Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Ik heb wat rondgesnuffeld, en ontdekt dat die AT6 naar alle waarschijnlijkheid de Aisin TF-60SN is. Die staat op de Aisin site als NEW http://www.aisin.com/product/automotive ... index.html maar in feite is het al een oudgediende, waarvan de produktie gestart is in 2002, zie http://www.aisin-aw.co.jp/en/01corporat ... index.htmlDeze bak is in gebruik bij vele merken, zie http://www.automaticchoice.com/Catalogue/tf60sn.pdfAls dit inderdaad de bak wordt die PSA gaat toepassen hebben ze in elk geval wel een "proven design" Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2009 12:55 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Die AW60 noemde ik al eerder. Dat was de eerste 6bak auto dwars, dus nog iets ouder dan grote broer AW80 (al sinds 04 in gebruik in de C5)
Hij kan 320Nm aan dus wat dat betreft zou hij voldoen voor de EP6X (211pk, 280Nm), maar ik zou dit wel vreemd vinden. Eerst geen nieuwe 6bak voor de HDi240 (daardoor gelimiteerd op 450Nm) en nu een oud bakkie voor de THP163, alsof er bij Aisin helemaal niks nieuws ontwikkeld wordt! Aan de andere kant, de Mini met de THP motor heeft ook deze bak (zelfs icm EP6X).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
29 sep 2009 16:44 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Precies, dit bakkie hangt ook aan de sterke THP, in de Mini-Cooper. Daarmee zijn een hoop ervaringen opgedaan, de kinderziekten zijn er uit, naar ik aanneem, en het is een "plank artikel" voor PSA. Geen extra ontwikkeling, de bak past zonder nieuwe flens etc. op een THP, wat wil je nog meer? Als PSA dit commercieel goed kan regelen is dit een goeie oplossing.
Nu nog "regelen" dat het Energielabel goed komt, hopelijk wordt dat een A voor de THP155 met BVM6, en niet meer dan een B icm de AT6. Dán komt er ook een aantrekkelijk prijskaartje tevoorschijn.
We zijn benieuwd.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2009 23:22 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
JW-NHS schreef: Nu nog "regelen" dat het Energielabel goed komt, hopelijk wordt dat een A voor de THP155 met BVM6, en niet meer dan een B icm de AT6. Dat lijkt me niet, C5bvm5 1.6HDi = 140g/km (A) C5bvm6 HDi140 = 153g/km (B) C5bva6 HDi140 = 189g/km (D) C5bva6 HDi163 = 179g/km (C?) C5bvm6 HDi163 = 144g/km ? C5bvm5 2.0-16v= 198g/km (C) C5bva4 2.0-16v= 212g/km (D) vergelijk dit met de C4pic C4pBMP 2.0-16v= 190g/km (C) C4pBMP THP150 = 173g/km (C) 17g winst Zou de THP155 ook zo'n winst halen zit je nog altijd op 172g/km, dus C, met de BVA6 nét D, gok ik. Een A label voor de HDi163 zit er wellicht nog in, maar de HDi163bva6 wordt 100% 179g, dus hopelijk C. NB C5bvm6 2.2HDi = 172g/km (C) C5bva6 V6HDi240 = 195g/km (D) C5bva6 V6esj = 248g/km (E)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
30 sep 2009 09:59 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Die vergelijking gaat mank, kijk maar naar de C5 1.8i Sedan. Die heeft Label B met een uitstoot van 188 gr/km. Bij de Tourer is dat Label C met een uitstoot van 192 gr/km Daar zal de uitstoot van de THP 155 ongetwijfeld onder komen, en dus zit dat Label B wel goed. De vraag is of het dan nog een A wordt. Diesel labelling mag je niet vergelijken met die van een Benzineuitvoering. De C5 Sedan 2.0 HDiF Automaat heeft met 189 gram/km een D label, bij een diesel moet je dus een aanzienlijk lagere uitstoot hebben om een "beter Label" te krijgen. Een B Label hangt aan de de 2.0 HDiF BVM6 met een uitstoot van 153/155, een A bij de Airdream 1.6 HDiF met 140 gr/km. Ook mag je de waarden niet 1:1 met die van de C4 Picasso vergelijken. Daarvoor gelden andere waarden. Als je ze vergelijkt met die van de C4 Sedan zie je dat ook. In het algemeen geldt dat niet het absolute getal van de uitstoot maatgevend is voor het label, maar z'n relatie tot de "voertuig-klasse". Dat geeft heel merkwaardige uitkomsten, zie onder andere http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... -2009.html ..... Vandaar mijn opmerking: Nu nog "regelen" dat het Energielabel goed komtGroet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 sep 2009 11:51 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
