Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Koppeling vervangen HDIF 163 pk
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=21034
Pagina 1 van 1

Auteur:  ariecitroen [ 26 jun 2019 20:34 ]
Berichttitel:  Koppeling vervangen HDIF 163 pk

Tijdens onze vakantie met de caravan in de file vertoont onze C5 ineens wat kuren. Er is niet rustig meer mee op te trekken maar de auto “ stottert” . Bij de solo auto heb ik nog geen last .
De auto is goed onderhouden en heeft inmiddels 205k gelopen en is uit 2010 Vandaar dat ik hoop nog wel goed thuis te komen om de auto daar te laten repareren

Een snelle scan van wat offertes van Bovag garages geeft groet verschillen 1150-1550 . Inclusief vervangen dmv . Ook worden er verschillende merken gemonteerd

Mijn vraag is :
@ hebben jullie wel eens een zwaardere koppeling in een 163 pk gemonteerd ( zoals in de 140 pk de 163pk schijnt te passen )
@ welk merk heeft jullie voorkeur : LUK, Valeo, of Sachs

@ weten jullie of dmv gereviseerd kan worden ?

@ hebben jullie suggesties voor garages die het tegen een redelijk tarief vervangen ?

Auteur:  ciclista [ 27 jun 2019 20:36 ]
Berichttitel:  Re: Koppeling vervangen HDIF 163 pk

Reviseren lijkt me lastig, meestal zijn de veren kapot.
205 kkm is een heel aardige prestatie, meestal ben je al eerder aan de beurt. Als je verder wil met de auto, gewoon doen.
Vraag eens aan Polman in Elst wat het kost....
Of bij van Soest in Boschenhoofd.

Auteur:  C5HDI110 [ 27 jun 2019 23:46 ]
Berichttitel:  Re: Koppeling vervangen HDIF 163 pk

De prijs is acceptabel gezien het werk en de materiaalkosten, het verschil zit vermoedelijk in wel of niet complete koppeling incl. DMF vervangen of alleen de koppeling (plaat, drukgroep en druklager).
Je zal dit ongetwijfeld hebben aangegeven, maar of elke garage dit ook begrijpt is een ander verhaal, de dealer of een Citroen Specialist begrijpt dit wel en zal eerder richting de € 1500 gaan.

Wat een zwaardere koppeling betreft, ik heb even opgezocht, de 180PK HDI is alleen als automaat geleverd, anders was dat een optie geweest, er van uitgaande dat een 180PK dan een zwaardere koppelingset en DMF zou hebben.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/