Auteur |
Bericht |
anton68
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 jan 2015 11:44 Berichten: 3
Auto: op zoek
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Beste mensen, As weekend heb ik de beschikking over een C5 2.2 HdiF. Service van de dealer om mij te overtuigen van deze auto. Ik heb hier al eerder even in gereden, moet zeggen qua comfort onovertroffen. Twijfel sloeg wel toe mbt het verbruik. Wij scoorden met echt voorzichtig rijden met acht nemen van de max snelheden 1.14.5 Dit kenbaar gemaakt bij de dealer en deze geeft aan dat 1.16 toch wel haalbaar moet zijn. Vandaar ook dat ik as weekend 3 dagen de auto mag uittesten. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? ik las bijv. de koppeling. Ik hoor graag en laat mezelf graag overtuigen Met vriendelijke groet, Anton.
|
13 jan 2015 11:28 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Bij een automaat is 1 op 14/15 idd wel zo'n beetje het beste wat haalbaar is, handbak zou met beleid beter moeten kunnen scoren ... Veel plezier, fijne motor voor in de C5-3.
Verder gewoon de standaard " kwaaltjes " , airco lekkage/condensor , raammechanisme , en indien HP veerpoten lekkage. Koppeling is meer een issue bij de 2.0 136 dacht ik.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
13 jan 2015 11:30 |
|
 |
T hijs
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04 Berichten: 347 Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
De koppeling van de 2.2HDiF is ook niet zo bijzonder sterk hoor, wellicht dat het minder een probleem is in de C5 (minder geleverd?) maar als je googled op de combi 2.2HDi en C-Crosser/Peugeot 4007/Outlander dan zie je toch ook wel veel koppelingsproblemen.
_________________
|
13 jan 2015 11:40 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
OK , wist ik niet , weer wat geleerd ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
13 jan 2015 11:41 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Gaat het over de 2.2 in je profiel? Dus een LB model handgeschakeld uit 2009 -de 173 pk variant?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
13 jan 2015 12:06 |
|
 |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Is dat wel een PSA-motor en koppeling die in die modellen gebruikt zijn?
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
13 jan 2015 12:07 |
|
 |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
anton68 schreef: Dit kenbaar gemaakt bij de dealer en deze geeft aan dat 1.16 toch wel haalbaar moet zijn.
Mijn laatste tankbeurt (1,06 euro per liter in frankrijk..) zat ik op 1:15,7 nadat ik echt gedurende 950 km als een opaatje heb gereden (= max. snelheid gerespecteerd, veel 80-90 per uur). Niet slecht voor 3.0 van 1800 kg toch?
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
13 jan 2015 12:19 |
|
 |
anton68
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 jan 2015 11:44 Berichten: 3
Auto: op zoek
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Het gaat idd om de auto in mijn profiel. Alvast bedankt voor alle reacties. 
|
13 jan 2015 12:31 |
|
 |
Sunnyfunny
C5club Rookie
Geregistreerd: 18 jul 2012 12:41 Berichten: 24 Woonplaats: Almere
Auto: Tourer HDi 200
Opties: Pack integral etc. Geen LdWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Blanc nacre
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
geen ervaring met de handgeschakelde 2.2 Mijn HDI 200 (2.2 automaat dus) rijd zo'n 1:14,5 Zuiniger kan als je veel N wegen rijd. rond de 90 kmh is ie wel zuinig, 1:18. Verder koud en in de stad eerder richting 1:12. Snelweg zo'n 1:15-1:18. Beetje sportief op de snelweg al gauw 1:12. Had verwacht dat de winterbanden 225 ipv 245 breed wellicht zuiniger zouden zijn, maar dat maakt niet veel uit. Voor zo'n zware auto met automaat geen slechte waarde, maar heel erg onder de indruk was ik er ook niet van. Had gehoopt op 1:16. Echter, ondanks dat ik er niet hard mee rijd, rijd ik er al snel wat harder mee omdat ie zo lekker stil is.... Ik was eigenlijk op zoek naar een 3.0 hdi benieuwd wat die dan verbruikt had..... Voor zover ik begrijp is de 1.6 hdi wel behoorlijk zuinig, die is dan ook weer wat lichter.
_________________ Het laatste bolwerk van Citroen houd stand.
|
13 jan 2015 14:31 |
|
 |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
"Ik was eigenlijk op zoek naar een 3.0 hdi benieuwd wat die dan verbruikt had.."
zie 2 posts terug. Afhankelijk van rijstijl, mijn zwager reed 1:8 met zijn C6 2.7, ik rijd tussen 1:12 en 1:15 met de 3.0 HDi, veel snelweg haal je makkelijk 1:15, maar in NL, randstad, Amsterdam zit je snel rond 1:12 .
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
13 jan 2015 15:30 |
|
 |
anton68
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 jan 2015 11:44 Berichten: 3
Auto: op zoek
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Nou, we gaan het beleven dit weekend. Iedereen bedankt voor de reacties 
|
13 jan 2015 19:15 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Onlangs nog een keer met onze BVA (lees= bouit vitesse automatique) naar NL op en neer geweest en bleeft net onder de 1/15 gemiddeld bij 2500 km traject. Heb onze 173 paarden niet echt aan hoeven spreken, maar evengoed heb ik ze niet ontzien. Af en toe even een gaatje dichten  om niet verrast te worden door al te onprettige voordringers uit de rechter baan. Veel genoegen met je proefrit, maar gezien je een handbak meekrijgt, luidt mijn advies: Probeer ook eens een automaat. Kans dat je dan nooit anders meer wilt  .
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
13 jan 2015 19:46 |
|
 |
Jeroenmm
C5club Rookie
Geregistreerd: 27 apr 2013 14:01 Berichten: 28
Auto: C5 tourer exlusive 2,2 HDI
Opties: pack cuir integral
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: proefrit C5 PH3 2.2 HdiF
Afhankelijk van de berijder rijd de onze meestal ongeveer 1 op 14. Word er wat meer gas gegeven of in de stad gereden gaat dit heel hard naar de 1 op 11 / 1 op 12. Rijden we een keertje naar vrienden in zuid frankrijk en we rijden dan rustig aan (max 120) dan ruim 1 op 16. Maar dat is echt zeldzaam  .
|
07 maart 2015 23:12 |
|
 |
|