Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 1.6 THP op gas? 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 17 jun 2009 11:44
Berichten: 54
Auto: Citroën C5 Tourer 1.6 THP Ligne Business automaat
Opties: Leer, bagagenet, trekhaak, wifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12448
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 720
Kleur: Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 1.6 THP op gas?
Vialle heeft een paar maanden geleden aangekondigd dat ze een LPG installatie hebben voor de TSI motoren van de VAG groep.

Ik ben benieuwd of en op welke termijn een LPG systeem leverbaar zal worden voor de 1.6 THP motor. Eurogas levert al een installatie voor de 1.6 VTi, dus de directe injectie van deze motoren is geen probleem. Blijft over de turbo!

Met de nieuwe regels die ingaan per 2010 zou een auto op gas wel eens een heel aantrekkelijk alternatief kunnen worden voor een diesel, aangezien zuinige benzine-auto's goedkoper worden en diesels weer extra belast gaan worden.


24 nov 2009 14:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
Lampo schreef:
Vialle heeft een paar maanden geleden aangekondigd dat ze een LPG installatie hebben voor de TSI motoren van de VAG groep.

Ik ben benieuwd of en op welke termijn een LPG systeem leverbaar zal worden voor de 1.6 THP motor. Eurogas levert al een installatie voor de 1.6 VTi, dus de directe injectie van deze motoren is geen probleem. Blijft over de turbo!

Met de nieuwe regels die ingaan per 2010 zou een auto op gas wel eens een heel aantrekkelijk alternatief kunnen worden voor een diesel, aangezien zuinige benzine-auto's goedkoper worden en diesels weer extra belast gaan worden.


De VTi is een multipoint injectie, met variabele kleptiming. Geen directe injectie dus, dat vind je pas bij de THP.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 nov 2009 19:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
JW-NHS schreef:
De VTi is een multipoint injectie, met variabele kleptiming. Geen directe injectie dus, dat vind je pas bij de THP.


de atmosferische VTi motor heeft dan weer wel Valvetronic, omdat dat toen nog niet te combineren viel met HPI, nu wel zoals in de BMW535GT.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


24 nov 2009 23:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
vialle moet wel per motor type een injector ontwikkelen die de originele benzine injector vervangt. Dat's veel werk en ze ondersteunen zelfs nog maar een paar types tsi.

Denk dat het dus nog wel effe gaat duren. Temeer omdat ik denk dat ze dat alleen samen met citroen kunnen doen (ivm de benzine injectie die ook vervangen wordt). En citroen doet normaliter zaken met AG



Turbo is op zich geen probleem. Immers het gas wordt in de cylinder geinjecteerd . Dan kan er nooit iets terugslaan naar de turbo.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


25 nov 2009 14:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
exroosje schreef:
Immers het gas wordt in de cylinder geinjecteerd . Dan kan er nooit iets terugslaan naar de turbo.


Dat is dus niet zo, LPi (zoals van Vialli) injecteert in het inlaatspruitstuk, niet in de cilinder (zoals directe benzine inspuiting)

Logisch want anders zou men een extra gat moeten boren in de cilinderkop, waar sowieso geen ruimte voor is. Het kan dus terugslaan van het inlaatspruitstuk, via de gasklep naar de intercooler en de turbo.

Of een turbo-inlaatspruitstuk een dergelijke ingreep overleeft is ook maar de vraag. Dat het bij de TSI werkt zegt natuurlijk niks. Een voordeel heb je wel, bij de EP6CDT is het inlaatspruitstuk van metaal.

Afbeelding

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


25 nov 2009 16:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
EvilTwin schreef:
Een voordeel heb je wel, bij de EP6CDT is het inlaatspruitstuk van metaal.



Elk voordeel heb ze nadeel, zegt prof. J.J. Cruijf.
En dat is hier ook het geval.

Voor het boren en tappen in dat spruitstuk zal dat geheel gedemonteerd moeten worden, je kunt niet accepteren dat er enig metaaldeel blijft zitten dat vervolgens in de cilinder terecht komt.

Bij een kunststof spruitstuk kun je zoiets doen zonder demontage, zoals recentelijk bij een BMW V8 gedaan is van een goede bekende van me.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 nov 2009 16:26
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 17 jun 2009 11:44
Berichten: 54
Auto: Citroën C5 Tourer 1.6 THP Ligne Business automaat
Opties: Leer, bagagenet, trekhaak, wifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12448
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 720
Kleur: Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
Hmmm, en ik maar denken dat de 1.6 VTi en de 1.6 THP vergelijkbare motoren waren... Zit er toch meer verschil tussen dan dat ik dacht! Wel jammer als LPG een probleem gaat worden, want dan hebben ze volgend jaar -met de verwachte toenemende interesse in LPG- toch een probleem. Of in ieder geval verlies van een stukje marktaandeel dat in deze tijden zeer welkom is.

Overigens dacht ik dat de TSI motoren direct ingespoten motoren zijn en ik ben er dus niet zeker van of deze met het LPI systeem werken zoals op de tekening hierboven, zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld? Op deze manier zou ook LPG direct in de cilinder gespoten worden en daarmee de risico's op beschadiging van de turbo nihil zijn. Of ben ik nu helemaal abuis?


26 nov 2009 10:11
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
EvilTwin schreef:
Logisch want anders zou men een extra gat moeten boren in de cilinderkop, waar sowieso geen ruimte voor is. Het kan dus terugslaan van het inlaatspruitstuk, via de gasklep naar de intercooler en de turbo.



Ik waag het een keer :)

Bij multipoint kan het volgens mij dus niet terugslaan en heb je geen kans op Backfire's.
Op het moment van verbranding in de cilinder vindt er geen gasinspuiting plaats dus er is niets wat kan ontbranden......

