Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

motor slaat af bij stationair draaien
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=22198
Pagina 2 van 4

Auteur:  c5jan [ 06 jan 2021 01:57 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Ik heb een keer een c5 ph3 diesel gereden die vaak afsloeg stationair. Daarvan zat een egr stekker niet goed vast.

Auteur:  Izy [ 12 jan 2021 22:15 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

lexia uitlezing: opbrengst injectoren nagezien: cilinder 1 heeft -53 ms alle andere cilinders tussen 10 en 18 ms? Lexia zegt, Verstuivers defect: GEEN STORING ?? Is die -53 ms geen storing? Of ziet LEXIA dit niet als een storing?

Auteur:  boes [ 12 jan 2021 22:25 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Ben je nu niet de laadtijden van de bobine in de war?

Auteur:  c5jan [ 13 jan 2021 00:37 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Bij een diesel?

Auteur:  boes [ 13 jan 2021 15:56 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

:oops: :D
Da's inderdaad lastig... :)
Maar de eenheid afkorting "ms" kan ik niet plaatsen bij een verstuiver/injector

Auteur:  jantje1948 [ 13 jan 2021 16:11 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Net als de oplaadtijd bij een bobine: ms=milliseconde.
Het zal hier wel de openingstijd van de verstuivers zijn denk ik.

Auteur:  boes [ 13 jan 2021 17:29 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Nee hoor.
Wordt gemeten in gram. gr

Auteur:  jantje1948 [ 13 jan 2021 18:34 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Dan weet ik het ook niet!

Auteur:  c5jan [ 13 jan 2021 22:00 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Wordt toch gewoon aangestuurd in ms?
Gram brandstof is een resultante van druk, openingstijd.

Auteur:  boes [ 13 jan 2021 22:27 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Nee. De ECU vraagt een inspuithoeveelheid in gr. En er wordt teruggekoppeld hoeveel gr er daadwerkelijk ingespoten wordt. Het verschil tussen de vraag en daadwerkeljke levering moet binnen bepaalde marges blijven. Valt ie daarbuiten,....dan is ie stuk (of de pomp levert onvoldoende. Maar dan geld dat voor de hele rail)
De hoeveelheid en verschilmarges verschillen natuurlijk bij specifieke vermogen vraag.

Auteur:  Izy [ 06 nov 2021 14:50 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Hij doet het weer, met fout melding deze keer: P0611. Motor draait stationair onregelmatig en motor valt soms stil. Starten en rijden doet hij zonder problemen. Bij de uitlezing staat bij accuspanning 10.1V (zie afbeelding)? Zekeringen nagekeken en niets abnormaals kunnen vast stellen.

Auteur:  zweefbakkie [ 07 nov 2021 00:58 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

OP vermin kan je er dit over vinden:

Codedefinitie
Als de P0611 OBD-II-foutcode verschijnt, betekent dit dat er een probleem is met de regelmodule van de brandstofinjector.

Wat de P0611-code betekent
Wanneer de regeleenheid van de aandrijflijn, of een van de andere ondersteunende regelmodules, ontdekt dat er een probleem is met de brandstofinjectorbesturingsmodule, wordt deze code opgeslagen. Er zijn een aantal andere modules die dit probleem kunnen detecteren, inclusief de carrosserieregelmodule, transmissieregelmodule, de cruisecontrolemodule. In sommige gevallen heeft een voertuig meerdere schijfcycli nodig met deze fout voordat de code wordt opgeslagen in het controlelampje. Het controlelampje gaat branden.

Wat veroorzaakt de P0611-code?
Hier volgen enkele veelvoorkomende oorzaken van de P0611-code:

Gecorrodeerde bedrading
Open of kortgesloten bedrading
Problemen met de elektrische connectoren in het CAN-bus harnas
Gebroken aardingsdraad
Defecte bedieningsmodule brandstofinjector
Wat zijn de symptomen van de P0611-code?
Wanneer deze code verschijnt, kunnen er een aantal verschillende problemen worden opgemerkt door de bestuurder. Sommige van de problemen met de rijvaardigheid die zich kunnen manifesteren, omvatten problemen bij het schakelen en een verminderd brandstofverbruik. Chauffeurs kunnen ook merken dat de motor afslaat of ruw loopt als deze niet wordt gebruikt. Ze kunnen ook problemen hebben als het gaat om versnelling. Het Check Engine-lampje kan ook gaan branden.

voor t hele epistel: https://nl.vermin-club.org/p0611-obd-ii-trouble-code-fuel-injector-control-module-performance-1058

Auteur:  jantje1948 [ 07 nov 2021 11:32 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Met een accuspanning van 10,1 volt kun je op de fouten wachten.
Ik zou eerst kijken of de dynamo goed laadt. Zo ja, dan een nieuwe accu. Natuurlijk eerst de verbindingen goed checken.

Auteur:  JW-C5 [ 07 nov 2021 11:45 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Dat zou ik ook denken.

Maar als ik lees
Citaat:
Starten en rijden doet hij zonder problemen.
dan begrijp ik dat niet. Hoe kan hij zomaar starten met zo'n lage accuspanning?

Groet,
JW

Auteur:  willy4 [ 07 nov 2021 14:30 ]
Berichttitel:  Re: motor slaat af bij stationair draaien

Dat is de spanning gemeten tijdens het starten

Pagina 2 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/