Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
Auteur |
Bericht |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
Heb mn nwe C5 nu 2 dagen en ff lekker mee gescheurd. Koppel is formidabel vergeleken met mn vorige kar, de C4 Picasso 5P Amb. 1.8. Dit wordt een echte caravan trekker. Nu ff fel inrijden dan rijdt ie weer wat zuiniger met de tokkel ritjes. Ze voelt aan als een zeer robuuste tante. Dit is toch ff wat anders dan een C4 
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
05 jan 2010 23:55 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr HPI
ehh
HPI's zijn er niet in de ph3 (HPI was de 2l directe injectie benzine motor op de ph1, niet echt een succes)
Je hebt of een 2l diesel HDI of een benzine 2l 16V (dan kan ik me eerlijk gezegd dat felle optrekken niet helemaal plaatsen) of natuurlijk een THP (turbo benzine 1.6)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 jan 2010 12:02 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr HPI
exroosje schreef: (dan kan ik me eerlijk gezegd dat felle optrekken niet helemaal plaatsen) jij niet, jij hebt een V6, de eigenaar komt uit een picasso 1.8i 
|
06 jan 2010 12:11 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr HPI
exroosje, ik dacht dat al die benzine motoren tegenwoordig ook hoge druk inspuiting hadden vandaar de HPI. En inderdaad kom ik uit een C4 Picasso met 1.8 ltr motor en die was nou niet bepaald een rappe jongen. Wat mij bij de 2 ltr opvalt is het koppel onderin. Dat is toch een groot verschil met die 1.8 terwijl het maar 0.2 liter meer is. Dat, terwijl deze auto zwaarder is, merkten wij(mijn zoon en ik) gisteravond bij 0-100 sprintjes en wat tussensprintjes op de snelweg, bijv 80-120 in 4 en 5. Toerental bij 130 ong. 3500rpm in 5. Ach ja....je went natuurlijk weer gauw aan alles. Ik had dit gevoel ook met de Xsara die ik gehad heb. Alleen als je daar dan met 2,3,4 personen ipv 1 inzat was ie gelijk een stuk minder snel. Laag koppel. In deze C5 merk je daar niet veel van.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
06 jan 2010 12:32 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr HPI
De THP heeft wel directe injectie, de 2l 16V niet. Deze heeft echter wel VVT, hetgeen waarschijnlijk het relatief betere koppel onderin verklaart.
Overigens heb ik eens in een Ph2 met dezelfde motor gereden en viel het me ook alleszins mee. De ph1 ken ik veel beter, en deze valt niet mee (heeft geen VVT). Maar omdat de ph3 weer een stukkie zwaarder is leek het mij alweer niet overhouden met een 2l. Maar ik heb geen ervaring. Mogelijk zijn ook de lagere versnellingen wat korter gemaakt.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 jan 2010 13:01 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
wat betekent VVT?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
06 jan 2010 13:15 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
Even Goochelen. Dit schrijft Toyota er over. VVT-i = Variable Valve Timing with Intelligence (Intelligente variabele kleptiming) De VVT-i-motoren (Variable Valve Timing with Intelligence) van Toyota gebruiken geavanceerde computertechnologieën om de luchtinlaat aan te passen aan de rijomstandigheden en de motorbelasting. Door de overlapping tussen de sluiting van de uitlaatklep en de opening van de inlaatklep te variëren, kan de motor zo afgesteld worden dat hij onmiddellijk koppel ter beschikking stelt over het hele toerentalgebied. De VVT-i–motoren bieden drie grote voordelen: ze laten een sportieve rijstijl toe, verbruiken minder brandstof en beperken bovendien de schadelijke uitstoot dankzij een volledigere verbranding bij hogere temperaturen. Dit bij Citroen over de VTiDe benaming VTi betekent “Variable valve lift and Timing injector” of continu variabele kleptiming. Deze motor met 16 kleppen is voorzien van een blok en van een cilinderkop van aluminium en beschikt over in- en uitlaat nokkenassen met een continu variabele timing. De inlaatkleppen hebben trouwens een variabele lifthoogte. De combinatie van deze twee laatste kenmerken verbetert het motorrendement. In het bijzonder in de meest frequente rijomstandigheden, met partiële belasting, heeft de auto hierdoor een groter reactievermogen door een hoger beschikbaar koppel.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
06 jan 2010 13:23 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
De 2.0i-16 is geen VTi motor. VTi zit alleen op de 1.6, de lichtere versie van de THP dus. Die is onder andere te vinden in de C4.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 jan 2010 13:49 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
Onze peug heeft een VTi ... de 2.0 is dit niet zoals JW ook aangeeft ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
06 jan 2010 22:22 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
weet iemand hoe dat het geregeld wordt
|
06 jan 2010 22:25 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
Wat Willy ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
06 jan 2010 22:27 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
hoe die verandering van de kleppen tot stand komt
|
06 jan 2010 22:30 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
|
06 jan 2010 22:54 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
knappe techniek 
|
06 jan 2010 23:00 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Ervaring met mn nwe C5 Tourer 2.0 ltr
willy4 schreef: knappe techniek  Honda doet ook zoiets met zijn Hybride auto's. De motor en elektromotor zijn daar vast met elkaar verbonden. Als de elektromotor alleen werkt zijn alle kleppen buiten werking en draait de motor los mee zonder kracht te leveren of iets bij te dragen. Naar mate er meer vermogen wordt gevraagd gaan de kleppen weer stukje bij beetje meewerken en wordt er brandstof ingespoten. Er zit wel een startmotor op de motor, maar in de praktijk gebruik je die niet omdat je op de elektromotor wegrijdt en dan neemt de benzinemotor het langzaam over. Mijn buurman (heeft een Honda hybride) gebruikt hem alleen op dit moment om de motor warm te laten draaien tijdens het ruitenkrabben.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
07 jan 2010 09:55 |
|
 |
|