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


26 nov 2009 11:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
Lampo schreef:
Hmmm, en ik maar denken dat de 1.6 VTi en de 1.6 THP vergelijkbare motoren waren...

ja nogal:
met de turbo krijg je directe inspuiting, maar daarmee vervalt dus de ValveTronic (gaskleploos inlaatspruitstuk+ variabele inlaatklephoogte).

Blijkbaar leverde de combi Turbo+HPI, meer op dan Turbo+VT.
Of anders gezegd, bij een turbomotor zijn de pompverliezen tgv een gasklep kleiner.
En zoals gezegd HPI+VT was toen nog niet mogelijk, de motor is weliswaar nieuw voor de C5, maar hij is er al een tijdje.

Citaat:
Overigens dacht ik dat de TSI motoren direct ingespoten motoren zijn en ik ben er dus niet zeker van of deze met het LPI systeem werken zoals op de tekening hierboven


Dat klopt. Het ging me om de positie van de LPI injector (inlaatspruitstuk, vóór de benzine injector maar dat plaatje komt dan wel weer aardig overeen met de VTI.

Citaat:
zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld?


Dat lijkt me een utopie, dus nee. Bovendien gaan ze er prat op dat het gehele benzine systeem intact blijft.

Citaat:
Bij multipoint kan het volgens mij dus niet terugslaan en heb je geen kans op Backfire's.


Dat hangt toch nog steeds af van de injectie-timing en de kleptiming.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


26 nov 2009 11:42
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
EvilTwin schreef:
Citaat:
Bij multipoint kan het volgens mij dus niet terugslaan en heb je geen kans op Backfire's.


Dat hangt toch nog steeds af van de injectie-timing en de kleptiming.

Moet je de rest ook quoten.

Ook al zou de timing iets verkeerd staan, er is geen brandstof in de buurt dus wat moet er ontbranden wat een backfire kan veroorzaken?

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


26 nov 2009 12:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
Klussie schreef:
EvilTwin schreef:
Dat hangt toch nog steeds af van de injectie-timing en de kleptiming.


Moet je de rest ook quoten.

Ook al zou de timing iets verkeerd staan, er is geen brandstof in de buurt dus wat moet er ontbranden wat een backfire kan veroorzaken?


Brandstof (en lucht) is er nu juist wel, wat mist is een ontsteking.

Monopoint inj, multipoint inj, gasverdamper, carburateur, lpi, het maakt niet uit ze zorgen allemaal voor een ontvlambaar mengsel in het inlaatspruitstuk.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


26 nov 2009 13:36
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
Laat maar...... :smt017

Citaat:
Welke auto's kunnen een backfire krijgen op LPG ?

Backfires die aan LPG toegeschreven worden zijn altijd inlaat-backfires. Een inlaat backfire is in feite een ontploffing in het inlaat traject. Backfire risico speelt ALLEEN bij monopoint inspuiting of mengstuk (venturi) installaties. Dit omdat bij die twee types het hele inlaatspruitstuk zich vult met explosief gas/lucht mengsel. Backfires zijn dus niet op alle G2 installaties mogelijk. Er zijn G2 installaties die geen backfire risico kennen, en er bestaan zelfs G3 installaties die wel last kunnen krijgen van backfires! De enige manier om zeker te zijn dat je geen backfire kan verwachten is dus door om een multipoint gasinstallatie te vragen, dan zit je altijd goed. Multipoint inspuiting gebeurt namelijk dichtbij de cylinder, dus al zou de verbranding de inlaatpoort in slaan, dan nog gebeurt er niks - er is daar simpelweg geen mengsel wat kan ontploffen. Roepen dat G3 geen backfires geeft en al het andere wel, is dus echt te kort door de bocht.


Dit verhaaltje zal waarschijnlijk enkele onjuistheden bevatten....

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


26 nov 2009 14:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
Citaat:
Citaat:
zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld?


Dat lijkt me een utopie, dus nee. Bovendien gaan ze er prat op dat het gehele benzine systeem intact blijft.


Jawel dus lees het persbericht van vialle er maar op na.

Da's ook logisch want het gaat om directe injectie op benzine en gas. Het bijboren van een gat in de cylinderkop lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dus wordt de benzine injector vervangen door een gecombineerde benzine gas injector.
En kun je ook geen last meer hebben van back fire


Het zou anders worden als je voor gas op indirecte injectie over zou gaan. Dan zou je gasinjectoren in het spruitstuk krijgen En inderdaaad weer kans op backfire. Nadeel is dat dat een hele andere regeling met zich meebrengt.

Conclusie is echter dat het ontwikkelen van een gassysteem niet erg eenvoudig zal zijn.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


26 nov 2009 17:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
exroosje schreef:
Citaat:
zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld?



Jawel dus lees het persbericht van vialle er maar op na.

Da's ook logisch want het gaat om directe injectie op benzine en gas. Het bijboren van een gat in de cylinderkop lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dus wordt de benzine injector vervangen door een gecombineerde benzine gas injector.
En kun je ook geen last meer hebben van back fire


Het zou anders worden als je voor gas op indirecte injectie over zou gaan. Dan zou je gasinjectoren in het spruitstuk krijgen En inderdaaad weer kans op backfire. Nadeel is dat dat een hele andere regeling met zich meebrengt.

Conclusie is echter dat het ontwikkelen van een gassysteem niet erg eenvoudig zal zijn.


Waar heb je dat gevonden/gelezen?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


26 nov 2009 18:39
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 THP op gas?
Citaat:
Waar heb je dat gevonden/gelezen?

Groet,
JW


Ik heb er wat over gevonden.

nog meer info

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


26 nov 2009 19:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.