Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

2.0 benzine koelproblemen met caravan
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=13786
Pagina 2 van 2

Auteur:  bertil [ 04 sep 2013 00:32 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan

WackoH schreef:
@ allen: Is zo iets makkelijk schoon te maken zonder van alles te verwijderen?


3 kunststof kappen verwijderen, 2 schroeven los zodat de condensor en radiateur iets van elkaar af gedrukt kunnen worden, plaatje karton o.i.d. er tussen houden en de radiator met een compressor en luchtspuit vanuit de motorruimte voorzichtig doorblazen. Desnoods met de tuinslang met water. (dat plaatje karton voorkomt dat de condensor vuil wordt)
Dat had de wegenwacht onderweg kunnen doen en was mijn probleem grotendeels opgelost geweest.

Auteur:  WackoH [ 04 sep 2013 00:38 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan

Dank :-)

Auteur:  exroosje [ 04 sep 2013 09:18 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan

Het is al eerder hier beschreven dat de airco condensor en radiator bij de PH3 zodanig zitten dat ze makkelijk vuil worden (en de condensor hierdoor beschadigt).

Toch denkt ook iedereen hier eerst aan de thermostaat, net als je dealer. Zo gek is het dus niet dat ook de wegenwacht hier eerst naar keek. Pech voor jou dat het wat anders en simpels was, maar aan de kant van de weg kun je niet alles verwachten.


Overigens heb ik in de vakantie in toscane en umbrie best wel veel op "strade bianchi "gereden. Zodanig dat de auto ook bruin had kunnen zijn na de vakantie ipv donkerblauw.... Zo kan dat dus gebeuren.

Auteur:  Harm [ 04 sep 2013 10:54 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan

Bij de cursus Eendologie, tijdens het sleutelen aan de 2CV, kijken we altijd of de oliekoeler wel schoon is.
Ik vraag me nu dus af of er bij onderhoud bij willekeurig welke garage naar wordt gekeken...

Auteur:  bertil [ 04 sep 2013 11:44 ]
Berichttitel:  Re: 2.0 benzine koelproblemen met caravan

Ik verwacht niet dat dit gecontroleerd wordt bij onderhoud. Wat ik wel verwacht van een dealer is dat een klacht serieus genomen wordt en dat er goed gezocht wordt naar een mogelijke oorzaak. In België hebben ze de auto uitgelezen, er mee gereden (solo) en hem warm laten draaien tot de koelventilator in kwam. Dit alles bleek goed. Nadat ik zelf met de garage gebeld had en had aangedrongen beter te zoeken omdat de motor met caravan tegen de berg op toch echt warm liep, hadden ze m.i. toch echt het hele koelsysteem moeten checken. Dat hebben ze niet gedaan. Het verhaal van de thermostaat kwam via de NL dealer die ik telefonisch geraadpleegd had. Die verwachtte natuurlijk dat de rest allemaal grondig geïnspecteerd was. Een thermostaat controleer je pas door hem eerst te demonteren en dat doe je niet effe. Ik kom mezelf er ook wel in die diagnose vinden dus heb de opdracht gegeven om die te vervangen. Als dat vervolgens niet kundig gebeurt en er blijkt heel wat anders aan de hand te zijn.... maar goed. Die Belgische dealer heeft zijn fout erkent en de rekening betaald/gecrediteerd. Ik vraag me alleen wel af wat voor monteur daar loopt. Moet haast een schooljongen zijn geweest die vakantiewerk deed.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/