Auteur |
Bericht |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Dit is ws. weer zo'n listige : je komt er gewoon mee door de APK. Maar of dat wat zegt ? Je auto voldoet niet meer aan de kenmerken waarop er een kenteken op afgegeven is. Als dat gedaan zou zijn door er een zwaarder blok in te leggen heb je een probleem. Met tuning valt het visueel niet op, is er fysiek niets veranderd... maar ik twijfel wel... Edit: typo's aangepast
_________________ Johan
|
26 sep 2009 23:29 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Ik meen ergens te hebben gelezen dat een zekere vermogensstijging binnen de Nederlandse regels valt.
Was dat niet ET die dat wist of had uitgezocht?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 sep 2009 12:10 |
|
|
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Helemaal onomstreden is het allemaal niet. Ik hoorde vandaag op de radio een reportage over het volgende gerucht. Het wetsvoorstel is omstreden, maar toch. JW Actueel nieuws 29 september 2009. Let op bij chiptuning van een (zeer) zuinige auto Het motorvermogen van een auto kan tegenwoordig moeiteloos worden opgevoerd door middel van chiptuning. Het opvoeren van de motor van een auto heeft tot gevolg dat het vermogen en het koppel groter worden. Daarbij zal in veel gevallen ook de CO2-uitstoot toenemen. Volgens het kabinet is het niet de bedoeling dat fiscale voordelen voor de aanschaf en het gebruik van een (zeer) zuinige auto, worden toegepast op auto’s die als gevolg van tunen een hogere CO2-uitstoot hebben dan die waarop de fiscale faciliteit is toegekend. In het onderhavige wetsvoorstel wordt de wetgeving voor de BPM zodanig aangepast dat (na)heffing van BPM mogelijk wordt ingeval als gevolg van het opvoeren van de motor, sprake is van een hogere CO2-uitstoot dan de CO2-uitstoot waarover de BPM is geheven ten tijde van de registratie in het kentekenregister. Door middel van monitoring door de Belastingdienst zal het kabinet de vinger aan de pols houden. De Tweede Kamer behandelt thans een wetsvoorstel waarbij de wetgeving voor de BPM zodanig wordt aangepast dat (na)heffing van BPM mogelijk wordt ingeval als gevolg van het opvoeren van de motor, sprake is van een hogere CO2-uitstoot dan de CO2-uitstoot waarover de BPM is geheven ten tijde van de registratie in het kentekenregister. Door middel van monitoring door de Belastingdienst zal het kabinet de vinger aan de pols houden.
|
01 okt 2009 17:22 |
|
|
dodger
C5club Fan
Geregistreerd: 16 aug 2009 18:33 Berichten: 78 Woonplaats: W-Vlaanderen (België)
Auto: C5 Tourer - 2.0HDi Exclusive
Opties: Detectie pack plus Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11816
Productienummer: 0182
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 35.000
Kleur: Zwart Perla Nera
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Ben momenteel zelf aan het overwegen om enige zaken te laten veranderen aan het motormanagment .... ik hoef niet direct koppel en pk's erbij, maar zou graag het verloop ervan iets vloeiender willen zien verlopen ... momenteel zit er tss 1° en 2° een dipje, motor/turbo(?) valt gelijk te ver terug ...
Dus zou dit kunnen verholpen worden via chiptuning? Nogmaals, hoef enkel maar een vlotter verloop zodanig dat het aangenamer rijden is, monsterscore's qua pk's en Nm hoef ik niet.
