Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Onderhoudsinterval (indicator) 1.6THP
Auteur |
Bericht |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Onderhoudsinterval (indicator) 1.6THP
Volgens de BC moet de mijne over 4600km (bijna 25.000 op de teller) een beurt hebben. De huidige km-stand is 19.000 op een paar km na. In het (NL) instructieboekje kon ik zo snel vanochtend geen overzicht vinden, middels de index achterin. In het (F) service boekje staan wel 2 stempels, 1 van de zaak die de auto heeft geimporteerd (altans, NL naam, tikte em op 500km? (zal 5000 moeten zijn denk ik) en nieuwe olie.) en 1 van de garage waar ik em gekocht heb, die bij "prochaine visite" de toen actuele stand van 9800km invulde en de datum 6-2010. Die dealer heeft wel een kaartje tegen de zonneklep geplakt met 30.000 of 9-2012.
30k klinkt realistisch, wilde dat hier ff checken, want had al bijna een afspraak gemaakt voor een 20k beurt. Kan het zijn dat in Frankrijk het interval korter is of dat de importeur bij de 1e beurt te vroeg de indicator gereset heeft (bij 5k ipv 10k misschien). Anders zou de teller zijn "teruggedraaid" alhoewel de auto bij aanschaf met z'n 12k op te teller idd als nieuw aan deed (geur, interieur etc).
Ding moet van de week toch ff aan de computer, zal dan waarschijnlijk gelijk de indicator laten resetten om niet over 5k tot aan de 30k met een ping de auto te starten.
_________________
|
14 maart 2012 12:02 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Onderhoudsinterval (indicator) 1.6THP
De interval van de thp is inderdaad 30 000 km. of twee jaar. De onderhoudsteller houdt zowel met leeftijd als met kilometers rekening.
Misschien is de onderhoudsteller inderdaad een keer per ongeluk of expres gereset.
Kilometerfraude met een importeursauto lijkt mij absoluut uitgesloten!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
14 maart 2012 22:35 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Onderhoudsinterval (indicator) 1.6THP
Als de indicator ook rekening houdt met de 2 jaar, dan kan het wel kloppen ja, is van april 2010. Wel vreemd, maar misschien ook wel slim.
Vind zelf altijd kms harder tellen dan leeftijd als het gaat om beurten. Rij 20k/jaar, dan nog, zou toch tot de 30k doorrijden ipv eerder de beurt als ie daar na 2 jaar nog niet op zou staan. Als je < 5k / jaar doet is dat ander verhaal.
_________________
|
14 maart 2012 22:41 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Onderhoudsinterval (indicator) 1.6THP
Je kunt die indicator toch ook zelf resetten? En er bestaat meestal ook een termijn "voor zware omstandigheden", die zal wel 15 of 20000 zijn (kan aan de compu ingesteld worden)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
14 maart 2012 23:20 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Onderhoudsinterval (indicator) 1.6THP
Nog eens goed in het franse entretien boekje gekeken. Ze noemen een aantal types specifiek (bv een C1 1.0 elke 15.000) en alles autres wat ze niet noemen is idd bij 30k of 20k onder zware omstandigheden. Ik had eerst vluchtig gezocht naar C5/1.6thp.
De stempels snap ik nog steeds niet, misschien toch eens een telefoontje aan wagen bij de verkopende dealer of NAP. De "importeur" (het garage bedrijf dat de auto het 1e beurtje heeft gegeven, niet citroen NL) heeft olie ververst bij "150" km op 15-4-11 (datum 1e afgifte ie 22-4-11, 1e toelating is 7-4-10).
Als het een showmodel is geweest welke op een trailer naar NL is gebracht, waarom dan de olie verversen bij die stand en niet bij de 1500-5000?
_________________
|
15 maart 2012 23:01 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|