inhouden/bokken 2.0HDi 135
Auteur |
Bericht |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Voor die storing hoeft hij echt niet naar nieuw vennep... Gielkens is een kundige garage, die lossen dat wel op.. En hij heeft 2 sub dealers die ook heel kundig zijn... 
|
19 jun 2015 11:05 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
@ Roman, Goede garage? Dat vraagt om uitleg. De storing werd voor het eerst gemeld op 25/2. Daarna weer op 8/4, 14/4 "slokje erin gekieperd". Weer gemeld op 11/5, 27/5 Injecteur-reiniger erin, en tenslotte alweer op 18/6.
Inderdaad, een "zeer deskundige garage". Zes meldingen in vier maanden en geen enkele verbetering, wel een hoop kosten. Maar misschien begrijp ik het allemaal verkeerd.
Dit soort stripverhaal zal je in Nieuw Vennep niet meemaken.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
19 jun 2015 15:17 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Welke kosten, de auto heeft garantie en wordt onder garantie gemaakt... Toevallig was ik gisteren in deze garage voor de presentatie van de nieuwe ds5.. Mijn dealer is een sub dealer, maar dit terzijde.. Als je goed leest schrijf ik dat ze ervan uit wren gegaan dat het inorde is omdat ze niks meer van saxoke hadden gehoord.. Ik heb ze dit bericht gemaild.. Reactie weten? Citaat: [Dank U voor het mailtje. Ik lees dat hij ons terug gaat contacteren dus dat zal ik even afwachtten. Als ik in de late namiddag niks gehoord heb zal ik even contact met Tom opnemen Dus ze zijn er serieus mee bezig.. Kijk ik weet dat jo een hele goede garage is.. Maar hij is niet de enige,. En sommige zaken los je niet binnen 1 dag op.. Maar als ik hier op dag 1 een probleem meld op dit forum vervolgens dag 5 naar de dealer ga.. Dan gaat er idd de nodige tijd overheen.. Maar net als je uithaal naar BJG onlangs wil je nu ook deze dealer afkraken terwijl je er nog nooit geweest bent.. En ze helemaal niet kent..
|
19 jun 2015 15:24 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Roman schreef: En sommige zaken los je niet binnen 1 dag op.. Eens, ook niet bij GJO ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 jun 2015 15:27 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Nee 8/4 binnen gebracht 12 april terug gekregen 2000 km aankijken, op 27 mei diesel injecteurreiniger erin gekiept.. En tot op heden heeft de garage niks gehoord.. Dus saxoke moet veel korter op de bal spelen..
|
19 jun 2015 15:37 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 inhouden/bokken 2.0HDi 135
Ik zou idd iets sneller moeten kunnen reageren, maar k moest ok de tijd hebben om mn tankje leeg te rijden Even over de garage: Ik ben er toch echt wel tevreden van, na het gesprek dat ze met Roman gehad hebben, hebben ze mij zelf gecontacteerd (k wilde het die dag zelf doen, maar ze waren zelf heel vroeg met bellen naar mij) Mooi dat Gielkens de klant zelf contacteerd hierover, DAT noem ik ook service. Enkele berichten geleden schreef ik nog dat de C5 misschien zijn beurten hier in Achel zou krijgen, maar daar begin ik steeds meer en meer aan te twijfelen, Bij Gielkens wordt ik telkens vriendelijk verder geholpen, k krijg een (bijna) nieuwe vervangwagen mee, EN ze contacteren me zelf om te vragen hoe het er nu mee is...... Vind ik alles behalve slecht!!!!  Voor Gielkens en zn team!!!!! Nu even verder over de auto zelf: Maandag heb ik de C5 dus naar hun gebracht, daar gingen ze de injectoren reinigen en laten controleren/testen. Daaruit is gebleken dat de injectoren niet de boosdoener waren. Ze hebben ze terug gemonteerd en een proefrit gedaan maar ze merkten zelf geen verbetering. Nu zijn ze verder aan het zoeken. Intussen rij ik vrolijk rond in "rijdende noppenfolie" (C4 Cactus). qua rijden is die Cactus echt geen verkeerde auto, alleen had de 1.2 3cilinder iets meer vermogen dan 82pk mogen hebben. Hopelijk morgen meer nieuws over de C5
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
02 jul 2015 22:02 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 inhouden/bokken 2.0HDi 135
Ja die bromtol is idd een domper in het verder leuke autootje .... Benieuwd naar de afloop maar dat horen we vast !
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
02 jul 2015 22:12 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 inhouden/bokken 2.0HDi 135
Gisteren heb ik er een redelijk stuk mee gereden (ook snelweg) en toch bevalt ie me wel hoor, maar op de snelweg kom je net een 20-30pk te kort om iets vlotter te zijn. Verder is het voor zijn prijs echt geen verkeerde auto!
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
02 jul 2015 22:20 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Afgelopen maandag ben ik gebeld geweest door de garage:
bij een nieuwe test van de injectoren bleken toch 2 stuks slecht te zijn. Als dat het probleem was heb ik normaal morgen mijn C5je terug. Dan zal ik ook meteen de uitleg krijgen wat ze er aan gedaan hebben.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
09 jul 2015 00:14 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Ik help het je hopen 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
09 jul 2015 15:01 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
sinds vorige week vrijdag heb ik de auto weer terug, maar al op de terugweg merkte ik dat er geen verbetering was. Door het late uur dat ik m pas kon gaan halen kon ik die dag de garage niet meer bereiken om er melding van te maken.
Maandag 13/7 heb ik hun gebeld en ze zeiden da ik nog maar eens langs moest komen. Monteur heeft weer een stukje meegereden, hij vond t nog wel meevallen, maar zei me dat het wel eens aan de roetfilter kon liggen en dat ik dus eigenlijk merkte dat ie telkens aan het regenereren is.... (lijkt me wel heel straf dat da ding da gaat doen, bijna altijd als ik tussen de 1700 en 2500 toeren rij, en ook met koude of warme motor maakt blijkbaar niet uit om te regenereren LIJKT MIJ STRAF maarja...)
10 augustus mag t ding weer terug..... VOOR DE 7E KEER!
kort overzicht: 8 april: eerste melding schokken rond 2000tr. => software update uigevoerd GEEN VERBETERING
14 april: Additief toegevoegd om brandstof circuit te reinigen. ongeveer 2000km rijden en dan evalueren of er verbetering is. => tijdelijk is het beter geweest, maar hij bleef schokken, hoewel het nu tijdelijk iets minder was.
27 mei: testrit met monteur: volgens hem moesten de injectoren opnieuw ingeleerd worden. (zie ook 16juli)
28 mei: additief voor de injectoren te reinigen toegevoegd. Weer een grotere afstand mee moeten rijden. => tijdelijke verbetering, maar ook weer niet geheel verdwenen net zoals op 14 april.
29 juni: binnen gebracht om injectoren te testen. 2 bleken er bij een 2e test slecht te zijn. Die 2 zijn gereviseerd, de andere zijn gebleven zoals ze waren. De auto kreeg ik op 10 juli pas terug.
16 juli: auto weer naar de garage, weer proefrit met monteur, volgens hem zou het "iets" met de roetfilter te maken kunnen hebben. de roetfilter schijnt volgens de Lexia/Diagbox nogal vaak te moeten regenereren (gemiddeld om de 350km wat volgens hun om de 750 zou moeten zijn). Verder zei die monteur me ook dat ze deze injectoren niet "handmatig" konden inleren. Dus het verhaal dat ze me 27mei verteld hebben lijkt in mijn ogen niet te kunnen.....
10 augustus mag het ding voor de 7e keer naar de garage, dan gingen ze richting de roetfilter zoeken......
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
18 jul 2015 15:39 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
ik zie dat je van Achel bent ,naar welke garage ga je? toch niet naar winni
|
18 jul 2015 15:54 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
Gielkens in Bree. Naar Wini gaat ie ni.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
18 jul 2015 17:35 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
ok,geen probleem dan
|
18 jul 2015 18:07 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135
"Goede" ervaringen met WiNi? Enkele onderdelen voor de Sax ben ik er wel eens gaan halen. T is een dichtbijzijnde Citroen sloop/dealer
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
18 jul 2015 18:25 |
|
 |
|