_________________ Op en neer - weg en weer - Maar dan veel comfortabeler .....
|
04 nov 2009 14:21 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13892 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Als ge een dodelijk ongeval krijgt, en ze gaan uw auto aanslagen voor een gronding onderzoek,en ze kommer op uit, dan kan het wel zijn dat ge problemen hebt.uw wagen is niet meer gehomologeerd.
|
04 nov 2009 16:07 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
willy4 schreef: Als ge een dodelijk ongeval krijgt, en ze gaan uw auto aanslagen voor een gronding onderzoek,en ze kommer op uit, dan kan het wel zijn dat ge problemen hebt.uw wagen is niet meer gehomologeerd. Dat lijkt me wel sterk. Dan zou elke niet-af-fabriek accessoire problemen kunnen opleveren! Hoger vermogen maakt niet dat de auto onbestuurbaar wordt o.i.d.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
04 nov 2009 17:09 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
België is daarin veel strikter dan NL ... !
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
04 nov 2009 17:10 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Giessenburger schreef: Dat lijkt me wel sterk. Dan zou elke niet-af-fabriek accessoire problemen kunnen opleveren! Hoger vermogen maakt niet dat de auto onbestuurbaar wordt o.i.d.
Maar wel dat de snelheden hoger worden en dus de impact toeneemt... Niet-gehomologiseerde uitvoeringen...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
04 nov 2009 17:14 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Harm van Beek schreef: Giessenburger schreef: Dat lijkt me wel sterk. Dan zou elke niet-af-fabriek accessoire problemen kunnen opleveren! Hoger vermogen maakt niet dat de auto onbestuurbaar wordt o.i.d.
Maar wel dat de snelheden hoger worden en dus de impact toeneemt... Niet-gehomologiseerde uitvoeringen... Dan zou je hooguit (terecht) gestraft moeten worden als je te hard rijdt, niet als je auto harder had gekund...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
04 nov 2009 17:26 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Volgens mij zijn er meer gevolgen, zelfde als je b.v. in D'land een ongeluk veroorzaakt tijdens het winterbanden seizoen en je rijdt op zomersloffen ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
04 nov 2009 17:29 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
ben van plan mijn C5 ook te laten chiptunen. Moet geen probleem zijn voor een 2ltr zonder turbo. Gaat allemaal niet zo drastisch omhoog als een diesel. 19nm erbij en 13pk. Vanaf 1500 rpm bijna 200nm http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/citroen/c5_2000i_143pk.html
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
18 jan 2010 10:31 |
|
|
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
willy4 schreef: Als ge een dodelijk ongeval krijgt, en ze gaan uw auto aanslagen voor een gronding onderzoek,en ze kommer op uit, dan kan het wel zijn dat ge problemen hebt.uw wagen is niet meer gehomologeerd. Het is wel toegelaten dit hier te doen. En volledig wettelijk om er mee rond te rijden, MAAR je moet het aangeven aan de verzekering en ook aan de overheid (aangezien de BIV hier ook afhankelijk is van het aantal kw, en het dus kan zijn dat je moet bijbetalen) Zo is het wel wettelijk, vraag is natuurlijk wie het allemaal doet en wie niet. Het overgrote deel doet het niet.
|
18 jan 2010 10:57 |
|
|
tjob
|
Re: Zip-tuning
Blijft snelheid die je had niet gewoon leidend igv ongeval? Zo'n beetje al onze auto's kunnen tegenwoordig 200 of meer, getuned of niet. Dat het invloed heeft op bepaalde belastingen is wel logisch natuurlijk.
|
18 jan 2010 11:01 |
|
|
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Idd, onder normale omstandigheden zal men nooit echt onderzoeken hoeveel pk er werkelijk aanwezig waren.
|
18 jan 2010 11:24 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Zip-tuning
Ff een K&N luchtfilter besteld. Ik hou jullie op de hoogte als ik m heb. Via Ebay besteld, hier in de winkels vragen ze bijna de helft meer. Wou er eigenlijk een Cyclone3 in laten zetten maar ik heb vanmiddag ff onder de motorkap gekeken (wat is de motorruimte leeg de C5 had van voren best 30cm korter mogen zijn) en volgens mij zal dat niet veel helpen. Vrij kort op elkaar allemaal. Misschien zal het filter wel helpen.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
22 jan 2010 20:52 |
|
|
|