Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
 LPG G3 inbouwen 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Vergeet niet persoonlijke voorkeur !! ;)
Ik denk er namelijk niet eens over na om op LPG te rijden, en zo zijn er meer met voorkeur.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


27 nov 2012 13:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Eigen voorkeur is buiten kijf :smt023 . Lekker rijden wat je zelf wilt. Ik heb zelf langdurig zowel benzine, diesel als LPG gereden

Ik neem bij LPG het kleine powerverlies en iets meer tanken op de koop toe tov van het voordeel en gemak.

Het enige waar ik op reageer zijn de vastgeroeste LPG verhalen (waarvan 99% tegenwoordig onwaar zijn). Ik denk goed geinformeerd te zijn, maar heb natuurlijk de wijsheid ook niet in pacht.

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


27 nov 2012 14:13
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
coffeecup schreef:
Tijdens de inrijperiode zit de C4 onder de 5 liter / 100km. De C5 zit er na 8.000km net boven.

5 liter/100km lijkt mij echt onzin als je een beetje stevige rijstijl hebt. Ik heb meer dan 20 jaar diesels gereden en heb de fabrieksopgave nooit gehaald, ik zat er altijd dik boven. Ik was het lawaai/stank van een dieselmotor zat vandaar de benzine uitvoeringen(begon al toen ik nog met leaseauto's reed). Ik kan ook 1 op 15 halen met m'n benzine motor als ik super voorzichtig rij. Maar wil je dat?

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


27 nov 2012 14:33
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Apart dat ik het hier nogmaals moet verdedigen en ondersteunen met harde cijfers omdat ik beticht wordt van dikke onzin te verkopen :shock: Ik zal bij de volgende tankstop een foto van de dagteller maken als je dat gerust kan stellen. :shock:
Vorige week heb ik met de C4 51 liter getankt op 1.080 kilometer. Dit verbruik is ook bij mij (net als bij iedereen) hoger dan de fabrieksopgave van 4,2 liter / 100km maar ruim minder dan 5 liter per 100km.
Komende van een 260pk Saab Aero naar een 90pk tokkelaar kan ik je garanderen dat er niet kalm wordt omgesprongen.

De C5 zit tussen de 5,5 en 6,0 liter per 100 kilometer. Ik kan me voorstellen dat de moderne dieseltechnieken en bijbehorende efficientie lastig te verkroppen zijn als LPG-rijder, maar ik zuig geen cijfers uit m'n duim. Ook vertrouw ik niet op de boordcomputer, maar bereken getankte liters vs. verreden kilometers.


27 nov 2012 14:53
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Het gaat mij ff om de C5. Voor de C4 geloof ik t wel(90pk+lager gewicht=makkelijk). En 1 op 16 voor de C5 geloof ik ook wel maar dan moet je toch geen zware voet hebben. En sorry als ik onbeleefd overkwam...dat was mijn bedoeling niet.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


27 nov 2012 15:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
@coffeecup
niks verkroppen, zodra dieselrijden ECHT goedkoper is stap ik ook over. Economische redenen, pure and simple.
Laat me effe weten wat je per kwartaal aan wegenbelasting voor de c5 betaalt. Dan maak ik een leuk staatje waar beiden naast elkaar staan. Dan zijn we snel klaar, toch?

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


27 nov 2012 15:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
No hard feelings ;)
Op de snelweg is de C5 2.0hdi overigens vreselijk onzuinig. Daar zie ik de verbruiksmeter regelmatig tegen de 7 liter hangen. En dan moet je nagaan dat die meter vrij optimistisch is.
Ik rij 100km woon/werk over provinciale wegen. Met een diesel kun je dan efficienter rijden dan met een benzine/gasbak.

Ik heb zelf tot 2005 benzine gereden. Van 2005 tot 2010 ben ik gaan dieselen. Vanaf zomer 2010 tot en met eergisteren heb ik (2,5 jaar) LPG gereden.

Maar het is inderdaad echt een persoonlijke overtuiging. Voor mij persoonlijk kies ik tijdens dagelijks ritten liever voor het comfort van veel newtons bij lage toerentallen en een actieradius van meer dan 1.000km. Buiten woon-werk wordt je, tijdens vakanties bijvoorbeeld, geconfronteerd met een mindere verkrijgbaarheid en absurd strenge regels in bv parkeergarages en tunnels.

Wel is het prijsvoordeel echt klein geworden. Toen ik in 2004 korte tijd (4mnd) op LPG heb gereden in een Saab 9000 kostte het nog 30 cent per liter :| Diesel was destijds +/- 90 cent. Nu is het verschil verkleind naar 70 cent LPG --> 1.40 diesel.

@CitroFrance: da's niet echt eerlijk gezien de Belgische inschrijving. Volgend jaar ga ik terug naar Nederland. Mijn C5 diesel zit volgens mij in de NL schaal 1.550 - 1.650 kg.
Dat is €419,- per kwartaal N-Brabant. LPG3 zit op €334,- per kwartaal in dezelfde gewichtsklasse.


