Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=21570
Pagina 1 van 1

Auteur:  elvis [ 26 feb 2020 18:52 ]
Berichttitel:  wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

beste mensen,

Ik zoek een vervanger voor mijn 2.0 Hdi, ik wil er een kopen met weinig km en er een LPG G3 in laten bouwen. welke type zal ik nemen wat raden jullie mij aan een 2.0 of een 1.6

Auteur:  Menno [ 26 feb 2020 19:15 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Een thp op lpg ? ( kan dat ? ) Zou altijd de veel betrouwbaardere 2.0 kiezen.

Auteur:  boes [ 26 feb 2020 20:07 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Gewoon weer een hdi'tje natuurlijk ;)

Auteur:  JW-C5 [ 26 feb 2020 20:12 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Bedenk daarbij dat een 2.0 al minimaal 10 jaar oud is.

Een THP op LPG schijnt mogelijk te zijn. Maar dat is dan een mix-gebruik, hij zal dan óók benzine gebruiken.
En waar vind je een goeie THP?
Ik neem daarbij aan dat je dit draadje kent....

Groet,
JW

Auteur:  elvis [ 27 feb 2020 01:30 ]
Berichttitel:  wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Boes ff geen diesel meer ik vind het geweldige motoren maar het gezeik uit Den Haag ben ik meermaals zat.
Ik kom vaak in Antwerpen ,mag je ook al niet in.
Dus vandaar dat ik ga kijken naar een 2.0 benzine met weinig km en dan een lpg g3 laat inbouwen. Ik heb het draadje gelezen over de 1.6 thp motoren ,daar ben ik van genezen. We houden het maar op de oude techniek die zich heeft bewezen. Ik zal mijn dieseltje wel missen heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Bedankt voor de info. Ze heeft op het ogenblik 522000 km gereden.

Auteur:  GW-tje [ 27 feb 2020 12:19 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Een EW10A van na september 2004 is een prima motor en draait evenals de oudere EW10J4 erg goed op LPG. Ga voor een goede installatie. Ik heb een Eurogas en ben daar zeer tevreden mee. Never nooit 1 LPG gerelateerd probleem gehad. Garage René in Breezand is ook een echte specialist met LPG en Citroën. Ik zou bij hem eens een prijs informeren. Ik dacht dat hij veel BRC monteert.

Auteur:  Ries [ 27 feb 2020 12:33 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Ik rij LPG met een 2.0 liter motor.

Na genoeg geen problemen. Wel is het van belang dat je onderhoud aan je LPG installatie blijft doen. Zoals het vervangen van van het LPG filter.

Het verbruik van LPG met een redelijk pittige rijstijl is zomers 1 op 9,5, 's winters 1 op 9.
Er kan een 77 liter tank ingebouwd op de plek van het reservewiel zonder dat de vloer omhoog komt., netto blijft daar bij mij 52 liter van over.

Wel is het overwegen om hulpveren te monteren. Ik rijd vrijwel nooit met een aanhanger, maar ook met twee fietsen achterop zit je al snel tegen de rubbers aan bij drempels.

Auteur:  JW-C5 [ 27 feb 2020 12:49 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Er zijn ook C5's op LPG te koop, zie onder andere HIER

De twee daar genoemde Tourers zijn uitgerust met HA3+ , geen last dus van te ver doorzakken van de achterkant.

Groet,
JW

Auteur:  Ries [ 27 feb 2020 16:16 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Ik heb inderdaad wokkels

Auteur:  H_H [ 27 feb 2020 18:13 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik nemen een 2.0 of een 1.6

Ik zou, en dat mag vreemd klinken van een Tourer rijder, toch eerst op jacht gaan naar een Ph2 break met mooie km stand en evt. reeds ingebouwde of zelf in te laten bouwen LPG.
De ruimte en het zitcomfort van de PH 1 en 2 vind ik echt veel hoger dan van de Ph 3 tourer. Qua vering is hij dan weer fijner maar dat komt misschien omdat ik de meest geavanceerde HP heb uit het Ph3 gamma...

En de cockpit en wat modernere features zijn ook een plus t.o.v de Ph1 (Ph2 weet ik niet, die heb ik over geslagen ;) )

Dieselrijden ga je wel missen weet ik nog wel van toen ik overstapte van de soepele HDi 110pk automaat naar de toch iets rauwere 3.0 V6 automaat. Maar eigenlijk is dat niet te vergelijken. En helemaal niet mijn ervaring met de overstap van diesel Xantia naar LPG Xantia T1. Die was echt rauw en moest bovendien elke 10.000 een kleppen stelling hebben. Dat is bij de C5 gelukkig niet aan de orde.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/