Auteur |
Bericht |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Zucht, het gaat zo een ontzettend saai draadje worden. Evil,Oldenhage en BJG weten écht wel hoe de steel in de vork zit. Ik vind de reacties van chathanky dan ook erg eentonig en drammerig worden. We hoeven geen wedstrijd te winnen hoor! Zullen we verder gaan met de discussie THP? Of die ketting nou 5mm of 5cm uitrekt. Who gives a shit? Hij rekt uit en dat is niet goed... Ik heb op Radar ook het kettinkje zien rekken. Geen twijfel mogelijk dat de ketting inderdaad langer wordt. Maar we gaan niet meer lopen zeuren over de lengte van het uitrekken! Er is een probleem met de THP...... Verder gaarne of ik pak de stofzuiger Die heeft drie motoren en geen riemen die uitrekken. 
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
07 maart 2012 13:22 |
|
 |
breakie
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 okt 2010 21:39 Berichten: 235
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Gelijk heb je Rene maar het is niet het enige onderwerp dat drappig,eentonig en uit zijn verband wordt getrokken zo zijn er genoeg te vinden. We hebben daar allemaal een handje van tot we tot de orde worden geroepen. Dus als beheerder speel je gewoon eerder in op de drappigheid en het voorbijgaan aan het eigenlijke onderwerp en het opnemen van onderwerpen over automerken die niets met dit forum te maken hebben. 
|
07 maart 2012 13:43 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Oftewel eerder de  erover halen.... 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
07 maart 2012 13:51 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Laten we weer verder gaan......
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
07 maart 2012 13:58 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Terug naar de laatste relevante vraag: Hoeveel hebben hier nou daadwerkelijk last van.
Radar gaf daar een aanwijzing voor, 30% van de PSA klanten in hun panel klaagde. Dat vonden ze erg veel, echter daarna melden ze dat van de niet PSA klanten 10% klagen. De enige conclusie die je daar uit kan trekken is dat 3 maal zo veel als normaal geklaagd wordt. Volgens mij kun je daar de conclusie uit trekken dat er nog steeds veel meer mensen niet over klagen.
Wel mis ik een aantal cases van mensen die een THP gereden hebben tothoge km standen zonder problemen , om dit te bevestigen
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
07 maart 2012 14:34 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
30% van de PSA klanten. Was dat 30% van 10? van 100? van 1000? Dat staat er niet bij. Tot zover hebben we alleen 4 klagers met verschillende auto's gezien.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
07 maart 2012 14:37 |
|
 |
fred
C5club Fan
Geregistreerd: 24 dec 2010 11:01 Berichten: 89 Woonplaats: Bussum
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
BJG schreef: Verder heeft citroen een klantenservice, ik raad iedereen aan daar naar toe te bellen en te mailen over vragen mbt vergoeding van bv klachten ivm vervuiling. Dit is nl ook genoemd in radar. Hoe meer mensen er mee aankomen hoe beter er gezocht wordt naar een passende oplossing. Vergeet niet dat de dealers gebonden zijn aan wat de importeur wil vergoeden. Dus indirect is ook de dealer gebaat bij klagende klanten bij citroen zelf. Citaat: Klanten die opmerkingen hebben of informatie willen inwinnen, worden verzocht om contact op te nemen met de klantenservice van Citroën op telefoonnummer 0800-2487636 of via info-nl@citroen.comEen dealer is vrij in zijn handelen naar een klant toe, of citroën hier iets mee gaat doen is iets anders. Formeel is de dealer de leverancier en kan en mag zich niet verschuilen achter de importeur, als dealer zijn zij verantwoordelijk en in principe het enige aanspreekpunt van de klant (dat citroën een klantenservice heeft doet daar niets aan af). Buiten de garantieperiode binnen de economische levensduur is de dealer ook verantwoordelijk voor een goed werkend produkt, reparaties hoeven dan niet geheel kosteloos maar bijvoorbeeld een deelbedrag van de rekening, waarbij in de verdeling rekening gehouden wordt met tellerstand/leeftijd (uiteraard valt normale slijtage niet onder dit soort regelingen). Groeten, Fred
|
07 maart 2012 15:12 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Formeel heb je gelijk, gelijk hebben is anders als gelijk krijgen (de bewijslast ligt na 6 maanden bij jou). Je kunt dus maar beter een door de importeur gesteunde operatie hebben, ook als dealer zijnde. Boveniden zijn product recalls volgens de wetgeving wel degeljk de veantiwoordleijkheid van de fabrikant. En je zegt het zelf, na de garantieperiode moet je meebetalen, terwijl een recall vanuit fabrikant / importeur gratis is . Klaverblaadje schreef: 30% van de PSA klanten. 30% van het panel met een PSA product. Dat lijkt veel, tot je ziet dat het base level klagers al 10% is. Oftewel alle klagers van NL zitten al in het panel. Wat je zou kunnen zeggen is dat je een 3 maal zo grote kans hebt op een motorstoring bij een THP mbt dit geval als met een willekeurige andere motor. Da's wel significant, maar nog steeds in de enkele cijfers qua percentage. Hetzelfde effect heb je op een forum: de zwijgende meerderheid hoor je niet.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
