Ik de kabel van de motorkapvergrendeling laten vervangen. Kosten circa 300 euro voor de arbeidsuren, kabeltje ca. 30 euro. Is het daadwerkelijk zo problematisch om dit kabeltje te vervangen dat de montagetijd zo veel tijd vergt ? De monteur is hier trouwens bijna een dag mee bezig geweest maar alle uren zijn niet berekend.
Ben je bij een Citroën-dealer geweest? Die hanteren vaste tijden voor hun reparaties. Ben je bij een ander geweest? Tja..... Het blijft schandalig, zoiets moet héél veel sneller/goedkoper kunnen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Welk kabeltje bedoel je? Die onder de motorkap om de kap open te maken of die aan de binnenkant? Ik heb laatst die van de motorkap laten vervangen en dat was maar 50,- ofzo (inclusief het kabeltje). Die aan de binnenkant (bij je voeten) is een stuk meer werk.
07 aug 2015 09:51
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Het ging hier om de kabel die verbonden is met het hendeltje links onder in de voetenruimte. Het vergrendelingsmechanisme zelf heb ik ca. 1,5 jaar geleden laten vervangen. Ben zeer tevreden met mijn C5 na 100.000 km maar ik heb nog bij geen enkele auto meegemaakt waarbij ik deze kabel moest laten vervangen, laat staan het vergrendelingsmechanisme. De reparatie is overigens door een Citroen dealer uitgevoerd die de wagen ook in onderhoud heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum