Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Verschil Ligne Business - Limited Business?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=5486
Pagina 1 van 2

Auteur:  Frank1977 [ 26 aug 2009 16:12 ]
Berichttitel:  Verschil Ligne Business - Limited Business?

Is er iemand op de hoogte van het verschil tussen een Ligne Business en een Limited Business? Is de Limited Business exclusief voor de leasemarkt?

Auteur:  EvilTwin [ 26 aug 2009 18:57 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

was volgens mij een serie die ze nog over hadden van voor de navi-wissel.

Auteur:  Frank1977 [ 26 aug 2009 19:14 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Navi wissel? Daar ga ik eens op zoeken op het forum.... ;) Het scheelt wel aanzienlijk in prijs, want een 2.2 HDiF Limited Business is goedkoper dan een 2.0 HDiF Ligne Business....Als dat alleen de navi betreft, is het zeker wel een hele slechte navi :roll:

Auteur:  Roman [ 26 aug 2009 20:26 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

hier was onlangs iemand die vertelde dat je enorme kortingen kreeg op voorraad auto;s LB
nog met het "oude" navisysteem..

het is wat je wil, wil je hem vers van de fabriek betaal je meer
ben je tevreden met een stockmodel is dit je kans om hem goedkoper te krijgen...

en als ik mij niet vergis heeft de nieuwe LB nu ook het schitterende leer/stof bekleding...
icm de mayway navi... :smt017

na zoeken het bewuste draadje gevonden...

viewtopic.php?f=53&t=5275&p=194995#p194995

Auteur:  Frank1977 [ 26 aug 2009 20:43 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Ok, dank je wel. Dat er geen piepertjes voor op zitten is niet zo'n punt. Maar hoe goed is die "oude' navigatie? En dual sim lijkt me dan ook weer niet zo handig.

Maar aan de andere kant, er gaat ook prive mee gereden worden, het prijsverschil tussen een Ligne B en Limited B is inderdaad een forse € 5000, wat € 650 netto bijtelling p/j betekend. En wat ook nog eens betekent dat een 2.2 HDiF Limited B, goedkoper is dan een 2.0 HDiF Ligne B. Keuzes, keuzes, moeilijk hoor.

Auteur:  Roman [ 26 aug 2009 20:48 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

als ik de berichten moet geloven is het hele navisysteem van citroen niet degelijk...
maar goed ik ken er verder niks van want ik gebruik het niet... :oops: ;)

Auteur:  Frank1977 [ 26 aug 2009 20:58 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Helemaal niet? Er is nu bij ons een Laguna Estate met Carminat navigatie (Clarion) en dat werkt echt subliem.

En misschien ligt het aan mij, maar vind de uitrustings mogelijkheden onlogisch in elkaar steken. Met een sterkere motor zit je ook automatisch aan een veel hoger uitrustingsniveau vast, 2.2 HDiF comfort gaat bijvoorbeeld niet.

In ieder geval, gaat wat C5 betreft dan de keuze tussen 2.2 HDiF Limited B en de 2.0 HDiF Ligne B.

Auteur:  RonEnzo [ 27 aug 2009 00:21 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Roman schreef:
hier was onlangs iemand die vertelde dat je enorme kortingen kreeg op voorraad auto;s LB
nog met het "oude" navisysteem..

het is wat je wil, wil je hem vers van de fabriek betaal je meer
ben je tevreden met een stockmodel is dit je kans om hem goedkoper te krijgen...

en als ik mij niet vergis heeft de nieuwe LB nu ook het schitterende leer/stof bekleding...
icm de mayway navi...
:smt017

na zoeken het bewuste draadje gevonden...

viewtopic.php?f=53&t=5275&p=194995#p194995



NIeuwe LB (2009) heeft idd half leer en een myway, 17 inch LM, parkeer sensors voor :)

Auteur:  EvilTwin [ 27 aug 2009 09:55 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Roman schreef:
als ik de berichten moet geloven is het hele navisysteem van citroen niet degelijk...


d'r is echt niks mis met de "oude" RT4, is gewoon een goeie Navi: Hard Disk, voice command, dual SIM.

De nieuwe Myway is tov de RT4 een flinke stap terug (zie je ook aan de lagere prijs)
Betaal je extra dan krijg je de NG4, da's echt een mooie unit, maar die is er dus alleen op de Exclusive.
Het enige voordeel van die nieuwere versies is standaard BlueTooth.

Citaat:
En misschien ligt het aan mij, maar vind de uitrustings mogelijkheden onlogisch in elkaar steken. Met een sterkere motor zit je ook automatisch aan een veel hoger uitrustingsniveau vast, 2.2 HDiF comfort gaat bijvoorbeeld niet.


