Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

LPG G3 inbouwen
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=10901
Pagina 1 van 19

Auteur:  Herman [ 11 jan 2012 18:28 ]
Berichttitel:  LPG G3 inbouwen

Denk met de huidige benzine prijze maar gauw LPG te laten inbouwen.
Offertes in aanvraag.
Zal ongeveer 1800 kosten maar dat is snel terug te verdienen zag ik wel.
Hoef ik ook niet zo vaak op de spartamet weg :lol: behalve met mooi weer! :smt169 , .... st ik weet het. what ook weer?

Auteur:  HBR [ 11 jan 2012 18:36 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

@Herman, gelijk heb je. Gisteren nog een prijs(je) gezien lpg 0,59.9 in Zeewolde. Maar 65 eurocent kom je vaak tegen. Succes met je LPG installatie.

Auteur:  exroosje [ 11 jan 2012 18:40 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Had je dan niet beter direct een diesel kunnen kopen? Kofferbak C5-3 sedan is al niet royaal en de diesels zijn relatief moderner als de 2l benzine

Auteur:  Menno [ 11 jan 2012 19:14 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Kofferbak is prima, maar om er idd een tank in te leggen, nee bedankt ,.... neem aan dat je het reservewiel ook nog mee wil ?
Is er niet zoiets als onderbouw ?

Auteur:  Herman [ 11 jan 2012 20:16 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Tank op de plek van het reserve wiel zoals ik het had, alleen bij lange ritten neem ik hem wel mee, ruimte genoeg in de bak achter.
Voor diesel rij ik te veel korte stukken, dus nee dank je, snuif graag gas en diesel stinkt :smt190 en kan in het zelfde gewichtklasse!
ik ben nog aan het inrijden! :mrgreen:

Auteur:  Menno [ 11 jan 2012 20:22 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Vind het helemaal niets, maar goed als jij er blij mee bent .... ;)
Welke merk gasbom kies je ?

Auteur:  JHV [ 11 jan 2012 20:33 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Herman,
Ik ben de termen even kwijt, maar is G3 LPI?
Heb jaren geleden in een Scenic met 40000km en 8 jaar oud gekocht. En LPI laten inbouwen.
Met LPI minder verlies omdat het gas vloeibaar ingespoten word. Ook minder problemen met kleppen etc.
Heerlijk en probleemloos mee rond gereden trouwens.

En ach, vroeger wilde iedereen "bommetje" spellen toch? :smt203 ;) :mrgreen: :mrgreen:

Auteur:  Herman [ 11 jan 2012 20:44 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Ik dacht nu het merk BRC, maar hangt af van de offertes die ik ga krijgen van een centraal punt.
Mijn vorige had het ook injectie. Was Vialle deed het ook prima.

Auteur:  Kapitein Rob [ 11 jan 2012 20:52 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

@JHV: G3 is geen lpi, maar lpi is meestal wel G3.
G3 is de gasinstallatie die via het motormanagement/geregelde katalysator geregeld wordt en zelflerend is. Daar kun je niets aan verstellen. Moderne gasinstallaties voor injectiemotoren met geregelde katalysator (van alle hier verkochte merken) zijn G3. Dat kan met injectie van vloeibaar gas (=Vialle) of met gas in gasvorm (andere merken). In beide gevallen wordt het gas geïnjecteerd in het inlaatspruitstuk.
Ik heb een XM 2.0i 16V Break gehad met een Vialle lpi-installatie (98.000 tot 295.000 km)en een Xantia 2.0i 16V (zelfde motor) met een AG gasinstallatie met verdampt gas (195.000 tot 305.000 km). Beide auto's met veel plezier zonder problemen gereden, doorsneeverbruik 1:10 of beter.
Ik ben voorstander van gas :smt023 , maar da's persoonlijk :mrgreen:

Auteur:  HBR [ 11 jan 2012 21:21 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Herman, zelf heb ik een Eurogas installatie. Deze bevalt mij uitstekend. nog never nooit problemen mee gehad.
Succes.

Auteur:  JHV [ 11 jan 2012 22:13 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Ik had de VIALLE LPI in de renault. Geen enkel probleem mee gehad.

Auteur:  EW [ 11 jan 2012 22:39 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Tja, Herman hoef je niet op de pompen van Vialle te wijzen...

Auteur:  exroosje [ 11 jan 2012 23:09 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

LPI is toch ook net wat prijziger? Heb je nog van die pakketten? (gasfx)

Stukgaande pomp kun je incalculeren. Bovendien zijn er adresjes die een revisiepomp wat goedkoper plaatsen.

Voordeel aan LPI is dat jet net wat minder vermogensverlies hebt en een 2l benzine houdt al niet over.

@Menno, in zijn klasse is de kofferruimte van de C5-3 al niet zo groot (tov passat, mondeo...) en de sedan heeft als extra nadeel de scharnieren. De C5-2 had domweg meer bagageruimte, ook als berline.

Auteur:  willy4 [ 11 jan 2012 23:14 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Herman schreef:
dus nee dank je, snuif graag gas en diesel stinkt



en een benzine niet,die stinkt nog veel harder :lol:

Auteur:  Herman [ 11 jan 2012 23:40 ]
Berichttitel:  Re: LPG G3 inbouwen

Ja ook daarom ook LPG lekker. :smt023

Pagina 1 van 19 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/