn m.i. iets minder vlak dan die van mijn 2.2 HDI twinturbo maar er zijn inderdaad niet veel diesels met een mooier verloop!


De 'oude' versie had een twinturbo waardoor je idd een nog vlakker koppelverloop krijgt, de nieuwe moet het doen met variabele turbogeometrie. Het voordeel van de nieuwe zit in de kosten en het verbruik, terwijl het 'nadeel' van het afnemend koppel vooral in een toerenbereik zit (>3500rpm) waar je in de praktijk toch nooit rijdt. Overigens komen bij de oude twinturbio versie ook wel rare storingen voor bij het 'overschakelen' van de kleine naar de grote turbo. Bij de nieuwe heb je daar in ieder geval geen last meer van.

Groet Henk


17 maart 2011 12:27
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 28 sep 2009 21:32
Berichten: 60
Woonplaats: Venetie
Auto: C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 36000
Kleur: grigio meteorite


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe 2.2 HDI met 200pk
Dank je Henk, voor de toelichting. Ben ondertussen overgestapt naar een Mazda CX7. Ben voor de aanschaf van de Mazda wel eerst naar twee Citroen dealers gegaan om te kijken hoe of wat. Ontdekte dat de nieuwe 2.2 geen handbak meer heeft. Daarnaast gaven ze me niets terug voor mijn C5 en bleek ook de restyling de C5 zo'n 6.000 Euro duurder te hebben gemaakt. Naast de Citroen dealer zat de Mazda dealer die mijn C5 wel bleek te waarderen (de PSA motoren zitten ook al jaren op zijn veelverkochte modellen) en een 0 km supermooie CX-7 in de aanbieding had! Blijf Citroen hoe dan ook volgen want toch veel plezier van de C5 gehad!

_________________
Audi 100 '78 - BMW1602 '75 - BMW 525i '81 - BMW 3.0CS '73 (doe ik nooit weer weg!) - Mercedes Benz 230E '82 (2e auto voor in Nederland, voor 1000 gulden gekocht van eerste eigenaar!) - Toyota RAV4 '01 (pedalen ok, maar 0,0 emoties!)- Honda S2000 '03 (racen!)- Citroen C5 Tourer '09 (relaxen!) - Mazda CX7 (weer terug naar het stuiteren!)


31 maart 2011 08:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.