Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Auteur |
Bericht |
KWW
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58 Berichten: 525 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
ik overweeg het wel maar alleen als ik zelf op de rollenbank kan vertellen hoe ik het wil hebben. en geen standaard chip die van alles veranderd zonder te weten hoe deze specifieke C5 is. ik persoonlijk zou dan alleen kiezen voor een lekker breed koppelgebied die vroeg begint. boven de 3000 toeren kom ik zelden dus dan mag het wel wat afvallen. ook het verbruik zou ik dan mee laten nemen. het enige probleem zijn de kosten, de meeste kosten zo rond de 500 euro 
|
31 jul 2012 09:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
De HDi 16v maakt erg gemakkelijk toeren, dus die 3000 zijn zo gehaald , komen in mijn geval dagelijks voorbij ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
31 jul 2012 10:27 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
500 met rollenbank en specifiek op de auto/persoonlijke wensen is toch niet zo heel gek?
Als ik niet al angst had voor de ThP (spook) problemetiek had ik het ook overwogen, maar heb eigenlijk al wel genoeg koppel en vermogen zoals ie nu is.
_________________
|
31 jul 2012 14:25 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
kijk maar eens op www.shiftech.be. 500eu voor tuning + dynorun is spotgoedkoop overigens.
|
31 jul 2012 17:44 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Ik heb onze C1 vorige week laten chiptunen bij Bullpower. Die doet ook de C5 HDi 138 voor €498 incl rollenbanktest vóór en ná het chippen. Bij de C1 kreeg ik €50 korting op het standaard bedrag, even navragen wat dat voor de C5 oplevert.... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 jul 2012 18:04 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Wel eens info opgevraagd voor zuiniger tunen, maar dat was niet mogelijk. Voor de rest niet nodig is al pittig genoeg, en heb geen petje op, wel soms een hoed. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
31 jul 2012 18:56 |
|
 |
KWW
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58 Berichten: 525 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom chippen meteen met petjesvolk geassocieerd wordt. zuiniger rijden, meer koppel voor een caravan etc kunnen ook een leuke bijkomstigheid zijn. de meeste petjes hebben geen sleurhut achter de gti hangen toch? en de prijs van 500 is misschien in relatie tot hetgeen geboden wordt niet zo gek veel meer is wel 1/3 a een kwart van de waarde van de auto (in mijn geval)
|
01 aug 2012 08:47 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Ik bedoel ook meer het andere soort rijden zoals gofjes en bmwtjes met veel lawaai en rook onder de wielen. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
01 aug 2012 18:41 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Roken doet een C5 sowieso niet , zelfs niet met hete chip 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
01 aug 2012 19:04 |
|
 |
oco1979
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 aug 2012 14:52 Berichten: 6
Auto: c5 break 2.0 136pk hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Hier heb je de verschillen,wel in het frans
DW10BTED4 Moteurs diesels HDi, 4 cylindres en ligne, suralimentés Cylindrée 2 l Performances ► DW10BTED4 : 100 kW (136 ch) Dépollution ► Euro 4 et Euro 5 Principales caractéristiques ► Carter cylindre fonte ► Culasse aluminium 16 soupapes ► Turbo à Géométrie Variable (TGV) ► Injection common rail 2ème génération Siemens et Delphi ► Post-traitement : catalyseur 2 voies + FAP Date de lancement ► Mai 2003 Véhicules équipés ► PSA : 308, 407, 807 C4, C4 Picasso, C5, C8 Jumpy, Expert ► Ford : Focus, C-Max, S-Max, Galaxy Volvo S40
DW10CTED4 Moteurs diesels HDi, 4 cylindres en ligne, suralimentés Cylindrée 2 l Performances ► DW10CTED4 : 120 kW (163 ch) ► DW10DTED4 : 110 kW (150 ch) Dépollution ► 1 er moteur diesel PSA « full Euro 5 » Principales caractéristiques ► Carter cylindre fonte ► Culasse aluminium 16 soupapes ► Turbo à Géométrie Variable (TGV) refroidi par eau ► Injection common rail 2ème génération Delphi amélioré au niveau de l’hydraulique injecteur et de la maîtrise des quantités injectées ► Système de combustion amélioré ECCS ► EGR haute efficacité ► Post-traitement : catalyseur 2 voies + FAP Date de lancement ► Démarrage série prévu en avril 2009 Véhicules équipés ► PSA : 3008 (1er véhicule équipé) puis C4 Picasso Applications véhicules identiques à DW10B
|
02 aug 2012 14:56 |
|
 |
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Het grootste verschil is dus dat de turbo water gekoeld is? Niet echt zo'n technische vergelijking, maar toch 
|
02 aug 2012 17:27 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Had die 100kw ook in de 407 en was best een lekker torretje, zelfs/zeker met die russische 4-traps er aan. Proefrit gemaakt met C5 met 120kw en kon het vermogen niet vinden (los dat ik een koude diesel niet op z'n staart ga trappen, ook al is ie niet van mezelf). Ben dan ook met name een koppel-onderin rijder en dat maakt bij die 2 niet veel uit dacht ik.
_________________
|
03 aug 2012 10:11 |
|
 |
oco1979
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 aug 2012 14:52 Berichten: 6
Auto: c5 break 2.0 136pk hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
andere turbo die watergekoeld is en oliegekoeld.
Andere injectoren,vermoed ofwel meerdere gatjes in of
meerdere inspuiting per cyclus of beiden.(nieuwe generatie injectoren zoals deze van de mercedes(delphi)
egr is ook anders.
Conclussie : niet enkel software,jammer...
|
03 aug 2012 13:54 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
JW-NHS schreef: Ik heb onze C1 vorige week laten chiptunen(...) Is hij er erg veel door verbeterd JW?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 aug 2012 14:53 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Zekers Als je de koppelkromme bekijkt zie je dat er tot zo'n 3500 rpm sprake is van een vrijwel gelijkblijvende toename in het koppel met iets meer dan 10 Nm, daarboven neemt de toename af tot ongeveer de helft daarvan , en later nog wat minder. Juist die toename in dat onderste toerengebied is duidelijk voelbaar, de auto wordt daardoor levendiger, hij pakt veel makkelijker op als je bij lage toeren gaat versnellen. En dat is iets dat je bij deze gerobotiseerde bak goed merkt, die schakelt immers relatief vroeg op. Toen ik vorige week zondagmiddag over de Lekdijk reed werd dat bevestigd, rijdend in de E-stand trekt 'ie dan bij 1500 rpm duidelijk beter dan voorheen. Al met al, een stevige investering die € 348,-, maar in mijn beleving krijg je daar een boel extra rijplezier voor terug Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 aug 2012 15:05 |
|
 |
|