Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Storing verstuiver 3 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing verstuiver 3
Goede reclame voor het verkopende autobedrijf. Die hebben het strak geregeld.


27 apr 2022 22:46
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing verstuiver 3
Citaat:
Terug naar topic: ja, dit soort verstuivers hebben een kortere levensduur dan de ouderwetse. Hoe meer inspuitingen. Hoe eerder, in kilometerstand gezien gaan ze stuk.


Mijn ervaring is dat het tot 150.000km wel goed gaat. Daarna begint de ellende en begeven ze het 1 voor 1. En het zijn dure jongens.
Er wordt geadviseerd ze eigenlijk alle 4 tegelijk te vervangen. Op zich goed want als je ze per stuk laat vervangen betaal je iedere keer de kosten voor het uit en inbouwen van die dingen plus het inleren van de verstuivers in de software van de auto. Maar zelfs als alle vier zijn vervangen heb je niet de garantie dat het dan lang goed gaat. Want ook die gereviseerde kunnen al snel weer defect gaan. Deze serie Continental injectoren staan bekend als zeer gevoelig en gaan vaak stuk. Ze worden ondermeer ook gebruikt bij VAG in de 1.6 TDi waarin ze ook aan de lopende band stuk gaan.
Voor mij daarom geen diesel weer. Veel te gevoelig qua techniek en te duur in het onderhoud en belasting.
Volgende keer als ik een C5 koop ga ik op zoek naar eentje met het "ouderwetse" EW blok. De 2 liter. Die zijn zeer goed en halen zonder problemen en zonder hoge onkosten hoge kilometerstanden.
Ik heb ze gezien met ver over de 3 ton en dan lopen ze nog als een zonnetje.


01 mei 2022 19:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.