Zo is het bij Citroën vrij gebruikelijk, vroeger waren er nog wel eens "kale" dikke versies, maar nu zelden. Daarbij levert Cit-NL niet alles wat Cit-FR aanbiedt. Aan aantal opties is er alleen icm het hoogste uitrustingsniveau (Xenon bijv.) De dure versies zijn de beste deals.

Dat heeft ook te maken met de BPM, die zaken extra duur maakt en de slurptaks.

Auteur:  Henk2304 [ 27 aug 2009 15:24 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Er wordt heel verschillend gedacht over de kwaliteit van MyWay. Het is maar net waar je je navi voor nodig hebt. Voor de zakelijke rijder die 10 keer per dag een adres moet invoeren is MyWay niet zo handig (maar volgende mij ook de NG4 niet, want ook geen aanraakscherm), maar mij bevalt de MyWay uitstekend. Je moet wel bedingen dat je de nieuwste kaart (2009/2010) krijgt. Wij hebben nu een 2008/2009 versie maar de dealer heeft toegezegd die om te wisselen :smt038 .

Auteur:  Frank1977 [ 27 aug 2009 16:33 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Hoe werkt dat dual sim precies? Ik ken een vergelijkbaar systeem uit Alfa Romeo (connect Nav+) en dat was nou niet joepie.....

En over de opties mogelijkheden, gewoon jammer dat we nu geen xenon erbij kunnen bestellen....

Auteur:  cruisin [ 27 aug 2009 17:16 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Frank1977 schreef:
Hoe werkt dat dual sim precies? Ik ken een vergelijkbaar systeem uit Alfa Romeo (connect Nav+) en dat was nou niet joepie.....

En over de opties mogelijkheden, gewoon jammer dat we nu geen xenon erbij kunnen bestellen....


Dual sim werkt als volgt (los van Citroën of auto's zelfs) :
Je hebt 2 sim kaarten , gekoppeld aan hetzelfde 06 nummer. Er kan er maar steeds één actief zijn. Dus evt. ook twee aparte telefoons (wie wil dát nou , maar er zijn scenarios te bedenken).

Dat betekent dat als je in je auto gaat zitten en de "autotelefoon" (simkaart in de Citroen simkaarrthouder)wilt gebruiken , dat je je gsm/pda moet uitschakelen (of iig het telefoongedeelte : vliegtuigmodus kan ook). De 2e sim werkt daarnaast alleen met sim-adresboek. Je moet dit dan zelf "in sync" houden. De meeste pda's slaan hun contactpersonen niet meer op de simkaart op waardoor je dus een hoop uitzoekwerk kunt hebben om je contactpersonen ook in de auto tot je beschikking te hebben. Je zult tevens een "dual sim" moeten aanvragen bij je mobiele provider , meestal krijg je dan 2 nieuwe sim-kaarten als vervanging voor je huidige die je opnieuw moet activeren en waarop je evt. je contactpersonen opnieuw moet kopiëren. Kost bij Vodafone geloof ik 30 euro.

Voordeel van Bluetooth : 1 telefoon, 1 adresboek, geen aan/uitschakelen. Simpelweg instappen en de verbinding met je telefoon wordt gelegd.
Nadeel Bluetooth : sychronisatie is soms een nachtmerrie doordat er nog steeds geen échte Bluetooth standaard is en lang niet alle autos naadloos synchroniseren met alle modellen gsm/pda. Ik weet van Volvo bijv. dat ze hardnekkige problemen met HTC hebben. Ander nadeel : eerste installatie/sync kan soms frustrerend lastig zijn met codes enz. Bijkomend : altijd Bluetooth op je PDA aan hebben staan gaat ten koste van je batterijvermogen en daarnaast vormt het een mogelijk beveiligingsrisico voor de leek.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Auteur:  Frank1977 [ 27 aug 2009 18:05 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Thnx, zoals ik al vreesde, dus een omslachtig geheel. Bij de Alfa was het ook telefoon uit zetten, anders raakte het hele boeltje in paniek.

Beter dan nog een Parrot erin :roll: :lol: (zegt hij lachend, maar misschien is dat echt nog wel een optie?)

Auteur:  Roman [ 27 aug 2009 18:09 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

forumlid snail vond de navi van de renooit ook beter...
dat poste hij ergens...

maar ik heb een vriend met een vectra en die klaagt ook steen en been over de happerende ingebouwde navi...

Auteur:  Frank1977 [ 27 aug 2009 19:44 ]
Berichttitel:  Re: Verschil Ligne Business - Limited Business?

Roman schreef:
forumlid snail vond de navi van de renooit ook beter...
dat poste hij ergens...

...


Sja, ik weet niet wat beter is, ken immers de systemen in de C5 nog niet. Weet alleen dat ik het systeem in de Laguna prima vind functioneren en misschien vind ik dat van de MyWay en RT4 ook wel.

Overigens, zaterdagochtend een proefrit in een 2.0 HDiF Ligne Business.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/