07 maart 2012 16:54 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Rene schreef: Verder gaarne of ik pak de stofzuiger Die heeft drie motoren en geen riemen die uitrekken.  Jammer dat je dat zo opvat rené. Ik heb het ook niet of de ketting wel of niet 5 cm uitrekt hier in dit topic maar dat de verdraaingshoek van 90graden niet klopt. Goedgezien zijn het met deze meegeteld 3 reacties over de rek van de DB ketting van een meer dan 20 pagina`s vullend topic. Als je de moeite neemt om de eerste reactie waarin de berekening is gemaakt na te rekenen zal je ontdekken dat die 90 graden niet klopt. Dat heeft niets te maken wat je er van vindt of hoe je er over denkt. overigens heb ik 1 reactie geplaatst slaande op de reactie op BJG en 1 op ET die betrekking heeft op de mate van rek. Ik vind het een overdreven reactie om dit al aan te zien als een drammerige toon. Inmiddels gaat het al 6 pagina`s over de discussie garantie, garanties die bij wet vast staan, daar kun je 6 paginas over discuseren maar de wet is niet discutabel en is dat meer een ding wat het lezen ervan niet prettiger maakt voor sommigen die zich er aan storen. Je hebt gelijk dat wat de rek ook is dit te veel is voor een goede loop van de motor. Wat het dan ook is de informatie moet wel kloppen. Net als de afhandeling van dit probleem met deze motoren. Je zal mij ook niet meer horen over Of de de lengte of het effect op de nokkenastiming ervan.
|
07 maart 2012 18:50 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Je probeer continue je gelijk te halen! Reuze irritant!
Graag weer over het motortje!
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
07 maart 2012 18:54 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Terug naar het motortje Ik denk dat ik het ergens half 2012 aandurf om een auto met THP motor te bestellen, wel in de lease, of ik het privé ook zou aandurven Ik vind het moeilijk te geloven dat de fabrikant een motor die in zoveel modellen bij meerdere merken wordt gebruikt niet aanpassen/verbeteren als ze geconfronteerd worden met fouten die zoveel garantiekosten met zich meebrengen.
|
07 maart 2012 21:00 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Robbert, waarom weer terug naar een C5?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
07 maart 2012 21:29 |
|
 |
Manitoba
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01 Berichten: 181 Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
exroosje schreef: ...
JO gaf mij al aan nog nooit een C5 met dit probleem gezien te hebben. Zowel de C5 als de 508 hebben de modificatie af fabriek (kettingspanner). ... Da's toch ook niet helemaal waar... Mijn C5 heeft na een jaar en bijna 30k niet voor niets het veld moeten ruimen, die had wel degelijk nog de constructiefout onder de kap. Vervolgens kregen de dealer en C-NL de ontstane gevolgproblemen niet opgelost, maar dat doet hier even niet terzake. Maar het is bij "mijn" THP wel degelijk begonnen met een van-tijd gelopen d-ketting. Greetz, Walter
|
07 maart 2012 21:34 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
chathanky schreef: Gedeeld door 2 is 2,5 cm effectieve afwijking. Dit door de 1 op 2 distributieverhouding. Daarnaast loopt de ketting rond wat ook effectief de hoekafwijking halveert.(katroleffect) De effectiefe lengte afwijking die voor de hoekverdraaing zorgt is dan 1,25 cm.
Je maakt m.i. een inschattingsfout. Vanaf de krukas kun je de rek gewoon een kant op doortellen. Omdat de motor een kant op draait verdraait de inlaatnokkenas tov de krukas bijna de volledige kettingrek. Blijft alleen het korte stukje bij de spanner (tussen de inlaatnokkenas en de krukas) wat je als rek van die 5 cm af kunt trekken. Laat er 4 cm rek overblijven. Het tandwiel is ongeveer 10 cm dus de omtrek 31 cm. 4/31 * 360 graden = 48 graden. Je hebt gelijk 90 is zwaar overdreven Maar wel veel te veel, het kan gewoon niet. Zoals ik al zei, de beroemde noodloop gaat er al in bij 3 - 3,5 graden. Zelfs al zou het 2 cm zijn dan is de verdraaiing al 24 graden. Ook dan loopt de motor gewoon niet meer. Maar je hebt een punt ik moet eerst ff rekenen voordat ik wat beweer en anders gewoon niets zeggen. sorry @fred: Uiteraard is de dealer het aanspreekpunt.  Maar als de importeur niet bereid is bepaalde reparaties te vergoeden zal de dealer zelf moeten bijleggen en dat zal hij meestal niet willen.  Ook al vindt hij ook dat het een productfout betreft. Daarin kan reclameren bij de klantenservice zowel voor klant als dealer gunstig zijn. Dat bedoel ik met mijn opmerking.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
08 maart 2012 00:08 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Foei, BJG...eerst rekenen en dan pas constateren dat je toch gelijk had. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
08 maart 2012 09:36 |
|
 |
|