JW-NHS schreef: Die vergelijking gaat mank, kijk maar naar de C5 1.8i Sedan. Die heeft Label B met een uitstoot van 188 gr/km. Bij de Tourer is dat Label C met een uitstoot van 192 gr/km Daar zal de uitstoot van de THP 155 ongetwijfeld onder komen, en dus zit dat Label B wel goed. De vraag is of het dan nog een A wordt. Diesel labelling mag je niet vergelijken met die van een Benzineuitvoering. De C5 Sedan 2.0 HDiF Automaat heeft met 189 gram/km een D label, bij een diesel moet je dus een aanzienlijk lagere uitstoot hebben om een "beter Label" te krijgen. Een B Label hangt aan de de 2.0 HDiF BVM6 met een uitstoot van 153/155, een A bij de Airdream 1.6 HDiF met 140 gr/km. Ook mag je de waarden niet 1:1 met die van de C4 Picasso vergelijken. Daarvoor gelden andere waarden. Als je ze vergelijkt met die van de C4 Sedan zie je dat ook. In het algemeen geldt dat niet het absolute getal van de uitstoot maatgevend is voor het label, maar z'n relatie tot de "voertuig-klasse". Dat geeft heel merkwaardige uitkomsten, zie onder andere http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... -2009.html ..... Vandaar mijn opmerking: Nu nog "regelen" dat het Energielabel goed komtGroet, JW ik denk dat je mijn vergelijking niet begrepen hebt, ik kijk naar de relatieve winst die met de THP te verwachten is, vandaar de C4p getallen: 17g tov de 2.0-16v (met BMP6) Er valt niks te regelen; de uitstoot ligt vast evenals de referentie waarden en de grootte van de C5. Maar je hebt gelijk vwb de 1.8-16v, als de THP daar onder komt (~180?) is een B label mogelijk, maar A niet. Daarvoor moet je wachten op de VTI120. Het omslagpunt A->B ligt voor een C5 op ongeveer 170g/km en van B->C op 190g/km. Die referentie waarde kan nog omlaag gaan als het gemiddelde zakt (per1jan). NB Citroën houdt met het vaststellen van de CO_2 geen rekening met Nederlandse relative inschaling alleen met de Franse absolute, hun E-label loopt van 160-200g/km. Daarmee zijn ook de 99g/km (C3) en 140g/km (C5) versies te verklaren: 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
30 sep 2009 13:32 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
De uitstoot van de C5 met THP 155 ligt wellicht nog niet vast. Vandaar mijn opmerking Nu nog "regelen" dat het Energielabel goed komt Het is bekend dat Citroën het wat nauwer neemt dan andere fabrikanten op het punt van verbruik/emissie. Er zit bij dit merk (veel) minder licht tussen het EC verbruik en het werkelijke. Recentelijk was dat nog te lezen in de Autopers. Oftewel, als Citroën zich wat meer conformeert aan de gangbare praktijk, is er zomaar 5-10 gr/km CO2 afgehaald van de huidige cijfers.
Daarbij komt dat het nog niet duidelijk is hoe die bakken gegeard gaan worden, en welke eindoverbrenging ze krijgen. Dat alles heeft invloed op het verbruik en dus de emissie.
Tot slot de opmerking dat de THP in de C4P gekoppeld is aan de EB6, en welke invloed dat heeft weet ik ook niet. En de 1.6 VTi 120 in de C5? Ik mag het niet hopen, en qua verbruik levert het niks op, in elk geval niet bij de C4P, het is dáár zelfs een grammetje meer. Wél met 5-bak, oftewel, moeilijk te vergelijken en geen enkele garantie voor de uitkomst bij de C5.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 sep 2009 15:48 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
JW-NHS schreef: Tot slot de opmerking dat de THP in de C4P gekoppeld is aan de EB6, en welke invloed dat heeft weet ik ook niet. ja dat is de BMP6 waarvoor ik de cijfers al gaf (zowel THP als 2.0-16v) Die bak is er om het verbruik te drukken. Citaat: En de 1.6 VTi 120 in de C5? Ik mag het niet hopen, en qua verbruik levert het niks op, in elk geval niet bij de C4P, het is dáár zelfs een grammetje meer. Wél met 5-bak, oftewel, moeilijk te vergelijken en geen enkele garantie voor de uitkomst bij de C5.