27 nov 2012 16:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Ik rijd vrijwel alleen snelwegen. Ik snap je verbruik nu ook een stuk beter. Jouw gemiddelde snelheid ligt aanmerkelijk lager dan snelwegrijders (met dus het bijbehorende verbruik).

Een paar jaar geleden kwamen mijn berekeningen inderdaad al uit rond de 1:20 om van LPG naar Diesel over te willen stappen. 1:14.3 (7 ltr/100 km) komt daar helaas niet aan.

En hoeveel betaal je per maand nou voor de diesel aan wegenbelasting? :?: :?: :?:

PS Dat parkeergarage en tunnelprobleem is voor mijn reisbestemmingen overkomelijk (voor de UK pak ik de boot in Calais ipv de tunnel, in parkeergarages ziet niemand het -schijt aan alles mentaliteit-)

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


27 nov 2012 16:21
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Grappig, zo deden wij het ook. De boot namen we sowieso het liefst. Ik had de gasdop achter het tankklepje laten wegwerken. Geen haan die daarnaar kraait in overige tunnels en parkeergarages ;)

Mijn Saab 9-5 Aero kostte €600,- wegenbelasting per jaar. Het verbruik was 12 liter per 100km LPG €0.72
Mijn Citroën C5 2.0HDi kost €366,43 wegenbelasting per jaar. Het verbruik is 6 liter per 100km diesel €1.37


27 nov 2012 16:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
€ 366 per jaar ?????????????????????????????????????????????????????????????????

Ik denk dat je per kwartaal bedoelt, :D .... toch :o . Zoniet kom ik meteen in jouw provincie wonen

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


27 nov 2012 16:30
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
coffeecup schreef:
@CitroFrance: da's niet echt eerlijk gezien de Belgische inschrijving. Volgend jaar ga ik terug naar Nederland. Mijn C5 diesel zit volgens mij in de NL schaal 1.550 - 1.650 kg.
Dat is €419,- per kwartaal N-Brabant. LPG3 zit op €334,- per kwartaal in dezelfde gewichtsklasse.


CitroFrance schreef:
€ 366 per jaar ?????????????????????????????????????????????????????????????????

Ik denk dat je per kwartaal bedoelt, :D .... toch :o . Zoniet kom ik meteen in jouw provincie wonen


Tsjah. België. Sommigen vinden het inderdaad een provincie van Nederland :lol: Zie de quote hierboven voor de gewichtscategorie van N-Brabant (waar ik in 2013 ga wonen ;) ).


Wist je dat meer dan 80% van het Belgische wagenpark uit diesels bestaat? Niet te verwonderen met zulke absurde wegenbelastingtarieven hè ;)


27 nov 2012 16:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Op mijn vele doorreizen door België wordt ik er soms, tot schade en schande, aan herinnerd dat de meeste wagens in België diesels zijn.

In dat geval ben ik vaak heel erg blij met de 'recirculatie-stand' op het klimaatpaneel in de auto. :lol:

Met dat soort tarieven zou ik in België blijven, of je auto op belgisch kenteken houden (dit kan in bepaalde gevallen).

Ik maak mijn vergelijking wel met de NL gegevens (maar niet meer vandaag)

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


27 nov 2012 18:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
CitroFrance schreef:
@exroosje
Gasverbranding is per definitie schoner dan benzine/diesel, CO2/Nox en H2O, niks tussen de oren. Bij benzine en diesle komt er echt meer rotzooi uit de pijp.



Tov diesel klopt dat, tov benzine niet (meer). Co2 direct uitstoot ligt lager, maar bij de productie scoort gas weer slechter. Nox scoort benzine weer beter op dan lpg.

Uiteindelijk scoort een benzine auto inmiddels met euro 5/6 zo goed dat er met lpg vrijwel niets meer te halen is. Een uitzondering is fijnstof, wat ook opspeelt bij directe benzine injectie.

zie http://wikimobi.nl/wiki/index.php/LPG#Emissies voor meer info.

En over die klepspeling, inderdaad heeft de 2l daar weinig last van, maar dat betekent niet dat het probleem weg is. Er zijn nu eenmaal autos die daar beter en slechter tegen kunnen en eea is ook afhankelijk van rijstijl. Vroeger werd je daar elke 10-2000 km mee geconfronteerd (kleppen stellen) , tegenwoordig alleen als het einde bereikt is.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


27 nov 2012 18:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
bgt schreef:
Ik heb meer dan 20 jaar diesels gereden en heb de fabrieksopgave nooit gehaald, ik zat er altijd dik boven.


Vaag.
Ik haalde het met de Xantia fluitend (diesel).
De ZX deugde niet: bij 110 gas bijgeven leidde slechts tot het verdwijnen van het zicht door de achterruit.


En ik heb het niet exact scherp wat de fabrieksopgave van de C5 is, maar volgens mij haal ik op LPG de benzine-cijfers...

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


27 nov 2012 20:58
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23
Berichten: 596
Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: LPG G3 inbouwen
Herman schreef:
....en betaal per maand ongeveer 10 euro meer aan wegenbelasting


Dat lijkt me stug.... Ik betaalde op benzine geloof ik 54 per maand, nu 88....

_________________
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983


27 nov 2012 21:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.