Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Ik weet niet hoe het in andere landen is, maar de 163PK diesel is in NL in minder uitvoeringen geleverd als de 136PK. Als je een exclusive en /of automaat wilde dan moest je maar de 22HDI of 30HDI nemen. De HDI 160 was er als tendance, ligne business & collection business , allemaal mooie namen voor een gemiddeld uitgeruste C5.
In de tijd van de 136PK versie was deze restrictie er niet. Die kon je als exclusive krijgen en ook als automaat.
Dus een 163pk met AFIL, massage, navigatie komt nooit uit Nederland.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
12 aug 2015 09:21 |
|
 |
john-b
C5club Fan
Geregistreerd: 19 maart 2007 20:50 Berichten: 52 Woonplaats: Geldrop
Auto: C5 Tourer 2.0 Hdi 165 Exclusive Automaat
Opties: NG4, HiFI, LDWS, stoelverwarming, stoelmassage
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12874
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 129000
Kleur: Gris Haria
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Een reden te meer om ook in de ons omringende landen te kijken. Voldoende aanbod.
_________________ C5 2.0 HDi 165 Tourer Exclusive Aut. 2012, voorheen 3x C5, 4x Xantia, BX en Visa
|
12 aug 2015 21:38 |
|
 |
icebyte
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44 Berichten: 517 Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Voor een diesel, ongeacht het model en type zou ik sowieso in de omringende landen kijken, als je er 1 zoekt met weinig kilometers tenminste. Mijn 206 hdi, en de nieuwe C5 komen beide uit Duitsland. Aanbod is inderdaad groter, alleen wat meer werk om de auto in NL op de weg te krijgen
|
13 aug 2015 08:22 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Bedenk je wel dat bij inruil een geimporteerde auto iets minder waard is. Hoe langer hij in NL is hoe minder relevant het wordt, maar de kms die voor import zijn gemaakt zijn niet gegarandeerd. Bv duitsland kent geen NAP, dus die lage km stand zul je anders moeten aantonen, bv een onderhoudshistorie. En een autohandelaar zal altijd argumenten zoeken om een lagere prijs te bieden. Ik zeg niet dat het een probleem is, maar wees er op voorbereid. Nu het aantal imports oploopt in Nederland zal het wel steeds gebruikelijker worden.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
13 aug 2015 09:41 |
|
 |
john-b
C5club Fan
Geregistreerd: 19 maart 2007 20:50 Berichten: 52 Woonplaats: Geldrop
Auto: C5 Tourer 2.0 Hdi 165 Exclusive Automaat
Opties: NG4, HiFI, LDWS, stoelverwarming, stoelmassage
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12874
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 129000
Kleur: Gris Haria
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Een handelaar zoekt altijd naar argumenten om de inruilprijs te drukken terwijl ze nu zelf ook veel auto's uit Duitsland halen.
Mijn doelstelling is om ook deze auto weer volledig op te rijden. Hij moet toch minimaal 300.000 km kunnen halen. Mijn ph1 tot 298.000 gereden.
_________________ C5 2.0 HDi 165 Tourer Exclusive Aut. 2012, voorheen 3x C5, 4x Xantia, BX en Visa
|
13 aug 2015 21:19 |
|
 |
Balido
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 nov 2014 20:49 Berichten: 22
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 160pK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Na zoeken op mobile.de een witte 2.0 HDI 163 pK BVA6 Tourer gevonden. Wat een fijne motor/schakel combi! Geweldig fijn om mee te "touren".
't Enige wat ze niet heeft is: Xenonverlichting, volleder, panodak, metallic lak en trekhaak.
|
08 okt 2015 19:37 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 okt 2015 20:08 |
|
 |
icebyte
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44 Berichten: 517 Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Er lijken er momenteel veel uit Duitsland naar ons kikkerlandje te komen 
|
08 okt 2015 20:19 |
|
 |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Er staan er ook genoeg. Jammer dat de 163pk een behoorlijk hoge CO2 waarde heeft waardoor de BPM op jong gebruikte C5's weer flink aantikt.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
10 okt 2015 12:47 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Denk bij serieuze interesse ook aan Frankrijk om een auto te zoeken, zie bijvoorbeeld http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... ourer&sp=1. ?voor een lijstje V6 diesels
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
10 okt 2015 15:49 |
|
 |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
misschien een beetje off topic, maar als ik het hier lees is dan een 163pk ook geleverd op wokkels???
Hier in Belgie alleen als Exclusive op HP
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
12 okt 2015 22:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Jazeker, de 163 pk is er ook als wokkelaar ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
12 okt 2015 22:07 |
|
 |
Balido
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 nov 2014 20:49 Berichten: 22
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 160pK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Tis 'm dus geworden! We zweven weer heerlijk met bollen in 't vooronder (en achter nog 'n paar). Bedankt voor 't meedenken.
|
28 okt 2015 11:32 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
28 okt 2015 11:33 |
|
 |
Smultie
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 14 dec 2010 10:29 Berichten: 108
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?
Klein kickje!!
Zit te kijken naar een nieuwe C5-III
Na 6 jaar en 200.000 km tijd om m'n C5-II 2.0HDiF 138pk handbak te vervangen voor wat nieuws.
Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.
Enerzijds bevalt de 138pk me op dit moment prima, anderzijds is de phase 3 automaat een stuk zwaarder en dus langzamer met dezelfde motorisering. De 165pk heeft meer vermogen (27pk) en meer koppel (20Nm), is lichter en zuiniger (op papier).
Wat dat betreft zou je dus zeggen dat de 165pk sowieso de betere optie is, het enige waar ik 'bang' voor ben, is dat het extra vermogen z'n negatieve weerslag heeft op de draaiende delen van de motor/bak.
Iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan, of bruikbare informatie over bovenstaande?
|
27 jan 2017 15:46 |
|
 |
|