Dag mede-C5-genieters! Mijn C5 III Tourer maakt sinds een paar dagen een ratelend geluid bij te sturen, met name als t stuur bijna volledig rond gedraaid is. Diagnose? En daarbij: te herstellen door mijzelf of door garage? Dure reparatie? Dank! Groet van Guus
Eerst zoals WIlly aangeeft eens goed diagnose stellen. Daarna kun je pas iets zinnigs zeggen over een eventuele reparatie of vervanging van onderdelen met de bijbehorende prijs.
Bij ratelende geluiden bij max stuur uitslag ook eens even kijken of de wielkastbekleding overal nog wel netjes vast zit.. (enkel hoorbaar bij bewegend voertuig uiteraard)
Dat is in elk geval alvast 1 ding watje dan kan afstrepen..
Als ie dat rateltje maakt bij stilstand dan kan je zelf nog even de vloeistof nivo,s bekijken.. maar van af daar zou ik den garagist raadplegen.
Zweef...
_________________ C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk... De teller staat inmiddels op : 18
01 dec 2021 16:25
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Ik weet van Ford auto’s dat ratelen bij maximale uitslag normaal is. De mijne wil het trouwens ook wel eens doen (c5 III met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging) Ik zou me er in eerste instantie niet te veel zorgen over maken….
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum