Re: Nieuw + misschien wel een C5 als volgende wagen
Beste, ...
Na een aantal dagen vrij intensief dit forum doorkruist te hebben kan ik volgende belangrijke info voor mezelf al even opsommen.
Eerst de puntjes waarvan ik het spijtig vind dat Citroën dit niet meer aanbiedt, maar wel degelijk heeft aangeboden.
- De mooiste kleur (vert suroit) is niet meer te krijgen
- Indexatie (parkeerstand richting stoeprand) op de buitenspiegels is ook spijtig genoeg niet meer te krijgen.
Er bestaat wel nog twijfel of dit misschien niet geactiveerd kan worden via Lexia tussenkomst ?
Vervolgens puntjes van kritiek die ik wat vaker ben tegengekomen (dus niet 1 melding door 1 forumlid).
- Rammelende, afneembare trekhaak. Niet onmiddellijk na montage, maar wel meestal na 1 keer gebruikt te hebben en dan
terugklikken. Het is voor mij wel niet 100% duidelijk of dit telkens de afneembare trekhaak uit de accessoirelijst van
Citroën zelf betreft (9427.CY voor de tourer) of dat het hier ging over verschillende types van trekhaken die door de garages
gemonteerd werden ?
- Airco met kuren, na gemiddeld 30-40min blaast de airco op borsthoogte frisse, ijskoude lucht terwijl aan de voeten snikhete
lucht wordt geblazen. Probleem doet zich niet bij iedereen voor en diegenen die het wel hebben krijgen het niet 100%
opgelost = zéér spijtig !!
Wat heb ik niet onmiddellijk terug kunnen vinden ?
- Heeft de Citroën C5 PH3 een warmtewerende (infrarood reflectered) voorruit ? Ik ben veel tegengekomen mbt warmtewerende,
gelaagde zijruiten, versterkte achterruiten op de tourer ... maar expliciet voorruit niet echt.
- Is er ergens de mogelijkheid tot Keyless-entry op deze wagen ? Ik vermoed van niet, ben het nergens tegengekomen, alleen
spijtig want tal van andere merken bieden dit wel aan.
- Gemotoriseerde kofferklep = met de afstandsbediening te bedienen. Ik ben er zeker van dat je de kofferklep kan openen met
de afstandsbediening, maar kan ie ook dicht met de afstandsbediening ?
- Ik ben specifiek in de markt voor de nieuwe 2.2HDI motor maar ... wat zijn de technische specificaties voor dit model nu ?
Ik ben al op de belgische site gaan kijken en ook op de franse .. en ze verschillen dus. Pas op, dit zou misschien wel kunnen
hé, maar ik twijfel eraan ... C5 in frankrijk trekt sneller op en zou dan net iets minder CO² uitstoten ? Ik hoop in ieder geval
dat de cijfers op de franse site kloppen.
Wat stemt mij gunstig ?
Ik ga het dan niet opnieuw hebben over de kwaliteiten van deze wagen die ik reeds kende, maar wat mij nog verder heeft
kunnen verrassen.
- Met de Lexia (indien de bediener ervan tenminste kennis van zaken heeft) kunnen nog tal van opties ofwel gefinetuned worden
of zelfs nog geactiveerd worden.
- Er is 1 iemand die heeft vermeld dat de Citroën een betere rechtuitstabiliteit had vergeleken met een Volvo V70 D5 als er een
caravan achter hing = nice to know.
Conclusie, ... al bij al zéér tevreden C5-forumleden tegengekomen. Ik ben niet echt zodanig negatieve punten tegengekomen
dat de keuze C5 bij mij afspringt ... integedeel. Mochten de paar vraagtekens die ik nog heb verder ingevuld kunnen worden
(met behulp van deze C5-club

) dan denk ik niet dat er mij nog véél in de weg staat om een beslissing te nemen.