C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7261 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Je weet wel dat een tourer qua binnenruimte geen vergelijking is met een ph1/2 break? Ik bedoel, als je een c4gp gewend bent zoek je volgens mij ook ruimte...
|
13 okt 2019 22:14 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Tourer is vereist vanwege de rolstoel van mijn dochter, die is niet extreem groot maar past niet in een sedan kofferbak.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
13 okt 2019 22:17 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Ik zie dat je c4 uit 2010 komt. Nou vraag ik mij af tot welk jaar de c5, 2 liter geleverd is.
|
13 okt 2019 22:57 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7261 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
@jbstolk: ik heb hier dezelfde uitdaging, daarom rij ik een ph2 en zal er nooit een ph3 komen. Heb je al gepast?
|
13 okt 2019 23:13 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
@zeevijver volgens mij 2008-9, maar dat zegt mij niet alles. Deze auto was de jongste voor mij bij aanschaf maar bevalt ook het minste.
@c5jan Een hele poos geleden en toen paste het wel, maar proefrit staat zeker op de planning, is het niet in een 2.0 danwel in een 1.6, gewoon voor hetgevoel.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
13 okt 2019 23:19 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
In de prijslijst van april 2009 staat nog gewoon de 2 liter, de 1.6 THP is er dan nog niet. In januari 2010 komen beide voor, met de 1.6 THP als handbak en de 2 liter als automaat. Pas in maart 2010 is de 2 liter verdwenen uit de prijslijst, dan is ook de THP als automaat leverbaar.
De V6 benzine komt in januari 2010 al niet meer voor op de prijslijst.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 okt 2019 00:47 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
c5jan schreef: Je weet wel dat een tourer qua binnenruimte geen vergelijking is met een ph1/2 break? Ik bedoel, als je een c4gp gewend bent zoek je volgens mij ook ruimte... Vandaag een C5 Tourer bekeken en helaas past de rolstoel daar niet in, het scheelt net een paar CM in de hoogte maar dat wordt hem dus niet Naja wordt de keuze wel wat overzichtelijker, nu nog even zeker weten dat het in de C5 Break geen probleem is.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
19 okt 2019 17:18 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Kapitein Rob schreef: garfield schreef: Ik ga even tegen de stroom in roeien Ik roei even mee. Ik ben ook een tevreden gebruiker van een 2-liter (Ph 2) in combinatie met de AL4. Gekocht met 198.000 op de teller, na 20.000km moesten de solenoïden /klepjes vervangen worden. Sindsdien geen problemen (nu 340.000km) en een voor mij prettige combinatie. Moet er wel bij zeggen dat het mijn eerste automaat in 43 jaar autoleven is, dus geen langdurige vergelijkingservaring. Ik heb recent in een Audi A5 cabrio automaat van een kennis gereden, die 7-traps automaat is wel superieur aan de AL4 (maar ook geen reëele vergelijking). Maar de enige die kan zeggen of die AL4 voor jou 'goed' is ben je zelf . Succes met de zoektocht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook sinds een dik jaar na ruim 15 jaar Citroën een zeer tevreden Audi rijder ben met 7 traps dsg. Een top automaat waar Citroën echt het nakijken heeft. Dit kun je echt niet vergelijken met een AL4. Ik kan vandaag de dag maar 1 advies geven: laat de AL4 staan!
|
20 okt 2019 00:58 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Dank voor de aanvulling, eisen/wensen lijsten wordt wel steeds duidelijker zo.
Voorkeur Lpg, en anders benzine Geen automaat Voorkeur trekhaak (en anders zelf plaatsen) Geen lederen interieur (eis van de vrouw haha) 2.0, 1.8 is net iets te tam Uiterlijk geen licht grijs of licht blauw (dat hebben we al gehad) Km stand onder of dichtbij de 200.000 PDC voor en achter En sowieso fase 2. Staat van onderhoud is natuurlijk iets wat bij elke C5 individueel bekeken moet worden.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
20 okt 2019 11:48 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Begrijp ik hieruit dat de "klepopening" voor jouw doel groot genoeg is bij de PH1/2? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 okt 2019 14:18 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Ik ga ervanuit van wel, mijn vrouw gaat morgen/overmorgen bij een C5 Break hier in de buurt testen (staat een P1 Diesel met 340000 kom, niet wat ik zoek maar passen kan altijd he). Dan werk ik die andere thread ook bij. Ondertussen zoek ik verder, vrijdag ben ik vrij en wil ik even her en der gaan kijken.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
20 okt 2019 15:16 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7261 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Overweeg je die te kopen? Of alleen voor de maten?
|
20 okt 2019 21:54 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Alleen kijken, is de dichtsbijzijnde C5 break P1 of P2. Hoop vrijdag of zaterdag 2 C5’en te bekijken regio Dordrecht.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
20 okt 2019 21:55 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
En dat zijn dan PH2's, naar ik denk/verwacht? Als die je wat lijken, wat doe je dan? Laat je die keuren, of op z'n minst beoordelen door een deskundige?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 okt 2019 22:48 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Yes 2.0 16v Ph2's Ik neem iemand mee, een voor de emotie en de ander voor de rationaliteit en kennis. Keuring zie ik weinig heil in, ik kijk toch bij auto's in de prijsklasse tot €5000. Garantie is daar toch vaak al beperkt tot motor en bak. En juist die dingen zijn vaak in de keuring ook lastig cq moment opname. Ik houd ook altijd rekening met wat acherstallig onderhoud in deze klasse, en eigenlijk heb ik alle autos tot nu toe gekocht met wat schade of bepaalde onderhoudszaken die de auto zoveel goedkoper maakten dat het zelf repararen zoveel voordeel opleverde dat dat voor mij nuttig was. Vorige C5 met olielekkage, herstel was 250 euro, die C5 was na herstel zo'n 750 euro goedkoper dan soortgelijke. Huidige C4 GP had nogal wat cosmetische schade, waardoor de prijs na herstel (achterlichten, spatbord, spuitwerkvoorbumper) alsnog zo'n 800-900 goedkoper was dan zijn soortgenoten. De Xsara Break was zelfs een schade auto die door mijn schoonvader gespoten is en door mij voorzien van nieuwe versnellingsbak. Indien zin ben ik niet zo bang voor een technische uitdaging, de huidige C4 GP bevalt gewoon niet qua auto. Ondanks dat je hoger zit vind ik de zit niet fijn op lange afstand, de motorisering bevalt niet, de hoogte is niet handig voor mijn dochter met in/uit de auto komen (de praktijk blijkt toch anders dan het test voor aanschaf). We hebben de C4 GP goed uitgeprobeerd maar na 1,5 jaar rijden is het gewoon niet onze auto, technisch eigenlijk niets geks (behalve het bekende olie verbuik van de VTI). En als gevoel er dan bij komt vind ik de C5 mooier en mis ik de vering toch meer als gedacht
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
20 okt 2019 23:28 |
|
|
|