mijn eerste (grote) probleem
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
het is wel een andere motor dan de vorige V6 voor de accu los te koppelen moet je een bepaalde handeling doen
Vóór het losmaken van de accu
Parkeerrem bedienen. Transmisie in neutraal zetten. Voorkeuzezenders van radio noteren.
Accupool losnemen
Zijruit volledig openen. Contact uitschakelen. Contactsleutel verwijderen en buiten het voertuig bewaren. Bij voertuigen met elektronisch contactslot, de sleutel minstens 3 m verwijderd houden van het voertuig. Wachttijd van ten minste 3 min. aanhouden. Portieren sluiten. Bestuurdersportier met sleutel mechanisch vergrendelen.
Automatische transmissie AL4 Wachttijd van ten minste 12 min. aanhouden.
Minpool van de accu losnemen. Minpool afdekken.
|
16 maart 2017 22:36 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
Ik ben naar de garage gegaan omdat ik niet wist wat er kapot was, het leek als of er iets was los geschoten, maar er kon ook iets gescheurd wezen. En wat moet ik dan bestellen? en welk bestel nr hoort daar bij. daar lijkt de garage dan de ideale instantie voor. De monteur kon er via de onderkant bij, via een bestaand gat in de motor afdekplaat en was rechtsvoor. hij zei dat de slang op de inlaat zat. Intercooler is mogelijk. De distributieriem is vervangen maar ook de Multi riem. en er hoort geen afdek plaat op volgens de monteur. 
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
17 maart 2017 09:42 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
Klopt, er zit geen afdekplaat overheen. Dat zie ik in de DB. Daarin kom ik ook dit plaatje tegen: Bijlage: Intercooler DW17.jpg Kennelijk is de slang tussen de intercooler en de inlaat losgeschoten bij de klem 80. Die slang moet eraf als de multiriem eraf gehaald moet worden. Heb je het met de monteur nog gehad over die olie die je daar gezien had, waarvan ik veronderstel dat die uit de intercooler gekomen is? Daarbij wel even in de gaten houden of de multiriem niet aangetast is door die olie Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 maart 2017 12:44 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
Dank voor het plaatje. ik heb het met de monteur niet over de olie gehad, omdat ik wel dacht dat dat een gevolg was van het probleem.net als de roetfilter melding die ook weg is gebleven. Het was ook geen sloot olie maar een paar druppels. Eigenlijk is mijn eerste grote probleem, maar een kleintje. 
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
17 maart 2017 13:33 |
|
 |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
Frans, weet jij nog hoeveel euro je kwijt was aan de DB-wissel etc. ? Ik zal er ook een keer aan moeten geloven. Jij hebt trouwens toch een 2.7 Hdif neem ik, gezien het bouwjaar, aan?
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
17 maart 2017 13:59 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
Hdif, geen idee. Maar ik was afgesproken 1000 euro kwijt. het riemetje tussen de brandstofpomp en de motor heb ik op de rekening niet terug kunnen vinden. 
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
17 maart 2017 17:02 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
Je hebt in de V6 HDi maar 2 smaken, de 2.7 of 3.0 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
17 maart 2017 17:04 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 mijn eerste (grote) probleem
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
17 maart 2017 17:20 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: mijn eerste (grote) probleem
kun je meer gegevens geven , welk type en motor en jaartal?
|
17 maart 2017 17:38 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1025 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 mijn eerste (grote) probleem
Ja dat kan ik. echter is dit onderdeel alleen van toepassing op Nissan micra k10 met stuurbekrachtging en die zijn in NL en dld bijna niet geleverd (was optie.)Dus de kans op vinden is ook heel klein. In Azië heet ie marche en ook die taal spreek ik niet. Is er iemand die Russische leest en schrijft en hem wil bestellen voor mij?. http://baza.drom.ru/vladivostok/sell_sp ... 38409.html" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
17 maart 2017 18:05 |
|
 |
|