Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 extreem hoge correctiewaarden injectors 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 09 apr 2010 20:30
Berichten: 18
Auto: c5 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 120000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht extreem hoge correctiewaarden injectors
Betreft: Citroen C5 X7 2.0 hdi 136 pk 2008

Voorafgaand Topic: Lexia versie en uitlezen C5 X7 2.0 hdi

Na afkeuring voor roetuitstoot en vervanging: injectors, HD-pomp en raildruksensor blijft het probleem van licht schokken bij optrekken, zwarte rook en motormanagementstoring P0094 (brandstofsysteem geen samenhang in de brandstofdruk en opbrengstregelaar te ver geopend).

Gereviseerde injectors geven bij laag toerental (stationair tot 1500 rpm) correctie waarden tot 100 mg/pulse, eens boven 1500 rpm worden de waarden normaal (alle vier exact -1,91mg/pulse).

Brandstofdruk en referentiedruk lopen gelijk.

Verschildruk roetfilter varieert van 3mbar tot 8mbar.

Wat kan de oorzaak zijn van deze zeer hoge injector-correctiewaarden, waardoor volgens mij ook de roetsuitstoot veel te hoog is.

Het valt mij op dat vanaf 1500 rpm de correctiewaarden normaal worden.

Roetfilter, kan dit de injectors beïnvloeden? Versleten vliegwiel (dmf) met impact op krukas en krukassensor?


12 feb 2023 20:31
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3021
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: extreem hoge correctiewaarden injectors
Als je roetfilter vol zit gaat de uitstoot omhoog naar afkeurwaarde voor APK.
Je kunt met de diagbox het roetfilter uitlezen in percentage, als hij nabij of hoger aangeeft dan 100% is vervangen de enige optie.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


25 feb 2023 12:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.