Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

inruilprijzen
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=17548
Pagina 1 van 2

Auteur:  Sugar [ 22 maart 2016 16:11 ]
Berichttitel:  inruilprijzen

Vandaag een taxatie laten doen voor mijn C5 Tourer Exclusive 140pk diesel uit 2011 met 135.000 op de teller. Wijkopenauto's.nl bood EUR 9.000.... Het lijkt mij aan de lage kant (ahum) en ik zal er wel niet op ingaan. Of vergis ik me enorm en is het een goed bod? Dat zou betekenen dat ik er in nog geen 3 jaar meer dan EUR 15.000 afgereden heb.

Auteur:  Menno [ 22 maart 2016 16:18 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Van dit soort instanties krijg je nooit " top dollar " , sterker nog, als je er wel op ingaat ga je dat bod ook niet ontvangen ;)

Auteur:  Sugar [ 22 maart 2016 16:27 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Nee, het was geen online bod op basis van kenteken. De auto is een uur lang echt bekeken en bereden. Dat gebeurde heus serieus en ook de keurmeester leek me een correcte vent. Ze zetten de auto uit in hun netwerk van handelaren en ze kijken na 10 minuten wat het hoogste en laagste bod is. Laagste was 8.600, hoogste 9.100. Daar baseren zij dan weer hun eigen bod op, maar nooit hoger dan wat een handelaar heeft geboden. Ik had ook geen top-dollar verwacht, maar dit viel me wel tegen. Onderweg naar huis leek het wel of de Dame zich beledigd voelde, of lag dat aan mij....? :smt017

Auteur:  Menno [ 22 maart 2016 16:34 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

En terecht :lol: ;)

Auteur:  Ccinq [ 22 maart 2016 18:49 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Waarom verkopen? Nog bijna nieuw en net ingereden.

Auteur:  Biedzjee [ 22 maart 2016 18:53 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Als je dat vergelijkt met de koerslijsten van ANWB of BOVAG dan zul je constateren dat die toch wel in de ordegrootte ligt van het bod wat je gekregen hebt. Inruil is erg bedroevend vind ik.

Auteur:  EW [ 22 maart 2016 18:59 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Het is gewoon een zware diesel.

Dus niet gauw interessant voor particulieren.

Auteur:  Ccinq [ 22 maart 2016 19:13 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

In Nederland.

Auteur:  trance [ 22 maart 2016 20:26 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Ik kijk altijd wat een paar Citroën dealers voor een vergelijkbare auto vragen zonder KK en trek daar 3000 tot 3500 euro af dan heb je een globale inruilprijs. Meestal zit ik er dan niet ver naast.

Auteur:  trance [ 22 maart 2016 20:32 ]
Berichttitel:  inruilprijzen

Sugar schreef:
Dat zou betekenen dat ik er in nog geen 3 jaar meer dan EUR 15.000 afgereden heb.


Deze auto is toch al 5 jaar oud, ook al zou er 31 december 2011 op het kenteken staan en het is al het volle jaar 2016 voor degene die hem inruild. De autohandelaars rekenen nu eenmaal anders dan de bezitters.

Auteur:  Sugar [ 22 maart 2016 20:41 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Ja, Trance. Zo had ik ook gerekend. 3.000-3.500 minder dan wat dealers nu voor een vergelijkbare vragen. Zou een dealer mijn auto voor 9.000+3.500=12.500 te koop zetten, dan verwacht ik dat ie niet lang op serieuze aandacht hoeft te wachten. Ik zie minder bedeelde C5's bij dealers te koop staan voor 14.000-15.000...
Particulieren hebben hun oudere Ligne Business voor tegen de 11.000 te koop staan. Eens kijken welke particulier op mijn voiture afkomt en tegen welke prijs.

Auteur:  trance [ 23 maart 2016 11:01 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Tja het zit de autohandel nu niet mee en er staan veel soort gelijke voertuigen te koop en dat drukt de prijs.

Auteur:  Edwin28 [ 23 maart 2016 21:01 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Er staan complete 163pk versies uit 2011 met ca 150k km bij autobedrijven al maanden te koop voor bedragen tussen de 11.000 en 12.000 euro, die dus ook al geen nieuwe eigenaar vinden. Hoe vervelend ook, maar met die wetenschap lijkt het dat je als particulier met een 140pk versie "in je handen mag knijpen" als je 10.000 kunt krijgen, laat staan wanneer je een opkoper langs krijgt....
Jaarlijkse afschrijving van auto's bedraagt gemiddeld zo'n 20% van de boekwaarde. Populaire occasions schrijven iets minder snel af (tussen de 15 en 20%), incourante (waartoe de C5 nou eenmaal ook behoort 20 tot 25%) meer, bij diesel uitgaande van ca 30.000 a 40.000km p.j., benzine 20.000 tot 25.000km. Ach, aan de andere kant: maar goed ook dat niet iedereen een C5 wil. Dan ben je in ieder geval geen eenheidsworst... :D

Auteur:  morjos [ 24 maart 2016 12:31 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Tja, en Citroen is nu eenmaal niet zo waardevast als een BMW of Mercedes. Idem dito voor Peugeot of Renault.

Hoe dit komt weet ik ook niet; zou m.i. juist andersom moeten zijn .. :citrofiel

Auteur:  Menno [ 24 maart 2016 12:43 ]
Berichttitel:  Re: inruilprijzen

Dat valt qua percentage allemaal wel mee ;)
Zo'n premium zeepkist is in aanschaf ook prijziger ... , allemaal om het even
Een D-segment auto schrijft gewoon vlot af, particulieren zien liever een kleinere auto voor de deur staan :mrgreen:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/