Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
 1.8, 2.0 of toch een V6 ? 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Vreemd. Bij de mijne zit de vulopening ook in de, of onder de onderplaat van de kofferbak.
Hoewel de plek inderdaad niet erg handig is zijn er verder geen problemen.
( Behalve dat alle adBlue tanks en injectoren gevoelig zijn voor de kwaliteit van de adBlue en zonder additieven vatbaar zijn voor kristalvorming)
Maar het systeem is m.i een goede vinding om de Nox uitstoot aanzienlijk te verminderen.


17 aug 2022 21:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Uiteraard, hele goeie ontwikkeling die SCR kats. Op die manier wordt de NOx duidelijk gereduceerd, zonder dat er problemen met de motor ontstaan zoals dat met EGR's wel het geval was.

Maar in de eerste periode na de introductie daarvan, was nog niet altijd alles goed voor elkaar.
Zoals over dat vullen op die plek, daarover had ik eerder nogal wat negatieve opmerkingen gelezen, vandaar...
En er zijn serieuze problemen geweest met dat tankje, de enige manier om dat op te lossen was vervangen daarvan. En zelfs dan, zo is dat uitvoerig op CiFo te lezen.

Om die reden zou ik zo'n HDi dan ook niet in algemene termen willen aanbevelen.
Maar er zijn uiteraard ook heel tevreden bezitters, zoals jij :smt203

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 aug 2022 22:23
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2019 10:58
Berichten: 110
Woonplaats: Rumst, België
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 201000
Kleur: grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
hadden de vroegere 2.0 HDI ook geen additief?

Een paar jaar geleden, was ik met de C5 PH3 2.0 HDI 136pk van 2011 in de Provence en moest hij binnen voor het bijvullen van het addititief. Dat was toen de eerste keer in 7 jaar tijd.

Ik kreeg zelfs een melding dat ik niet ver mee mocht rijden.

_________________
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden

2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020


18 aug 2022 11:56
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Alle FaP (roetfilter) van PSA hebben een additief orig om de resten (as) te verbranden bij regeneratie.
Later is er een systeem bijgekomen dat de NoX uitstoot verminderd. Daarbij wordt er Adblue in het uitlaatsysteem ingespoten.


18 aug 2022 12:30
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37
Berichten: 632
Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Gisteren terug gekomen van 2 weken Italië,
3600 probleemloze km's, dan vraag je je daarna ook weer af waarom je eigenlijk een andere c5 zou willen....

Maar dan zie je een tourer onderweg, met pack integral en roept er een stem van binnen ook weer hebbe, hebbe, hebbe.

Dus we kijken gewoon op het gemak wat er evt langskomt, al hoeft het niet perse.

Wel op vakantie de rekensom gemaakt dat een diesel financieel gezien eigenlijk niet handig is, daar maak ik veel te weinig km's voor.

Dus een 2.0 is nog steeds de beste optie, wellicht dat het niet perse een automaat hoeft te zijn (gezien de verhalen over de al4 in de zware tourer.

In welke jaren is het pack integral (met het criollo? leer) geleverd?

_________________
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


05 sep 2022 16:08
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Zolang de 2.0 in het gamma was kon je ook upgraden naar pack integral ….
Vind eerst maar eens een fatsoenlijke 2.0 , als die dan ook nog integral moet hebben wordt het mi een flinke zoektocht;-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


05 sep 2022 16:12
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50
Berichten: 934
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Pack integral is in ieder geval van het begin (2008) tot 2013 geleverd maar misschien nog wel later ook. Was op iedere motorisering een optie pakket, maar alleen wanneer je voor de “exclusive” uitrusting koos. Niet leverbaar op andere uitvoeringen dus.

Ik vermoed dat in het begin veel demomodellen met pack integral waren uitgerust. Die van forumlid exroosje bijvoorbeeld was een demo van Citroën Amsterdam. Ik heb niet kunnen terugvinden dat beide uitvoeringen met pack integral die ik reed/rij ooit demomodel zijn geweest. Die was exroosje was een thp, mijn vorige C5 ook (bj 2010 uit Dld) en m’n huidige is een 2.0hdi, bj 2013 uit Frankrijk.

We zoeken graag met je mee hier op t forum, maar een 2.0 benzine begint een aardige speld in de hooiberg te worden, in exclusive uitvoering zijn ze nog “exclusiever” en precies zo eentje ook nog met pack integral is uhm… een heeeeele bijzondere speld in de hooiberg…

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


05 sep 2022 17:17
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37
Berichten: 632
Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Niets is onmogelijk zullen we maar denken.

En heb de tijd, het hoeft niet 123.

Ik zie het pack integral op duitsers regelmatig, maar helaas zijn dat eigenlijk allemaal diesels en meestal dan de 2.2 of v6.

Voor een diesel betaal ik meer als100 euro per maand meer aan wb, dat is wel erg gortig.

_________________
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


05 sep 2022 21:23
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37
Berichten: 632
Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
En laat er dan nu ineens een tourer, 2.0 uit 2008 op mobile staan, met pack integral en 140000km.

Helaas alleen een zwarte en dat is eigenlijk verre van mijn eerste keus.

Toch telefonisch wat info opgevraagd, maar nog veel onduidelijkheid vwb onderhoudshistorie.

_________________
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


09 sep 2022 11:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Zwart, hm, nee, da's niet mooi te houden


09 sep 2022 12:03
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37
Berichten: 632
Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Heb nu ook een zo goed als zwarte break en er valt niet tegen te poetsen idd :lol:

Dat en het feit dat het zo bloedheet is in de zomer, maakt eigenlijk dat ik geen zwarte auto meer wil.

Donkerblauw, rood of een witte vind ik ook wel erg mooi, maar ook dat is nogal besmettelijk :P

_________________
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


09 sep 2022 12:26
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50
Berichten: 934
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Ze bestaan dus wel, dat geeft de burger moed!

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


09 sep 2022 12:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Of gewoon in de plastidip :smt190


09 sep 2022 12:34
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Dat heet in de zomer heb je airco voor , da’s m.i geen issue …
Verder blijf je idd wel poetsen en zie je elke kras , daarentegen heb je wel altijd eer van het poetswerk, voor hoe kort dat ook maar is :mrgreen:

Ik had nog geprobeerd geen zwarte te kiezen maar mijn betere helft stond erop dat het zwart werd ( auto poetsen doet ze niet ! ) … pfffff :lol:

Rood heeft andere issues , wit is ook eeuwig “ vies “ , weinig beter dan een zwarte …

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


09 sep 2022 15:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Ik vond de zwarte lak van de ph3 erg kwetsbaar.
Veel swirls in de lak en de motorkap had erg veel last van steenslag.


09 sep 2022 16:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.