als hij tzt ook in de C5 de 1.8-16v vervangt dan zal dat ook met 5bak zijn. Citaat: De uitstoot van de C5 met THP 155 ligt wellicht nog niet vast maar hij ligt dus wel vast: 167g/km (Belgische site) dan lijkt een A label wel haalbaar, met nog een slag om de arm vanwege de Belgische bron. De HDi163 is 147g/km met bva 179g/km (fout bij de Belg)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
30 sep 2009 20:06 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Dus wellicht toch een A-Label voor de C5 THP met BVM6, als dat getal van 167 gr/km klopt zoals dat op de belgische site te vinden zou zijn. Ik had daar gezocht, maar het getal niet kunnen vinden, helaas. Heb je daar een link naar? En als de BVM6 op dit getal komt, is er hoop dat de AT6-combi onder de 180 gr/km blijft, dan zou dat een B-Label worden. Niks mis mee, en een heel stuk beter dan de D-Labelling van de huidige 2.0-16V met AL4. Die AT6, de Aisin TR-60SN dus, is een interessante bak, gebaseerd op het Lepelletier-Ravigneaux principe. Ik vond er dit VW interne document over http://www.billswebspace.com/Touareg6sp ... tranny.pdf , interessant leesvoer. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 sep 2009 20:59 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Bedankt voor de link, maar wel oppassen: dat document gaat over de T R60-SN, een langse bak voor 750Nm. Qua bouw dus anders, maar qua functionaliteit wel gelijkend. De C5 heeft nu de TF-80SC en krijgt dus waarschijnlijk de TF-60SN, dwarse bakken voor 450Nm, resp. 320Nm. http://www.aisin.com/product/automotive ... index.html
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 okt 2009 10:54 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
JW-NHS schreef: Dus wellicht toch een A-Label voor de C5 THP met BVM6, als dat getal van 167 gr/km klopt zoals dat op de belgische site te vinden zou zijn. Ik had daar gezocht, maar het getal niet kunnen vinden, helaas. Heb je daar een link naar? De .be site deed het bij mij niet meer, maar op planete-citroen stonden screendumps (inc de foute CO_2 voor de bva). De getallen van de HDi163 bva6 zijn al wel officiëel door Citroën vrijgegeven.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 okt 2009 12:02 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Uiteraard, die TR-60SN is de langsbak, in de Cit moet de dwarsbak TF-60SN komen. Ik heb echter aangenomen dat, gezien die benaming 60SN, het binnenwerk in principe hetzelfde is. En daarmee ook de relatieve eenvoud die een Lepelletier-bak heeft. Interessant is het te lezen dat de bak een enorme spreiding heeft, groter dan 6. Dat maakt een koppelomvormer bijna overbodig, die heeft dan ook maar een factor 1,3. Gunstig voor het verbruik/uitstoot dus. Ik heb nog even naar de cijfers zitten kijken van de huidige 2.0 HDiF, met BVM6 tegenover Aisin-6. Daarbij neem ik aan dat die Aisin-6 de 80SN is, niet de 60SN. Daarvan word ik niet vrolijk, en ik begrijp de getallen ook niet. De BVM6 heeft een uitstoot van 153/155 gr/km voor de Sedan/Tourer. Maar de Aisin-6 uitvoering zit daar dik 23% boven, dat verbaast me zeer. Temeer daar de AL4 bij de 2.0-16V een meerverbruik geeft van 13-14% volgens de folder. Hopelijk ligt dat bij de nieuwe combinatie anders, een meerverbruik < 10% zou mogelijk moeten zijn. Dat zou dan echter nog altijd betekenen dat de AT6 uitvoering van de THP niet in Label B terecht komt, maar in C. En dat levert 700 euro minder BPM korting op, plus de BTW daarover Binnenkort weten we meer, hopelijk. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 okt 2009 12:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Wellicht al ergens anders op het Forum ter sprake gekomen: miv 1/1/2010 verandert het BPM stelsel rigoureus. De BPM zelf wordt in stappen afgebouwd, er komt een CO2 Tax voor in de plaats. Dat heeft ook z'n invloed op de klasse indeling zoals hierboven genoemd wordt. De Labelling A, B, C, D, E enz verdwijnt, er komt voor de benzine uitvoering een "klasse" tot 180gr/km, daarboven zit de volgende met een CO2 uitstoot van 180-270 gr/km. Daarmee zou de THP-155 met BVM6 in de laagste categorie kunnen vallen, de AT6 uitvoering valt dan in elk geval in de hogere. Dat heeft uiteraard zo z'n gevolgen voor de prijsstelling, ik kan me daarom voorstellen dat Citroën NL nog even wacht met het bekend maken van de nieuwe prijzen totdat hierover volledige duidelijkheid is.
Wordt vervolgd, hopelijk weten we binnenkort meer.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 okt 2009 14:58 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33540 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Ik las in de nieuwe autovisie dat dit vreemde prijs dalingen/stijgingen teweeg gaat brengen, .... een pinda 1.2 wordt duurder, maar een maybach goedkoper Inderdaad even afwachten, ze maken het allemaal niet gemakkelijk, maar ja ... die BPM moet natuurlijk wel terug op 1 of andere wijze.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 okt 2009 11:00 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: nieuwe 2.0hdi & THP ???
Menno schreef: Ik las in de nieuwe autovisie dat dit vreemde prijs dalingen/stijgingen teweeg gaat brengen, .... een pinda 1.2 wordt duurder, maar een maybach goedkoper Inderdaad even afwachten, ze maken het allemaal niet gemakkelijk, maar ja ... die BPM moet natuurlijk wel terug op 1 of andere wijze. En niet zo'n beetje ook. Volgens dat artikel zelfs € 90.000,- Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 okt 2009 11:30 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|