Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Diesel perikelen in Duitsland https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=12021 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Alva10 [ 11 aug 2012 12:45 ] |
Berichttitel: | Diesel perikelen in Duitsland |
Rijdend op de Duitse autobaan in de buurt van Munchen, werden wij geconfronteerd met een explosie, welke naar mijn gedachten in het uitlaat systeem plaatsvond . deze was zo heftig en zwaar dat ik dacht dat het gebeurd was met de dame. Het vermogen viel weg en de dame sukkelde rustig verder. Daar zit je dan in de steile heuvels van Beieren met een caravan achter je aan. op de autobahn. geen trekkracht meer en emissie storing gloeiend op het dashboard. Voor het eerst rijden in de vakantie met de 2.0 16 V HDIF autom. met caravan en dan deze gewaarwording. Tot zover was de reis voorbeeldig verlopen. Maar zo durfden wij niet door Oostenrijk. Maar een goed vakantieganger heeft ook telefoon mee, dus de thuis garage gebeld, uitgelegd! en de vraag was meteen hebben jullie getankt in Duitsland ,Ja Shell Feul save diesel Dit was de boosdoener. schijnt zoveel meuk aan toegevoegd te zijn en dit stuurt de uitlaat gas controle in de war waarna de storing optreedt. Enfin een harde reset zou de storing laten verdwijnen. zogezegd zo gedaan. en de rest van de vakantie met diverse tankbeurten is de storing niet weer geweest. totdat we weer huiswaarts gingen en weer moesten tanken in Duitsland. en wederom , de zelfde storing ook met het zelfde verloop ,, explosief kwam hij er in. Was wel diesel bij een ander merk vandaan. Kortom Diesel in Duitsland is rare meuk. zeker aan de autobahn. |
Auteur: | Menno [ 11 aug 2012 20:09 ] |
Berichttitel: | Diesel perikelen in Duitsland |
Vreemd hoor .... |
Auteur: | GW-tje [ 11 aug 2012 20:12 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Ja, nog nooit meegemaakt in mijn "dieseltijdperk". Toch gevoelige motoren die HDI's... |
Auteur: | Willyb [ 11 aug 2012 20:44 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Ik woon al jaren in Duitsland en tank hier meestal ook en niet een bepaald merk. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en ook bekenden van mij hier niet. Toeval, of er is toch iets mis met jou auto. |
Auteur: | Roman [ 11 aug 2012 21:32 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
ken het verhaal ook niet... vaak genoeg met de HDI in duitsland getankt... ![]() |
Auteur: | BJG [ 11 aug 2012 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Er rijden best veel HDI's in Duitsland, de meeste tanken daar ook. Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. |
Auteur: | Alva10 [ 19 aug 2012 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Volgens de garagisten, welke ik hier benaderd heb omtrent dit euvel, zeggen zij dat dit te maken heeft met het bijvoegen van Bio brandstof welke in een veel hogere mate aanwezig is in de Duitse diesel. Dit schijnt op langere termijn desastreus te kunnen wezen op de nieuwe dieselmotoren kapotte verstuivers en of brandstofpomp. |
Auteur: | EvilTwin [ 19 aug 2012 22:12 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Lijkt me een beetje onzin want PSA's eigen vloot loopt al heel lang deels op B30 juist om die gevoeligheid te testen. Ook de div, Franse overheidsdiensten rijden met hoger percentages BioDiesel dan je normaal aan de pomp tankt. B30 is gewoon toegestaan op alle HDi's: http://www.green-car-guide.com/peugeot- ... iesel.html en hier: http://www.datamonitor.com/store/News/p ... E7A205B87A |
Auteur: | coffeecup [ 20 aug 2012 09:56 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
De diesel in je tank veranderd niet door de ECU te resetten. Het enige wat veranderd zijn de adaptiewaardes die je motormanagement zuur verdiend heeft. Jammer dat je de auto niet hebt kunnen laten uitlezen bij een lokale dealer. Dan wist je zeker wat het probleem was. Want zo extreem lijkt ook mij vrij sterk. Voor hetzelfde geld is er iets met je DPF oid. Overigens liep mijn auto ook vrij ruk op Duitse diesel. Dit was geen PSA maar GM-Opel (Saab 9-3 2.2 TiD). Het is geen totaal broodje-aap, want er zijn meerdere problemen mee bekend. Alleen niet zo extreem als deze. Het feit dat Duitse auto's prima op Duitse diesel rijden, is logisch als je in ogenschouw neemt dat de auto van TS weer reed na een ECU-reset. De Bio-diesel is de norm voor die (Duitse) ECU's. Dat is zijn uitgangspunt geworden na kilometerslang parameters verzamelen. Dat bij een plotselinge volle tank van bio-diesel de ECU gaat tegensputteren, vind ik zo gek nog niet. Alleen zo extreem?! |
Auteur: | BJG [ 20 aug 2012 18:24 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Ik kan wel een eind met je verhaal meekomen coffeecup. De TS heeft een diesel van de nieuwste generatie waarvan de ecu inderdaad vrij veel autoadaptieve kenvelden heeft. |
Auteur: | Alva10 [ 16 dec 2013 18:09 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Ik ga dit draadje weer ff oppakken. Zolang wij de dame nu hebben begint het euvel zich nu vaker te manifesteren. Zaterdag avond rijdend op de snelweg in de klim van een aquaduct plots knallen en stoten, trekkracht weg maar niet in noodloop gaan, nadat we op de terugweg bij een viaduct opreden, reageerde de motor stotend en ging toen wel in noodloop.Toen waren er geen knallen of explosies. Vanmiddag wederom, explosies en knallen en rambam en heel heftig, meteen in de noodloop. Wie kan hier een duidelijke omschrijving aan toe voegen om tot een eind conclusie te komen waar we dit in zoeken moeten. Emissie storing is zoveel omvattend. Het lijkt mij zich voor te doen, wanneer er plots veel vermogen van de motor gevraagd wordt. Maar waar komen de explosies dan vandaan. Backfire??? |
Auteur: | Herman [ 16 dec 2013 18:57 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Een diesel met backfire ?? nooit van gehoord. LPG wel. |
Auteur: | chathanky [ 16 dec 2013 22:30 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Wat wees het uitlezen van de storing uit? Heeft het niet te maken met de regeneratie van je roetfilter? |
Auteur: | Ludgerus [ 17 dec 2013 00:06 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Dag allen, Regelmatig lees ik op dit forum dat de auto in de noodloop gaat. Kan mij iemand mij vertellen wat dat is en wat de voiture dan doet. Bedankt. |
Auteur: | Menno [ 17 dec 2013 00:57 ] |
Berichttitel: | Re: Diesel perikelen in Duitsland |
Vermogen gaat omlaag in de noodloop , dit om de techniek te sparen ... |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |